2019-03-16, 21:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nej det gör ni inte, inte konsekvent iaf.
Jag kan lova att jag skulle kunna hitta flera användare i USA forumet som upprepade, kanske tom copy paste inlägg.
Det tillhör ju tyvärr partiskhet att man bara ser det man vill se. (inte riktat mot dig nödvändigtvis)

Hur bevisar man det? Det går inte och det vet moderatorerna.

Inlägg som bara tas bort utan säga varför, andra som står kvar, ibland har de tagit bort mina inlägg men inte personen som citerat inlägget som just blivit borttaget.

Som sagt, jag har i princip lämnat USA forumet, hoppas det dör ut.

Japhy har tidigare sagt att han får PM om det, lägg upp en bild eller citera PM, om man inte vill avslöja andra användare så kan han reducera användarnamnet.

Ett annat alternativ är att om man misstänker att slumpmässiga eller systematiska inlägg tas bort som tillhör, så är lösningen att ta princscreens varje gång man har postat och redigerat ett inlägg, på så sätt kan man visa upp om användare och moderators versioner stämmer.

Det bör poängteras att även jag har i stort sett lämnat underforumet USA men det är delvis för att jag anser att det är för få moderatorer i hela utrikespolitiska forumet men även för att jag anser att det är för mycket enkelriktat hycklande och hat från bägge hållen.

Det finns helt enkelt användare som absolut slipper undan avstängningar (egen bedömning) men det gäller absolut inte bara på de som är negativt inställda mot Trump, jag har tidigare i tråden lyft upp att det finns minst en användare som i stort sett alltid inleder eller avslutar sina inlägg med "psykopatvänstern" oavsett vad det handlar om och nu har en till användare börjat köra "crackrokande bogen" eller annat liknande till en enorm del i vissa av sina inlägg.

Jag bryr mig inte om att jargongen kan vara rätt hård på Flashback men när det känns som att halva inläggen består av förolämpningar och allmänt trams som gör det totalt ointressant att läsa ett potentiellt intressant inlägg...så får det en att önska att blockeringsfunktionen funkade som den gjorde förr.

Jag kan erkänna att min egna ton kan vara extremt skarp eller hård ibland men jag försöker åtminstone att hålla mig civiliserad.

[Tillagt]

För att förtydliga, så anser jag att den bästa lösningen för Utrikespolitiska forumsdelen samt underforumet USA, är fler moderatorer, 1 - 2 till skulle troligen hjälpa för i dagsläget så är det 5 stycken och det märks att ha två enorma underforum som Ryssland och USA genuint är ovanpå alla spridda diskussioner i den öppna forumsdelen, så krävs det fler resurser, detta kommer från egen erfarenhet som tidigare moderator på andra platser. (Det är bland annat därför jag visade min tacksamhet till de moderatorer som genuint orkar gå igenom allt som skrivs samt hålla en god ton i både denna samt många andra trådar även om jag kan läsa en viss frustration i vissa av svaren)

Men det skulle även behövs ske sen skärpning från vår sida som användare, vi kanske borde börja ställa kraven på oss själva att då forumet har en 18 års gräns så kanske vi borde uppföra oss som våra rätta åldrar istället för att uppföra sig som 5 åriga småbarn som är i trotsåldern.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-16 kl. 22:14.
Citera
2019-03-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det har jag gjort många gånger i denna tråd och kommer fortsätta med det tills dess att den katastrofala situationen ordnas på tillfredsställande sätt.

Varför vill du inte ens stötta din egna påståenden? Är det så att du bara sitter och gnäller och inget har att komma med?

Om du vill något här så tala om vad problem består av är du snäll. Annars är det väl ingen idé att du skriver i tråden mer?
Citera
2019-03-16, 22:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Varför vill du inte ens stötta din egna påståenden? Är det så att du bara sitter och gnäller och inget har att komma med?

Om du vill något här så tala om vad problem består av är du snäll. Annars är det väl ingen idé att du skriver i tråden mer?
Jag har postat mängder av ypperliga belägg, flertalet PM och mer än så för att belysa prblematiken. Jag tror att alla utom du förstår vari problemet består. Frågeställningen är klar och tydlig och står att läsa i TS. Att du väljer att försöka tramsa sönder denna tråd är synd. Varför vill du förstöra? Och varför får du hållas?

