2018-11-21, 21:49
Medlem
Japhys avatar
Jag startade en tråd Politik:USA där meningen var att diskutera orsaker till att så många demokratiska politiker i USA är kriminella och huruvida demokratiska partiet borde upplösas/förbjudas som kriminell organisation. Ganska tydligt topic, kan tyckas. Men så var icke fallet. En användare började, sin vana trogen, att spamma sönder tråden med ovidkommande uppgifter, falsk statistik från en bloggare som beskriver sig som en "fet bög boende i ett bögkollektiv i San Francisco". När jag bemöter dessa falska uppgifter, fortsätter användaren, sin vana trogen, att spamma på med upprepningar av samma falska påståenden, kryddat med lögnen om att uppgifterna är hämtade från DoJ.

Samtliga inlägg som denne användare har skrivit i tråden, är OT, eftersom han vill styra in tråden på att handla om Republikaner istället för Demokrater.

Jag rapporterar inläggen, till ingen nytta. Efter två (!) dygn utan åtgärd, skriver jag i slutet av ett av mina många svar till Spammaren:

Citat:
Hur länge ska Klyban få hållas med sitt uppenbara trolleri och spammande? 2.02 någon? varpå JAG får en varning för 0.06.

Jag menar att det knappast kan vara 0.06 att ställa sig frågande till att Klyban får härja fritt i varenda en av mina trådstarter i detta forum. Han saboterar varenda vettig diskussion med sina verklighetsfrånvända inlägg, lögner och OT. Nu är tråden trasig och knappt användbar längre. Klyban har saboterat den, med moderatorernas goda minne.

Det verkar som om denne Klyban har fått ett frikort, helt enkelt. Därför kallar jag honom numerna Frikorts-Klyban.

Istället för att varna Frikorts-Klyban och stoppa hans OT, hotar Bernard_Law med att stänga hela tråden om "tjatet", det vill säga om JAG besvarar och belyser Frikorts-Klybans lögner. Bernard_Law talar här DIREKT till Frikorts-Klyban och säger: Fortsätt du så stänger jag tråden och ditt syfte met trollandet blir uppfyllt.

Citat:
Bernard_Law
Ert evinnerliga tjafsande börjar bli ytterst tröttsamt.

Tråden får EN chans till, men om det spårar ut med mer tjafs stängs den direkt. /Mod

Vad tycker resten av användarna? Är det okej för er med denna selektiva och uppenbart partiska moderering?

Nämnas ska att många användare upplevt denna partiskhet från, framför allt moderatorn Bernard_Law, som är en inbiten Trumphatare och dessutom konspirationsteoretiker. Han har en uppenbar agenda i sin moderering och är styrd av sina känslor.

Inlägget:
Citat:
Japhy
Fast nu hittar du ju bara på, som vanligt.

Det står DIREKT under varenda tabell att källan till dina fantasier är RoyalScribe.

https://www.dailykos.com/stories/201...s-of-9-17-2018

RoyalScribe är en kille vid namn Kevin Gobel. Kevin Gobel beskriver sig så här på Twitter:
Citat:
Citat:
Single gay guy living in the Big Gay Frat House in San Francisco's Castro district.

https://twitter.com/kgoebel

Trist att du har frikort på att trolla och spamma sönder trådar med dina ändlösa upprepningar av samma gamla fantasier. 2.02, nån?

Tråden:
(FB) Kriminella Demokrater

Jag är som sagt inte ensam om att anse att den selektiva modereringen och uppenbara partiskheten är problematisk.

Vad kan jag göra åt saken? Ska jag bara acceptera att Flashbacks moderatorer är partiska och ta varningarna som en man, eller har jag rätt i att bli upprörd?

Edit: Jag har självklart tagit upp detta med berörda moderatorer. Flera gånger. Till ingen nytta. Istället blev jag bara hotad med att jag skulle få fler varningar.
Senast redigerad av Japhy 2018-11-21 kl. 22:19.
Citera
2018-11-21, 21:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag startade en tråd Politik:USA där meningen var att diskutera orsaker till att så många demokratiska politiker i USA är kriminella och huruvida demokratiska partiet borde upplösas/föbjudas som kriminell organisation. Ganska tydligt topic, kan tyckas. Men så var icke fallet. En användare började, sin vana trogen, att spamma sönder tråden med ovidkommande uppgifter, falsk statistik från en bloggare osm beskriver sig som en "fet bög boende i ett bögkollektiv i San Fransisco". När jag bemöter dessa falska uppgifter, fortsätter användaren, sin vana trogen, att spamma på med upprepningar av samma falska påståenden, kryddat med lögnen om att uppgifterna är hämtade från DoJ.

Samtliga inlägg som denne användare har skrivit i tråden, är OT, eftersom han vill styra in tråden på att handla om Republikaner istället för Demokrater.

