2019-02-19, 19:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Är du bäng eller? jag hade ju rätt eftersom tråden låstes upp.

Nej, nej och nej. Det hade inte mycket med dig att göra.

Som jag sa...

Tådar som går OT låses ibland, även över natt, rensas och öppnas igen. Det kan inte du ra på dig äran för.
Citera
2019-02-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Seriös och väl underbyggd kritik mot USA och Storbritannien är inte tillåten, den försvinner utan kommentarer. Det har hänt mig fem gånger nu. Det skulle vara intressant att få veta om det är en allmän Flashback-policy, som inte står med i regelverket, eller om enskilda moderatorers politiska preferenser får styra innehållet på forumet.

Men saker kan ju vara riktigt seriösa och underbyggda och kritiska men ändå sakna relevans för tråden. Så även om det förhåller sig så, så är det OT så är det. Men du kanske kan förklara ytterligare, om jag missförstått?
Citera
2019-02-20, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, nej och nej. Det hade inte mycket med dig att göra.

Som jag sa...

Tådar som går OT låses ibland, även över natt, rensas och öppnas igen. Det kan inte du ra på dig äran för.
Jag gav dig två exempel.

Exempel 1:
Den tråden som låstes låstes inte pga OT utan pga att man ansåg att ämnet inte var politik.
Sen låste man upp den tråden efter klagomål då man erkände att det visst var politik (den konspiratoriskt lagde noterar att tråden iom detta förfarande försvann från aktuella ämnen).

Exempel 2:
Godtycklig censur i utrikes som inte var att tråden låstes.
Efter offentligt klagomål så återställdes dessa inlägg.

Det är tråkigt att man ska behöva klaga offentligt för att mods ska erkänna sin bias. Det är lite ögontjäneri över det.
Citera
2019-02-20, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är överhuvudtaget en väldigt märklig stämning i Politik:USA. Kanske inte det enklaste delforumet att moderera. Men visst ser man ganska tydligt en tydlig lutning åt anti-Trump-moderering.

I alla trådar som på något vis berör inrikespolitiken i USA så framstår stora delar av inläggen, på bägge sidor, som skrivna av professionella aktörer som antagligen sitter i USA. Som kan svenska, men ändå inte riktigt har den rätta språkkänslan.

Vissa skribenter framstår dessutom som AI-genererade.

Det uppskruvade & hysteriska tonläget ser man inte i trådar om svensk inrikespolitik, där man tycker att många fler borde ha bestämda åsikter. Inte heller i trådar om Ryssland ser man något liknande.
Citera
2019-02-20, 12:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Den tråden som låstes låstes inte pga OT utan pga att man ansåg att ämnet inte var politik.

Där har du missförståndet eller oförståndet i ett nötskal. Det där är ju exakt samma sak.

Citat:
Sen låste man upp den tråden efter klagomål då man erkände att det visst var politik (den konspiratoriskt lagde noterar att tråden iom detta förfarande försvann från aktuella ämnen).

Ja, efter att den rensats från OT. och då blev on toipc. Fortfarande vad det handlar om. Framgick också oerhört tydligt från mod.

Citat:
Det är tråkigt att man ska behöva klaga offentligt för att mods ska erkänna sin bias. Det är lite ögontjäneri över det.

Det finns direktiv för att klaga, om det inte gjorde det vore det allvarligt. De flesta problemen löses också så. Jag tyckef inte en att dina fall ligger efter detta i tid.

Problemet som jag ser det är att lallare tycker att precis alla modåtgärddr är fel och härjar i meta om det, när det egentligen är en försvinnande liten del det handlar om.
Citera
2019-02-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Men saker kan ju vara riktigt seriösa och underbyggda och kritiska men ändå sakna relevans för tråden. Så även om det förhåller sig så, så är det OT så är det. Men du kanske kan förklara ytterligare, om jag missförstått?

Så här såg det ut som senast försvann (i Skripal-tråden). Möjligen faller mitt inlägg här ur denna tråden, eftersom det inte gäller USA-forumet, men det är ju ändå politik och vad jag förstår samma moderatorer.