Tänk på att detta inte är P:USA. Jag är säker på att frikortet för Trumpofober inte gäller här. Mer tjafs om att du inte "förstår" och gnäll om TS kommer RP:as och inte besvaras.
Citera
2019-03-17, 02:09
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Sorry att jag inte var mer aktiv under denna tid, men jag var avstängd pga partisk moderering.

Lögn. Du var online stunden jag skrev inlägget som du citade mig nu, även jag håller med dig 100% men det var inte ok att du utnyttjade mig som en simple kamphund medans du lutar tillbaka och njuter av kaoset. Nej tack jag stödjer dig inte. Du får klara dig själv. Lycka till.
Citera
2019-03-17, 10:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22juni41
Lögn. Du var online stunden jag skrev inlägget som du citade mig nu, även jag håller med dig 100% men det var inte ok att du utnyttjade mig som en simple kamphund medans du lutar tillbaka och njuter av kaoset. Nej tack jag stödjer dig inte. Du får klara dig själv. Lycka till.
Konstigt. Jag svarar i princip alltid på inlägg där jag citeras.

Nu ser jag problemet. Du hade helt enkelt inte ctera mig. Då kan jag omöjligen veta att du nämt mig. Vet inte riktigt varför du känner dig så kränkt, men du verkar må dåligt över att jag inte deltog i tråden under en viss tid.

Ber om ursäkt för det...

Jag är van att klära mig själv, så det ska nog gå bra.
Citera
2019-03-17, 11:00
Medlem
Citat:
Väl värt att återcitera detta SINNESSJUKA inlägg från en partisk moderator som tror att min rättssäkerhet är beroende av att han tvångsmässigt inrapporterar misshagliga inlägg skrivna av politiska motståndare.

Partiskheten är så slående att skallbenet öppnas. Vidrigt och destruktivt. Enda lösningen är bannlysning av denne moderator. BANNLYSNING! Det räcker inte med att ta ifrån idioten moderatorsprivilegier. Vi måste ALLA acceptera att han agerar i forumdestruktivt syfte!

Fast det där missförstår du.

bernad_law gjorde det knappast tvångsmässigt, eller för att jävlas med politiska motståndare.

Du misstänktes vara skyldig till regelbrottet 0.06: moderatorsåtgärder. Skulle det ha känts bättre om någon annan hade rapporterat det istället? Du blev inte ens rapporterad för att du hade andra åsikter, utan på grund av ett möjligt regelbrott. Något som du tydligen förklarades skyldig till, eftersom du fick en varning för detta. Men du verkar fortfarande envist vägra förstå vad du har gjort fel. Du har tidigare anklagat bernad_law för att ha rapporterat inlägg som h*n ogillar, men det är ju inte vad som har hänt här. Regelbrott är fortfarande regelbrott. Oavsett vad man tycker om personens åsikter. Bryter man mot regler här på Flashback, så får man förvänta sig att inläggen rapporteras, och att man kan bli bestraffad. Så hade det känts bättre om någon annan hade rapporterat inläggen istället? Eller hade du velat slippa varningen?

Du förstår ju inte ens varför bernad_law valde att rapportera dig. Det var ju den moderatorn som du valde att kritisera, och på fel sätt. Har man problem med någons modering, så tar man inte upp det på samma sätt som du gjorde. Så det hade troligen bedömts olämpligt (exempelvis som jäv) om bernad_law hade skippat att rapportera dig, och ta itu med regelbrottet själv (dvs raderat inlägget och gett dig en varning). Hade bernad_law gjort detta, så skulle du ha klagat lika mycket på detta. bernad_law valde istället att uppmärksamma sina moderatorkollegor på inläggen (ser att det var två inlägg som rapporterades för 0.06, och som du fick varning för). Jag ser inget fel med det. Tycker personligen att det hade varit värre om bernad_law istället skulle ha valt att radera inläggen, och varna dig.
Citera
2019-03-21, 16:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Något "hån" från Moderatorerna i den här tråden upplever nog bara du själv Japhy, men för all del och om du faktiskt har PM som styrker dina påståenden, visa upp dem?

Jag är i alla fall definitivt intresserad av att se dem, dvs om det förhåller sig som du hävdar.

