2019-03-16, 20:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag har anmält användare i USA forumet, säkert andra som anmält mig också.
Inget har hänt, utom att mina inlägg försvinner.
Jag har aldrig fått svar på mina anmälningar eller PM någonsin.

Jag kan nog fortfarande skriva i USA forumet, men sporadiskt, vissa är inte så rabiata, tyvärr är det just dem som slutar skriva i USA forumet också.

Trist, men finns inget att göra, man får lämna helt enkelt.
Jo du. Välkommen i gänget.

Det vi kan göra är att skita i snoriga och partiska moderatorer och försöka förbättra forumet genom att kampanja för Bernards bannlysning och opartiska moderatorer.

Jag antar att du läst Bernards inlägg i denna tråd, där han förklarar att han sitter och lusläser trådar för att sedan RP:a misshagliga inlägg. Han tycker på fullaste allvar att det är ett tecken på hans opartiskhet! Han deletar ju inte inläggen själv...
Citera
2019-03-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag har anmält användare i USA forumet, säkert andra som anmält mig också.
Inget har hänt, utom att mina inlägg försvinner.
Jag har aldrig fått svar på mina anmälningar eller PM någonsin.

Jag kan nog fortfarande skriva i USA forumet, men sporadiskt, vissa är inte så rabiata, tyvärr är det just dem som slutar skriva i USA forumet också.

Trist, men finns inget att göra, man får lämna helt enkelt.

Dina inlägg är ju oftast utav den sorten att det inte är en diskussion om ämnet. Utan mer om en massa whatabout och sånt. Det är det som är DITT problem. Vad ska moderatorerna göra åt folk som går OT om inte ta bort inläggen?
Citera
2019-03-16, 20:39
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Dina inlägg är ju oftast utav den sorten att det inte är en diskussion om ämnet. Utan mer om en massa whatabout och sånt. Det är det som är DITT problem. Vad ska moderatorerna göra åt folk som går OT om inte ta bort inläggen?
Det håller jag inte med om.
De flesta inläggen får ju vara kvar, och som jag skrev har det blivit bättre.

Dina åsikter är klara och tydliga, det är ditt problem.

Att hänvisa till whataboutism är förövrigt något som borde rendera i varning eller borttagning av inlägg.
Snacka om ett uttryck som sönderanvänds när argumenten tryter, jag ser det som ett personangrepp.
Senast redigerad av Tarstan 2019-03-16 kl. 20:41.
Citera
2019-03-16, 20:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vet inte varför man tvekar att lämna om det nu är så hemskt? Du och ovanstående verkar tro att någon skulle sakna er.

Du klarar ju inte av att följa de riktlinjer som finns, du kan inte förklara vilka problem du har och så gråter du ut om att du måste lämna *snyftsnyft*

Anpassa din stil och se över vilka regler som gäller så kan du väl fortsätta att diskutera som folk. Detta känslopjunk kring att du tror att du är utsatt för någon slags komplott för att du gillar Trump är ju bara barnslig och faktiskt ja lite löjlig. Om du har uppriktiga problem med att förstå regelverket så får du väl läsa på lite. Så fixar sig nog det ska du se lille vän.
Kom igen nu!
Personligen tycker jag att de ska stå för det de håller på med och skriva tydliga regler som förklarar att Trumpsupportrar måste räkna med hård granskning. Ärlighet varar längst, Terge. Att du vill tjafsa och backa upp moderatorerna är ett bevis av många som jag redan framfört. De står på din sida och man försvarar ju helst sina egna.

Vad gäller regelverket är jag, som gammal forumräv, väl insatt. Jag har dock aldrig stött på denna partiskhet i något delforum tidigare. Det är därför jag startat tråden.

Jag är fullkommligt övertygad om att jag, Aramir2, Bludderbladder och ett par till är de användare som ger delforumet existensberättigande. Ondahamstern bidrar ibland med något matnyttigt, måste jag säga (hör du det hamstern? ) Jag är osäker på hur många gånger du skrivit "jag förstår inte" som en kommentar till inlägg, men inte fan bidrar du med något annat än fruntimmersaktigt gnällande.

Just det: Anledningen till att du kommer sakna mig är för att detta är ett diskussionsforum. Diskussioner har en tendens att dö ut om alla håller med varandra. Så känner jag. Du kanske tycker att forumet ska vara en gemenskap i Trumpofobi och gnällande för Orange-Man-Bad och det är OK. Du FÅR tycka så. Men jag håller inte med.
Senast redigerad av Japhy 2019-03-16 kl. 20:52.
Citera
2019-03-16, 21:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilket är en klockren varning för 0.06, då du medvetet eller omedvetet blandar samman vad jag skriver som moderator med vad jag skriver som användare. Faktum är dock att jag rapporterade dessa överträdelser till mina kollegor istället för att ta itu med dem själv, för att på så sätt skydda din rättssäkerhet.
Väl värt att återcitera detta SINNESSJUKA inlägg från en partisk moderator som tror att min rättssäkerhet är beroende av att han tvångsmässigt inrapporterar misshagliga inlägg skrivna av politiska motståndare.

Partiskheten är så slående att skallbenet öppnas. Vidrigt och destruktivt. Enda lösningen är bannlysning av denne moderator. BANNLYSNING! Det räcker inte med att ta ifrån idioten moderatorsprivilegier. Vi måste ALLA acceptera att han agerar i forumdestruktivt syfte!

Citera
2019-03-16, 21:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22juni41
Varför jag ens skrev i detta tråd.

