2018-10-29, 08:57
Medlem
Casual-Cultures avatar
Be hon dra åt helvete och sluta leka perfekt hon ska uppenbarligen inte bo i lägenhet. Kl 07.00 får du väsnas hur mycket du vill måndag till fredag.
Citera
2018-10-29, 09:14
Medlem
Citat:
Jag bor i en hyresrätt på tredje våningen och jag var tvungen att byta lister eftersom jag hade en kanin som bet på väldigt många ställen.

Är det inte värden som står för reparationer och underhåll när man bor i hyresrätt?
Du har kanske fått godkännande av värden?
Varför inte lägga en lapp i grannarnas postfack o tala om när du ska göra en reparation + plus att det kan låta lite grann.
Senast redigerad av bosseriks 2018-10-29 kl. 09:22.
Citera
2018-10-29, 09:15
Bannlyst
Ar du radd for en karring? Man up!
Citera
2018-10-29, 09:33
Medlem
Gå och snacka med henne, med rätt attityd så att du inte triggar några försvarsinstinkter. men är hon en hysterisk dramaqueen så får du väl hitta på nåt annat. Har hon bil kan du ju punktera ringarna eller något för att kompensera, om hon nu anmäler dig alltså. Hade jag gjort åtminstone. Ska inte vara roligt att att vara en sådan där surkärring som kommer med ologiska och osakliga klagomål, som framförs på ett överdrivet negativt sätt, direkt nåt inte är bekvämt och perfekt.

Men sådär annars så är nog klockan 8 lite väl tidigt nog för att renovera i lägenhet. 10 hade passat bättre. Många kvällsskiftesarbetare som sover ännu klockan 8.
Citera
2018-10-29, 09:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Be hon dra åt helvete och sluta leka perfekt hon ska uppenbarligen inte bo i lägenhet. Kl 07.00 får du väsnas hur mycket du vill måndag till fredag.
Nix, många har i sina stadgar (BRF) att det ska vara tyst före kl 8 och efter kl 22, medan många hyresvärdar brukar gå efter de vanliga tiderna tyst före 7 och efter 23.
Citera
2018-10-29, 09:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Lite osäker på vart jag ska lägga tråden.

Jag bor i en hyresrätt på tredje våningen och jag var tvungen att byta lister eftersom jag hade en kanin som bet på väldigt många ställen.

Jag kontaktade en bygg firma som kom klockan 8 och det började faktiskt att väsnas eftersom han började såga och borra. Han var tvungen eftersom det är betongvägg jag har.

För en stund sedan kom grannen som bor på första våningen och knackade på.

Och hon var jätte förbannad.

Hon frågade mig vad fan jag höll på med.

Jag bad om ursäkt för att det lät mycket men jag sa att jag byter lister i min lägenhet.

Då blev hon ännu mer arg och sa att jag inte får renovera i min lägenhet.

Då säger hon att vi började jätte tidigt i morse.

Jag sa att det inte stämde för att snickaren kom klockan 8, men hon fortsatte att säga emot att vi började jätte tidigt.

Jag fick hämta snickaren för hon vägrade tro på mig och han kom och bekräftade att han kom hit klockan 8.

Hon kände sig nöjd och sa okej, sen säger hon att hon tänker anmäla mig för att jag började väsnas tidigt och för att jag grejar i lägenheten.

Hon var väldigt arg såg jag men hon sa ändå hejdå och så gick hon.

Kan hon anmäla mig för detta?
Hon kommer inte komma någon vart med det.

Vill du vara en riktigt bra granne, så lägg en lapp i porten, i förväg, att "Xdag kommer det låta lite för jag renoverar lite, men det kommer bara gälla fr klockslag till klockslag"
Citera
2018-10-29, 09:51
Medlem
Litauens avatar
Har ett exempel när jag jobbade på bygge, och en granngubbe kom ut och skrek sig röd i ansiktet kl. 13:00:
"JAG JOBBAR NATT! JAG MÅSTE SOVA PÅ DAGEN, RESPEKTERA DET FÖR FAN!!!!"
Citera
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nix, många har i sina stadgar (BRF) att det ska vara tyst före kl 8 och efter kl 22, medan många hyresvärdar brukar gå efter de vanliga tiderna tyst före 7 och efter 23.

Nu pratar jag om kommunala hyresrätter och inte dom privata dom har ju sina egna regler känns det som skulle aldrig vilja komma in ett privat hyresrätt grannarna snokar och är bara allmänt wannabe ordningsvakter. Framför allt den lokala kärringen/tjejen som oftast brukar bo i sådant hus dom måste ju ligga med hyresvärden. Som ni inflyttad i privat hyresrätt då får du bara tacka och bo har man något att säga till om då är man besvärlig haha.
Citera
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Har ett exempel när jag jobbade på bygge, och en granngubbe kom ut och skrek sig röd i ansiktet kl. 13:00:
"JAG JOBBAR NATT! JAG MÅSTE SOVA PÅ DAGEN, RESPEKTERA DET FÖR FAN!!!!"

Samma sak hade du kommit ut och gapat om han störde dig på natten med sitt jobb..
Citera
2018-10-29, 09:58
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Tycker inte ni att 8 är för tidigt..?Det tyckte hon var mycket tidigt för att folk sover då sade hon. Det lät ganska mycket när han borrade så jag förstår att hon blev sur, men han var tvungne att borra eftersom det var betongvägg..

Hantverkare börjar kl 7 Det är ett vedertaget faktum. Jag har själv både varit hantverkare och haft eget företag och ville man vara "snäll" så började jag kl 8:00. Så din granne har inget att invända mot att din hantverkare startade 8.00 en del idioter är som din granne inget att bry sig om.

Du kan ju gå ned till din granne och förklara att ni kan börja senare om hon vill men att mellantiden från kl 7- hennes tid får hon betala och att ni kommer fakturera henne för den tid som går bort.
Då brukar även ganska ilskna grannar lugna ned sig.
Citera
2018-10-29, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Bara jag som känner igen den här trådstarten från tidigare? Nästan exakt samma inlägg postades för ett tag sedan. TS konto är så jävla märkligt, inget solklart troll heller.

Du menar att du känner igen tråd starten men TS är inte ett sol klart sär skrivande troll som trots allt missade att dela på betong och vägg?

Citat:
Då blev hon ännu mer arg och sa att jag inte får renovera i min lägenhet.

Kan hon anmäla mig för detta?

8 på morgonen är tidigt ja men inte orimligt. Fråga till TS får du lov att renovera lägenheten utan ägarens "till stånd"? HAR du ägarens "till stånd"?

Citera
2018-10-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Är det inte värden som står för reparationer och underhåll när man bor i hyresrätt?
Du har kanske fått godkännande av värden?
Varför inte lägga en lapp i grannarnas postfack o tala om när du ska göra en reparation + plus att det kan låta lite grann.
Jo precis hoppas du har hyresvärdens tillåtelse annans kan det ju bli trubbel. Att väsnas med renovering ell dylikt efter 8 är så klart helt OK och det kan hon inte säga något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in