Citat:
Jag har lagt fram mängder av PM redan. De finns att läsa i denna tråd. Att Trumpofober och partiska moderatorer låtsas om annat är mycket talande.

Så bara för att klargöra, du har alltså inga andra PM du vill dela med dig av annat än de du hänvisar till?

För ärligt talat, om du blir (som du skrev) "kränkt" och upplever dig "hånad" pga de PM som du hittills lagt fram i tråden, så behöver du förmodligen söka grundorsaken till detta i din egen självbild.

Men för all del och OnT, finns det andra PM?

Jag upprepar, publicera gärna dem. Jag är, som jag skrev, genuint intresserad av att se dem. Om de existerar, vill säga.
Senast redigerad av DaEzz 2019-03-21 kl. 17:01.
Citera
2019-03-21, 21:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Så bara för att klargöra, du har alltså inga andra PM du vill dela med dig av annat än de du hänvisar till?

För ärligt talat, om du blir (som du skrev) "kränkt" och upplever dig "hånad" pga de PM som du hittills lagt fram i tråden, så behöver du förmodligen söka grundorsaken till detta i din egen självbild.

Men för all del och OnT, finns det andra PM?

Jag upprepar, publicera gärna dem. Jag är, som jag skrev, genuint intresserad av att se dem. Om de existerar, vill säga.
Citat:
Ser du att sekten, nazister, fascister upprepas i nästan alla inlägg, skicka då en RP så tar jag det skräpet också.

Vad gäller den förmenta diagnosen får du gärna skicka diagnoskoden på Trump Derangement Syndrome, det låter nämligen väldigt intressant

Mvh vf

Uppenbarligen bara bullshit och partisk moderering.
Citera
2019-03-21, 21:42
Medlem
Citat:
Backa Bernard!!!

Kul att du kämpar för partisk moderering och inte förstår något av TS. Extra kul att du härmar mina förolämpningar. Riktigt fruntimmersaktigt av dig. "Tösabiten" är dock inte riktigt lika träffsäkert. Testa med Stålmannen. Det passat bättre.

Du vet att det pågår partisk moderering i P:USA. Det är väl bättre att vara ärlig och stötta mig i denna så viktiga tråd? Du är ju själv överaktiv i delforumet och borde således ha en vilja att det ska vara levande och intressant. Just nu är det döende pga alla Trumpsupporters får varningar och riskerar avstängning när de skriver. Det är ju, rent objektivt, dåligt för oss alla. Inte sant?

Tror nog mera på att många användare försvinner från PU USA för att de börjar få riktigt svårt att försvara Trumpen. Det är också orsaken till en av den största besvikelserna och eftersom man inte vill erkänna det så klagar man på modereringen i allmänhet och moderatorer och Bernard i synnerhet.

Och det är väl tydligt att du inte i tråden kan komma med inlägg och PM där du talar om vad det är som är så fel. Inse att Trump inte alls uppfyllde dina förväntningar och kom igen i stället.

Jag har också frågat dig efter vad problemet är. Ditt svar är att du redan skrivit det fast du inte alls har kommit med något konkret. Så skärp till dig lite lilla fröken där!
Citera
2019-03-22, 06:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Tror nog mera på att många användare försvinner från PU USA för att de börjar få riktigt svårt att försvara Trumpen. Det är också orsaken till en av den största besvikelserna och eftersom man inte vill erkänna det så klagar man på modereringen i allmänhet och moderatorer och Bernard i synnerhet.

Och det är väl tydligt att du inte i tråden kan komma med inlägg och PM där du talar om vad det är som är så fel. Inse att Trump inte alls uppfyllde dina förväntningar och kom igen i stället.

Jag har också frågat dig efter vad problemet är. Ditt svar är att du redan skrivit det fast du inte alls har kommit med något konkret. Så skärp till dig lite lilla fröken där!
Jag har postat mängder med PM som klart och tydligt stöder min tes. Att du inget förstår ligger i din natur. Du fixar helt enkelt inte en diskussion. Istället kör du, på sedvanligt vis, med din fruntimmersaktiga attityd där du upprepar precis samma sak som du gjort tusentals gånger: "Jag förstår inte".