Jag rapporterar inläggen, till ingen nytta. Efter två (!) dygn utan åtgärd, skriver jag i slutet av ett av mina många svar till Spammaren:

Hur länge ska Klyban få hållas med sitt uppenbara trolleri och spammande? 2.02 någon? varpå JAG får en varning för 0.06.

Jag menar att det knappast kan vara 0.06 att ställa sig frågande till att Klyban får härja fritt i varenda en av mina trådstarter i detta forum. Han saboterar varenda vettig diskussion med sina verklighetsfrånvända inlägg, lögner och OT. Nu är tråden trasig och knappt användbar längre. Klyban har saboterat den, med moderatorernas goda minne.

Det verkar som om denne Klyban har fått ett frikort, helt enkelt. Därför kallar jag honom numerna Frikorts-Klyban.

Istället för att varna Klyban och stoppa hans OT, hotar Bernard_Law med att stänga hela tråden om "tjatet", det vill säga om JAG fortsätter besvara och belysa Klybans lögner.

Vad tycker resten av användarna? Är det okej för er med denna selektiva och uppenbart partiska moderering?

Nämnas ska att många användare upplevt denna partiskhet från, framför allt moderatorn Bernard_Law, som är en inbiten Trumphatare och dessutom konspirationsteoretiker. Han har en uppenbar agenda i sin moderering och är styrd av sina känslor.

Inlägget:

Tråden:
(FB) Kriminella Demokrater

Jag är som sagt inte ensam om att anse att den selektiva modereringen och uppebara partiskheten är problematisk.

Vad kan jag göra åt saken? Ska jag bara acceptera att Flashbacks moderatorer är partiska och ta varningarna som en man, eller har jag rätt i att bli upprörd?

Edit: Jag har självklart tagit upp detta med berörda moderatorer. Flera gånger. Till ingen nytta. Istället blev jag bara hotad med att jag skulle få fler varningar.

Du ska svara på det du vill svara på, ignorera det du inte vill svara på, rapportera det du tycker strider mot reglerna och sen hålla käft.
Citera
2018-11-21, 22:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du ska svara på det du vill svara på, ignorera det du inte vill svara på, rapportera det du tycker strider mot reglerna och sen hålla käft.
Sant. Men problemet att det tillåts och att "rapportera" inte hjälper mycket. De flesta trådarna i "Utrikes" är typ spammade sönder och går inte att läsa.

Medger att jag själv medverkar rejält (8 inlägg per dag!), men problemet är att mods inte är tillräckligt (alls?) hårda.
Citera
2018-12-01, 11:18
Medlem
Japhys avatar
Detta är alltså nivån vi tvingas uthärda:

Citat:
wint3riscoming
Haha din vridningar är helt otroliga. Klarar du ens att gå på toaletten själv? Det är den stora frågan just nu
Hmm.
Citat:
Citat:
wint3riscoming
Jag börjar på allvar fundera om dessa individer klarar av att gå på toaletten själva.
Strategin från våra kära moderatorer är uppenbar - inga varningar till troll och trådsabotörer, så länge de är "anti-Trump". Varningar en-masse till Trump-supporters.
Citera
2018-12-01, 12:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Hmm.
Citat:

Strategin från våra kära moderatorer är uppenbar - inga varningar till troll och trådsabotörer, så länge de är "anti-Trump". Varningar en-masse till Trump-supporters.

Du har ju ingen susning om vad för varningar eller ickevarningar andra får eller inte får för det kan du inte se.
Citera
2018-12-01, 12:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du har ju ingen susning om vad för varningar eller ickevarningar andra får eller inte får för det kan du inte se.
Empiri visar att jag har rätt. Själv blev jag avstängd för att ha missat att lägga in en länk till ett citat från Vita Huset - uppenbarligen inte något "upphovsrättsskyddat material". Samtidigt härjar Trumphatare runt i tid och otid utan att bli avstängda. Att det råder en selektiv moderering och ett tillåtande av trolleri från trumphatare bli uppenbart efter några veckor i delforumet Politik:USA. Testa själv! Du kommer bli förvånad.

