Citat:
Nej det gör ni inte, inte konsekvent iaf.
Jag kan lova att jag skulle kunna hitta flera användare i USA forumet som upprepade, kanske tom copy paste inlägg.
Det tillhör ju tyvärr partiskhet att man bara ser det man vill se. (inte riktat mot dig nödvändigtvis)
Hur bevisar man det? Det går inte och det vet moderatorerna.
Inlägg som bara tas bort utan säga varför, andra som står kvar, ibland har de tagit bort mina inlägg men inte personen som citerat inlägget som just blivit borttaget.
Som sagt, jag har i princip lämnat USA forumet, hoppas det dör ut.
Jag kan lova att jag skulle kunna hitta flera användare i USA forumet som upprepade, kanske tom copy paste inlägg.
Det tillhör ju tyvärr partiskhet att man bara ser det man vill se. (inte riktat mot dig nödvändigtvis)
Hur bevisar man det? Det går inte och det vet moderatorerna.
Inlägg som bara tas bort utan säga varför, andra som står kvar, ibland har de tagit bort mina inlägg men inte personen som citerat inlägget som just blivit borttaget.
Som sagt, jag har i princip lämnat USA forumet, hoppas det dör ut.
Japhy har tidigare sagt att han får PM om det, lägg upp en bild eller citera PM, om man inte vill avslöja andra användare så kan han reducera användarnamnet.
Ett annat alternativ är att om man misstänker att slumpmässiga eller systematiska inlägg tas bort som tillhör, så är lösningen att ta princscreens varje gång man har postat och redigerat ett inlägg, på så sätt kan man visa upp om användare och moderators versioner stämmer.
Det bör poängteras att även jag har i stort sett lämnat underforumet USA men det är delvis för att jag anser att det är för få moderatorer i hela utrikespolitiska forumet men även för att jag anser att det är för mycket enkelriktat hycklande och hat från bägge hållen.
Det finns helt enkelt användare som absolut slipper undan avstängningar (egen bedömning) men det gäller absolut inte bara på de som är negativt inställda mot Trump, jag har tidigare i tråden lyft upp att det finns minst en användare som i stort sett alltid inleder eller avslutar sina inlägg med "psykopatvänstern" oavsett vad det handlar om och nu har en till användare börjat köra "crackrokande bogen" eller annat liknande till en enorm del i vissa av sina inlägg.
Jag bryr mig inte om att jargongen kan vara rätt hård på Flashback men när det känns som att halva inläggen består av förolämpningar och allmänt trams som gör det totalt ointressant att läsa ett potentiellt intressant inlägg...så får det en att önska att blockeringsfunktionen funkade som den gjorde förr.
Jag kan erkänna att min egna ton kan vara extremt skarp eller hård ibland men jag försöker åtminstone att hålla mig civiliserad.
[Tillagt]
För att förtydliga, så anser jag att den bästa lösningen för Utrikespolitiska forumsdelen samt underforumet USA, är fler moderatorer, 1 - 2 till skulle troligen hjälpa för i dagsläget så är det 5 stycken och det märks att ha två enorma underforum som Ryssland och USA genuint är ovanpå alla spridda diskussioner i den öppna forumsdelen, så krävs det fler resurser, detta kommer från egen erfarenhet som tidigare moderator på andra platser. (Det är bland annat därför jag visade min tacksamhet till de moderatorer som genuint orkar gå igenom allt som skrivs samt hålla en god ton i både denna samt många andra trådar även om jag kan läsa en viss frustration i vissa av svaren)
Men det skulle även behövs ske sen skärpning från vår sida som användare, vi kanske borde börja ställa kraven på oss själva att då forumet har en 18 års gräns så kanske vi borde uppföra oss som våra rätta åldrar istället för att uppföra sig som 5 åriga småbarn som är i trotsåldern.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-16 kl. 22:14.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-16 kl. 22:14.