Kul med ytterligare en Trumpofob som är supernöjd med modereringen!
Citera
2019-03-22, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har postat mängder med PM som klart och tydligt stöder min tes. Att du inget förstår ligger i din natur. Du fixar helt enkelt inte en diskussion. Istället kör du, på sedvanligt vis, med din fruntimmersaktiga attityd där du upprepar precis samma sak som du gjort tusentals gånger: "Jag förstår inte".

Kul med ytterligare en Trumpofob som är supernöjd med modereringen!

Kan inte hålla med dig där, du har inte postat mängder av bevis som stödjer ditt påstående, du har minst tre moderatorer som har påpekat att du måste komma med konkreta(re) bevis som visar på att bernad_law systematiskt skulle fokusera på Trumpsupportrar i utrikespolitiska underforumet USA.

Detta ovanpå att du har målat med en ganska bred pensel där du påstår att moderatorer (plural) hånar dig i PM och när du har blivit ombedd att presentera detta så har du bokstavligen inte klarat av eller eventutellt vägrat att presentera detta, även när en av moderatorerna i tråden har bett dig visa när/var/hur denna har hånat dig så har du enbart svarat följande:
Citat:
Visa mig ett inlägg där jag påstår att DU har hånat mig eller släpp din kränktehet. Ja, jag vill att Bernard ska sluta som moderator och banlysas. Är inte det uppenbart?

Trots att du sa följande rörande ditt påstående om hånande moderatorer:
Citat:
Dessutom har vi problemet med Bernard_Law som själv MEDGER (i denna tråd) att han sitter och lusläser trådarna och rapporterar inlägg som inte faller honom i smaken. När våra inlägg blir borttagna och vi RP:ar det vi svarade på - som självfallet är lika OT - blir vi hånade av moderatorerna via PM och i denna tråd.

Modereringen är ett skämt och under all kritik.. Pinsamt är bara förnamnet.

Så mitt genuina tips till dig är att du inte bara säger att du har presenterat bevis utan att du läser igenom vad du har sagt, vad moderatorer har svarat, ser vilka av dina bevis som du har presenterat som inte längre är aktuella, men att du även presenterar dem i ett gemensam inlägg ovanpå att du även bör undvika att måla med en bred pensel.

För så som det är just nu så har du anklagat flera moderatorer för att ha hånat dig via PM men när man går igenom tråden så har inga så kallade hån bevisats, det har inte heller kunnat presenteras bevis som stärker att moderatorerna skulle aktivt fokusera på de som är positivt inställda till Trump ovanpå att minst en person öppet har anklagat dig (och som du själv har backat upp) att denna tråd enbart är ett försök till att ta bort bernad_law som moderator ovanpå att du nu även har sagt att ditt mål är att få honom banlyst.

Detta framstår tyvärr som att ditt kampanjenda och mål är mer förankrat i att du inte tycker om bernad_law än att han har aktivt begått fel i sin roll som moderator, speciellt när han har förklarat att han har gjort vad han har kunnat för att undvika jäv genom att han har följt reglerna och agerat enligt hur andra användare utan moderatorfunktionen gör och anmäler de inlägg som han anser bryter mot forumets regler.

Något som du själv även har erkänt att du inte är duktig på att göra själv vilket minst 1 moderator har förklarat för dig att så länge som inlägg inte anmäls så är det lätt hänt att de (moderatorerna) missar de inlägg är rena regelbrott.

Så snälla för din egna skull, presentera bevisen för att du har fått flera och som jag förstår det fortfarande får PM som backar upp att bernad_law missbrukar sin roll som moderator, tänk på ditt språkbruk, var konsekvent i vad du säger samt lär dig att anmäla inlägg som du anser aktivt bryter mot forumets regler.
Citera
2019-10-28, 11:14
Medlem
Japhys avatar
Jag är tillbaka efter sex månaders avstängning. Anledningen till avstängningen var att jag PÅPEKADE, inte sammankopplade, att en användare i Politik USA har fem konton som hen använder för att spamma sönder trådar med tjafs. Sida upp och sida ner.

Den selektiva modereringen är uppenbar.

RPade användaren. Hen är fortfarande kvar med sina fem konton. Eftersom det tydligen är FÖRBJUDET att påpeka sånt, får jag tacka och buga för kommande varning från de selektiva moderatorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in