Trumphatare får ibland sina trollinlägg borttagna. Trumpälskare får varningar och avstängningar. Många debattörer i forumet vågar helt enkelt inte skriva i denna tråd, eftersom de vet att de kommer få repressalier. Jag fick ju själv en varning för att ha startat denna tråd. Uppenbarligen ljög moderatorer om att jag inte försökt diskutera saken med dem via PM. Efter att ha bevisat att jag så gjort, tog en kompetent moderator bort varningen och det är jag tacksam för.
Citera
2018-12-01, 14:15
Medlem
Japhys avatar
Detta skitbeteende och uppenbara trådsabotage är helt accepterat från moderatorernas sida. Vad fan, liksom? Kan ju lika gärna stänga hela skiten eftersom det knappt går att diskutera, när uppenbara psykfall tillåts gå över gränsen hela jävla tiden, medan seriösa Trump-supproters blir varnade och avstängda stup i kvarten. Varför I HELVETE bannas inte idioten för 2.02???
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag ställde frågan vad som är så stor skillnad mellan avtalen, och du bara upprepar lönen i avtalet.
Och då saknas det uppgifter för att avtalet blivit så fantastik, så varför ger du aldrig detta.
Märker också att du inte ens vet.

Jag skriver det på svenska för att underlätta för idioter:

Handelsavtalet innebär att farmarna får exportera mer av sina varor. Det innebär också att bilindustrin tvingas betala rättvisa löner till arbetare. Dessutom höjs gränserna för varor som turister får ta med sig över gränserna. Det finns andra fördelar som du kan läsa om i artikeln jag länkade. Allt detta är fantastiska skillnader som innebär stora fördelar för USA:s industri, jordbruk och medborgare.

Vi har redan gått igenom GM, men du kan ju inte göra mer än att upprepa dig, eftersom du har problem.
Citat:

Citat:
Vad är det som är så fantastiskt med detta avtal mot innan, kan du ge exempel på hur det gick ifrån extremt dåligt till fantastiskt bra?

Och vad har det med ståltullar och göra?
Första gången.
Citat:
Citat:
Om inte du kan berätta själv?, så tar jag detta som du inte ens vet.
För det var du som sade fantastiskt, så leverera vad som är fantastiskt mellan avtalen, eller så finns inget fantastiskt överhuvudtaget tror vi.
Andra upprepningen.
Citat:
Citat:
Jag ställde frågan vad som är så stor skillnad mellan avtalen, och du bara upprepar lönen i avtalet.
Och då saknas det uppgifter för att avtalet blivit så fantastik, så varför ger du aldrig detta.
Märker också att du inte ens vet.
.
Tredje upprepningen.

Citat:
Citat:
klyban
Vad är dessa fantastiska skillnader, kan du ge oss punkter med det gamla avtalet och det nya som berättar hur fantastiskt det är?
För det är först då vi kan avgöra om det är fanatiskt, verkar som en väldigt svår sak och visa.

Fjärde upprepningen.
Citat:
Citat:
Vad är dessa fantastiska skillnader, kan du ge oss punkter med det gamla avtalet och det nya som berättar hur fantastiskt det är?
För det är först då vi kan avgöra om det är fanatiskt, verkar som en väldigt svår sak och visa.
.
Femte upprepningen.
Senast redigerad av Japhy 2018-12-01 kl. 14:17.
Citera
2018-12-01, 16:02
Moderator
vfs avatar
Citat:

Hmm.
Citat:

Dom inläggen är raderade, vill bara påpeka att vi moderatorer inte har sekundbevakning på trådarna.
Vad gäller varningar kommunicerar vi bara dom till dom som är berörda.
Citera
2018-12-01, 16:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom inläggen är raderade, vill bara påpeka att vi moderatorer inte har sekundbevakning på trådarna.
Vad gäller varningar kommunicerar vi bara dom till dom som är berörda.
Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag blir bannlysta

Att systematiskt sabotera trådar genom att upprepa samma fråga om och om igen, trots att frågan besvarats, kan inte betraktas som annat än ett brott mot 2.02 och bör resultera i att användaren bannas.
Citera
2018-12-01, 18:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Att systematiskt sabotera trådar genom att upprepa samma fråga om och om igen, trots att frågan besvarats, kan inte betraktas som annat än ett brott mot 2.02 och bör resultera i att användaren bannas.

Fast just i det fallet har inte du tolkningsföreträde, KFK ligger på admins bord.

Men som jag skrev, vi behöver hjälp för att radera off topic, skicka RP.
Citera
2018-12-02, 14:34
Medlem
Japhys avatar
En ny dag med nya evighetsupprepningar och uppenbart trådsabotage från Klyban, som ABSOLUT inte har något frikort att sabotera trådar:

Citat:
Klyban
Avtalen får vi dock aldrig reda på vad som är den fantastiska skillnaden, vet faktiskt inte varför den frågan är så svår och svara på.

(FB) Trump: Handelskrig är bra - Strafftull på stål och aluminium
Citera
2018-12-02, 16:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
En ny dag med nya evighetsupprepningar och uppenbart trådsabotage från Klyban, som ABSOLUT inte har något frikort att sabotera trådar:

(FB) Trump: Handelskrig är bra - Strafftull på stål och aluminium

Inlägget är ju inte ens rapporterat. Läs vad vf skrivit i sina två senaste inlägg här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in