Här är en alternativ förklaring till Skripal-fallet, där Sergei blir en trippelagent och Julia är den som skall dödas med ”Novichok”. Parfymflaskan har sin plats, liksom Steele-dossiern och de två, t.o.m. tre, ryssarna. Jag tycker det är en mycket mer logisk förklaring än britternas ibland nästan löjliga historier, som de fått ändra från tid till annan.

http://thesaker.is/the-alternative-skripal-narrative/

Man kan naturligtvis hävda att det är en konspirationsteori, som jag länkat till och därför hör hemma i konspirationsforumet, men det är en genomgång av fakta i målet. Artikelförfattaren gör sedan nya kopplingar mellan dessa och ser dem delvis i ett nytt ljus. Absolut inte mer konspiratoriskt än britternas obevisade anklagelser eller löst tyckande hit och dit i tråden.

Ett annat inlägg i Skripal-tråden har försvunnit för mig, där f.ö. USA var inblandat, de övriga tre handlade om USA.
Citera
2019-02-20, 22:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är överhuvudtaget en väldigt märklig stämning i Politik:USA. Kanske inte det enklaste delforumet att moderera. Men visst ser man ganska tydligt en tydlig lutning åt anti-Trump-moderering.

I alla trådar som på något vis berör inrikespolitiken i USA så framstår stora delar av inläggen, på bägge sidor, som skrivna av professionella aktörer som antagligen sitter i USA. Som kan svenska, men ändå inte riktigt har den rätta språkkänslan.

Vissa skribenter framstår dessutom som AI-genererade.

Det uppskruvade & hysteriska tonläget ser man inte i trådar om svensk inrikespolitik, där man tycker att många fler borde ha bestämda åsikter. Inte heller i trådar om Ryssland ser man något liknande.

Kan det inte vara så att inrikespolitiska forumsdelen är lite lugnare just för att det inte är valår eller för att det inte är samma typ av individer eller extrema skillnad i politik som det diskuteras om?

Exempelvis jag tycker att det är betydligt fler "höhö Trump är cool"* medan vi i inrikespolitiska forumet ser mer diskussion kring sakpolitik eller annat som inte riktigt rör politikerna rakt av...Ja förutom i underforumet politiker då förstås. (Som har en ganska blandad nivå beroende på vem som diskuteras)

Men jag lovar dig att det finns extrema svängar i Inrikespolitiska forumet, men de är lite mer sällsynta då bägge sidor vill diskutera politik som inte är allt för långt ifrån vad de olika politiska partierna tycker samt politiker som i min mening uppför sig som normalt folk och inte som något som hör mer hemma på en reality tv-serie.

* Överdriver en aning
Citera
2019-02-26, 03:12
Medlem
22juni41s avatar
Snackade med TS i PM, Jag håller med Japhy till 100%. Vissa mods, särskilt bernad_law som godtycklig tar bort inlägg utan någon som helst förklaring. Jag har haft minst 50-100inlägg som plötsligt försvann i Politik utan anledning(har annat konto som äldre än denna).

Idag jag fick mitt långa inlägg i Trump-kyssen tråden borttagen utan någon meddelande eller PM av moden, jag som spenderade 10min med skriva samt ett par länkar som stöder mitt påstående. Jag visste direkt att det var bernad_law då han var enda som var då online och han har varit på mig i många år och tar bort mina inlägg, oftast jag fick inte veta varför.

Om man söker "bernad_law" i flashback så det kommer fram massa trådar som klagar om bernad_laws moderering men ingenting hände med honom. De flesta var låsta och i papperskorgen. Om en polisman får många klagomål av medborgare i polisdistrikten så han blir avstängd under utredning, väl?!

bernad_law var inte ensam med oneutral moderering i Politik, det är också andra men som poliser, de håller ihop sig och skyddar varandra.
Citera
2019-02-26, 03:23
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan det inte vara så att inrikespolitiska forumsdelen är lite lugnare just för att det inte är valår eller för att det inte är samma typ av individer eller extrema skillnad i politik som det diskuteras om?

