2011-02-14, 02:59
Medlem
NorthSNKRs avatar
Ring på och säg att du också brukar hosta, och att ni kanske skulle börja göra det tillsammans?
Citera
2011-02-14, 13:05
Medlem
Carrerras avatar
Folk med barn borde bo i hus och inte i lägenhet!
Stackars barn som får bo i lägenhet, stackars grannar som tvingas att lyssna på barnen som hoppar studsar skriker, spelar kubb, spelar bowling och precis som ovan nämnt, sätter i hälen riktigt jävla ordentligt när dom går!
Citera
2011-02-14, 22:15
Medlem
Irriterande granne, vad göra?

Jag och en till(som har barn) hyr en fyrarummare(uppdelad i två våningar) av min kusins kille. Allt är assoft, hyresvärden har mer eller mindre byggt om halva lägenheten och bytt ut alla vitvaror åt oss. MEN, sen har vi ju grannarna, en jävla WT/tattarblandning som inte kan kontrollera sin snart vuxna unge eller sig själv.
Ungjäveln kan komma hem mitt i natten och smälla i dörren så det hörs ända upp till där jag har mitt place. Hon röker mestadels inomhus och är allmänt otrevlig. T.ex. har hon hängt upp en lapp på dörren där det står typ att man ska stänga dörren och slänga ciggfimparna i burken. Problemet är att det är hennes unge som inte stänger dörren och det är hon som kastar ciggfimpar på backen( igen)...
Har testat att snacka med henne och det hjälper ju inte, hur ska man gå vidare(utan att prata med hyresvärden)? Typ spy i deras skor som står utanför dörren?

Sorry mod, såg inte tråden
Senast redigerad av EkoTerrorist 2011-02-14 kl. 23:04.
Citera
2011-02-14, 22:30
Medlem
SilentBleedings avatar
Att busa och jävlas tror jag är inte är en sån bra idé, jag tycker att du ska prata med hyresvärden så att dom får en tillsägelse, sen får du helt enkelt vänta och se om dom sköter sig. Vet du om andra grannar upplever dom där grannarna störiga? Isåfall prata ihop er med dom..
Citera
2011-02-14, 22:36
Medlem
Prata med hyresvärden, då kanske dom blir vräkta. Att hämnas kommer aldrig att bli bra.
Citera
2011-02-16, 12:39
Medlem
chokolecktriks avatar
Jobbig granne!

Jag har ett ganska irriterande problem när det gäller min granne.
Hon har en vana att hoppa hopprep ca 4 gånger om dagen (hon bor över mig).
Samt att hon idkar samlag på diverse småtimmar.
Såklart är jag för att man ska få leva och göra vad fan man vill när man vill men det är så att jag vaknar av hennes hoppade och nuppade.
Hon är expert på att pricka in när jag försöker sova/sover.
När hon ligger så är det främst sängen jag hör, det är ett himla dunkade och ljudnivån är hög, så pass hög att jag vaknar (jag vaknar sällan av ljud ect. när jag väl sover).
Jag hör även hennes vrålande och så hör jag "the big finnish", alltså när HAN kommer.

Nu är det så att jag är extremt konflikträdd och en osäker liten tjej.
Jag har funderat på att spela in (får man göra det?) när hon sätter igång för att sedan dumpa ljudfilen i hennes brevlåda. Eventuellt skriva ett brev.
Men grejen är den att hon nog kommer lista ut att det är just JAG som har gjort detta, och det är ju det jag inte vill. Jag vill vara helt anonym.

Kan tillägga att det är rätt så pinsamt när man har besök över. :')
Så... Ge mig tips på hur jag ska gå till väga?
Citera
2011-02-16, 12:42
Medlem
Gorillabass avatar
Ring din hyresvärd och säg ifrån.

Har du/ni störningsjour där du bor så ringer du den och ja du kan och får vara helt anonym.
Citera
2011-02-16, 12:42
Medlem
HolyCraps avatar
Jag kan komma bort till dig så kan vi knulla ordentligt när dom ska sova.
Citera
2011-02-16, 12:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokolecktrik
Jag har ett ganska irriterande problem när det gäller min granne.
Hon har en vana att hoppa hopprep ca 4 gånger om dagen (hon bor över mig).
Samt att hon idkar samlag på diverse småtimmar.
Såklart är jag för att man ska få leva och göra vad fan man vill när man vill men det är så att jag vaknar av hennes hoppade och nuppade.
Hon är expert på att pricka in när jag försöker sova/sover.
När hon ligger så är det främst sängen jag hör, det är ett himla dunkade och ljudnivån är hög, så pass hög att jag vaknar (jag vaknar sällan av ljud ect. när jag väl sover).
Jag hör även hennes vrålande och så hör jag "the big finnish", alltså när HAN kommer.

Nu är det så att jag är extremt konflikträdd och en osäker liten tjej.
Jag har funderat på att spela in (får man göra det?) när hon sätter igång för att sedan dumpa ljudfilen i hennes brevlåda. Eventuellt skriva ett brev.
Men grejen är den att hon nog kommer lista ut att det är just JAG som har gjort detta, och det är ju det jag inte vill. Jag vill vara helt anonym.

Kan tillägga att det är rätt så pinsamt när man har besök över. :')
Så... Ge mig tips på hur jag ska gå till väga?

Kan inte svara så mycket på vad du ska göra, men kan iallafall tillägga att det inte bör vara pinsamt när man har besök över, speciellt då du sa att det är på småtimmarna som hon kör sina sexrace så kan det ju vara en dörröppnare för den du bjudit hem som är hos dig under dessa småtimmar så får ni väl vara ännu ljudligare?
Citera
2011-02-16, 12:47
Medlem
chokolecktriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Ring din hyresvärd och säg ifrån.

Har du/ni störningsjour där du bor så ringer du den och ja du kan och får vara helt anonym.

Tror det msåte vara tyst i lägenheterna mellan 23-06 på vardagar om jag inte missminner mig.
Hon brukar dock vara duktig på att hålla sig inom den tidsramen.
Så jag tror inte störningsjouren kan göra något.
Sen är det ju ingen ihållande ljudnivå, utan pågår liksom lite titt som tätt.

Men ja, jag borde ringa och höra med dom vad man kan göra.
Citera
2011-02-16, 12:48
Medlem
chokolecktriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Jag kan komma bort till dig så kan vi knulla ordentligt när dom ska sova.

Brukar ge mitt bästa när pojkvännen är här.
Jag kan ju hoppas jag hörs lika bra som hon. :'>
Citera
2011-02-16, 12:50
Medlem
chokolecktriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kan inte svara så mycket på vad du ska göra, men kan iallafall tillägga att det inte bör vara pinsamt när man har besök över, speciellt då du sa att det är på småtimmarna som hon kör sina sexrace så kan det ju vara en dörröppnare för den du bjudit hem som är hos dig under dessa småtimmar så får ni väl vara ännu ljudligare?

Haha! Ptjaa.
Brukar vråla tillbaka eller höja volymen kopiöst.
Som tur är har jag sällan besök men det är lite jobbigt när det väl händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in