Japhy som är TS, har bett mig i PM att jag borde gå in i denna tråd och framför min klagomål gällande vissa mods vilket jag gjorde. "Jag bedriver något av en lågintensiv kampanj för att få honom bannad" skrev Japhy i PM till mig. Men han själv lyser med sin frånvaro i tråden, det verkar som han PMar folk för folk ska skriva i hans tråd. Jag ogillar att bli utnyttjad. Jag ogillar vissa mods, jovisst men jag bryr mig inte tillräckligt att delta i en lynchning-tråd mot mods som denna.

Men I alla fall im out. Lycka till Japhy.
Sorry att jag inte var mer aktiv under denna tid, men jag var avstängd pga partisk moderering.
Citera
2019-03-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Väl värt att återcitera detta SINNESSJUKA inlägg från en partisk moderator som tror att min rättssäkerhet är beroende av att han tvångsmässigt inrapporterar misshagliga inlägg skrivna av politiska motståndare.

Partiskheten är så slående att skallbenet öppnas. Vidrigt och destruktivt. Enda lösningen är bannlysning av denne moderator. BANNLYSNING! Det räcker inte med att ta ifrån idioten moderatorsprivilegier. Vi måste ALLA acceptera att han agerar i forumdestruktivt syfte!

Men snälla lilla tösabit, rp:andet kom väl av att du började skriva att någon var moderator när personen skrev som vanlig användare. Om någon annan skrivit om en användare som moderator i en tråd så får du väl rp:a det. Men har det ens hänt?
Citera
2019-03-16, 21:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men snälla lilla tösabit, rp:andet kom väl av att du började skriva att någon var moderator när personen skrev som vanlig användare. Om någon annan skrivit om en användare som moderator i en tråd så får du väl rp:a det. Men har det ens hänt?
Backa Bernard!!!

Kul att du kämpar för partisk moderering och inte förstår något av TS. Extra kul att du härmar mina förolämpningar. Riktigt fruntimmersaktigt av dig. "Tösabiten" är dock inte riktigt lika träffsäkert. Testa med Stålmannen. Det passat bättre.

Du vet att det pågår partisk moderering i P:USA. Det är väl bättre att vara ärlig och stötta mig i denna så viktiga tråd? Du är ju själv överaktiv i delforumet och borde således ha en vilja att det ska vara levande och intressant. Just nu är det döende pga alla Trumpsupporters får varningar och riskerar avstängning när de skriver. Det är ju, rent objektivt, dåligt för oss alla. Inte sant?
Citera
2019-03-16, 21:43
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Låt mig förklara på ett sådant sätt att även du förstår:

Det du gjorde dig skyldig till var ett regelbrott, och som moderator åligger det mig att agera mot sådana. Emellertid valde jag alltså att inte varna dig själv, då det kunde uppfattas som jäv eftersom du och jag hade en diskussion där. Genom att rapportera inlägget och på så sätt notifiera mina kollegor kunde dessa hantera det påstådda brottet på ett rättssäkert sätt.

Om jag istället hade valt att själv varna dig för ditt regelbrott hade du påstått att jag använt moderatorskrafterna riktat mot dig för att få fördelar i diskussionerna, och du hade klagat minst lika mycket över detta. Regelbrottet vägrar du dock acceptera.

Snarare än ett konkret och legitimt klagomål tycks detta vara en del av din kampanj mot mig personligen; en kampanj du troligen inlett på grund av att du ogillar mina åsikter. Om du har relevanta klagomål på min moderering får du visa på dessa, men än så länge tycks detta mest vara trams från din sida.
Citera
2019-03-16, 21:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Låt mig förklara på ett sådant sätt att även du förstår:

Det du gjorde dig skyldig till var ett regelbrott, och som moderator åligger det mig att agera mot sådana. Emellertid valde jag alltså att inte varna dig själv, då det kunde uppfattas som jäv eftersom du och jag hade en diskussion där. Genom att rapportera inlägget och på så sätt notifiera mina kollegor kunde dessa hantera det påstådda brottet på ett rättssäkert sätt.

Om jag istället hade valt att själv varna dig för ditt regelbrott hade du påstått att jag använt moderatorskrafterna riktat mot dig för att få fördelar i diskussionerna, och du hade klagat minst lika mycket över detta. Regelbrottet vägrar du dock acceptera.

Snarare än ett konkret och legitimt klagomål tycks detta vara en del av din kampanj mot mig personligen; en kampanj du troligen inlett på grund av att du ogillar mina åsikter. Om du har relevanta klagomål på min moderering får du visa på dessa, men än så länge tycks detta mest vara trams från din sida.
Relevanta klagomål på din moderering har förts fram av mig och tiotalet andra användare i DENNA TRÅD. Det vet du!
Citera
2019-03-16, 21:48
Medlem
Citat:
Backa Bernard!!!

Kul att du kämpar för partisk moderering och inte förstår något av TS. Extra kul att du härmar mina förolämpningar. Riktigt fruntimmersaktigt av dig. "Tösabiten" är dock inte riktigt lika träffsäkert. Testa med Stålmannen. Det passat bättre.

Du vet att det pågår partisk moderering i P:USA. Det är väl bättre att vara ärlig och stötta mig i denna så viktiga tråd? Du är ju själv överaktiv i delforumet och borde således ha en vilja att det ska vara levande och intressant. Just nu är det döende pga alla Trumpsupporters får varningar och riskerar avstängning när de skriver. Det är ju, rent objektivt, dåligt för oss alla. Inte sant?

Då är vi tillbaka där, visa inlägg och pm och förklara hur modereringen är partisk.
Citera
2019-03-16, 21:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Då är vi tillbaka där, visa inlägg och pm och förklara hur modereringen är partisk.
Det har jag gjort många gånger i denna tråd och kommer fortsätta med det tills dess att den katastrofala situationen ordnas på tillfredsställande sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in