Exempelvis jag tycker att det är betydligt fler "höhö Trump är cool"* medan vi i inrikespolitiska forumet ser mer diskussion kring sakpolitik eller annat som inte riktigt rör politikerna rakt av...Ja förutom i underforumet politiker då förstås. (Som har en ganska blandad nivå beroende på vem som diskuteras)

Men jag lovar dig att det finns extrema svängar i Inrikespolitiska forumet, men de är lite mer sällsynta då bägge sidor vill diskutera politik som inte är allt för långt ifrån vad de olika politiska partierna tycker samt politiker som i min mening uppför sig som normalt folk och inte som något som hör mer hemma på en reality tv-serie.

* Överdriver en aning

Och i Politik: Ryssland och det nära utlandet-forumdelen det är mer "höhö Putin är världens djävulen som äter barn"* Alla får ha sina åsikter, men vi gillar inte att ha våra inlägg borttagen för det passar inte forumdelens mods världsåskådning.
De letar på anledningar att ta bort inlägg, t.ex stavfel, inga källor eller det var "trams".

* Överdriver en aning jag också.
Citera
2019-02-26, 08:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22juni41
Snackade med TS i PM, Jag håller med Japhy till 100%. Vissa mods, särskilt bernad_law som godtycklig tar bort inlägg utan någon som helst förklaring. Jag har haft minst 50-100inlägg som plötsligt försvann i Politik utan anledning(har annat konto som äldre än denna).

Idag jag fick mitt långa inlägg i Trump-kyssen tråden borttagen utan någon meddelande eller PM av moden, jag som spenderade 10min med skriva samt ett par länkar som stöder mitt påstående. Jag visste direkt att det var bernad_law då han var enda som var då online och han har varit på mig i många år och tar bort mina inlägg, oftast jag fick inte veta varför.

Det var jag som raderade det inlägget, ingen annan. raderat pga regel 0.03

0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering

Sedan rök ett inlägg som bröt mot 0.06 också, du får aldrig kommentera modereringen i trådarna.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2019-02-26, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Där har du missförståndet eller oförståndet i ett nötskal. Det där är ju exakt samma sak.
Det är inte samma sak att låsa en tråd för att rensa OT (som man förövrigt endast brukar göra i mastodonttrådar med mkt hög aktivitet) som att låsa en tråd för att TS är OT.

Här låste man tråden förmodligen för att den fanns under aktuella ämnen. Eftersom sen låste man upp den utan att ha gjort nånting. Dvs det enda man gjorde med sin åtgärd var att få bort den från aktuella ämnen.

Citat:
Ja, efter att den rensats från OT. och då blev on toipc. Fortfarande vad det handlar om. Framgick också oerhört tydligt från mod.
Det står absolut ingenting om att tråden rensats från OT eller att anledningen till att man låste var att rensa OT. Det är inte normalt att låsa en tråd och rensa OT som inte är en högaktivitetstråd, så ditt påstående har du ju bara fantiserat ihop i någon dröm där du oxå haft tillgång till Outlaw.

Citat:
Det finns direktiv för att klaga, om det inte gjorde det vore det allvarligt. De flesta problemen löses också så. Jag tyckef inte en att dina fall ligger efter detta i tid.

Problemet som jag ser det är att lallare tycker att precis alla modåtgärddr är fel och härjar i meta om det, när det egentligen är en försvinnande liten del det handlar om.
Det jag visat är att utrikes är biased i sin moderering. Svart på vitt, men du blundar inför det och sticker huvudet i sanden. En verklighetsförnekare.
Senast redigerad av frasselito 2019-02-26 kl. 09:51.
Citera
2019-02-27, 22:46
Medlem
22juni41s avatar
Varför jag ens skrev i detta tråd.

Japhy som är TS, har bett mig i PM att jag borde gå in i denna tråd och framför min klagomål gällande vissa mods vilket jag gjorde. "Jag bedriver något av en lågintensiv kampanj för att få honom bannad" skrev Japhy i PM till mig. Men han själv lyser med sin frånvaro i tråden, det verkar som han PMar folk för folk ska skriva i hans tråd. Jag ogillar att bli utnyttjad. Jag ogillar vissa mods, jovisst men jag bryr mig inte tillräckligt att delta i en lynchning-tråd mot mods som denna.

Men I alla fall im out. Lycka till Japhy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in