2019-03-16, 12:24
Medlem
Japhys avatar
Jag har lagt fram mängder av PM redan. De finns att läsa i denna tråd. Att Trumpofober och partiska moderatorer låtsas om annat är mycket talande.
Citera
2019-03-16, 12:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vi raderar upprepningar oavsett vilken sida som kommer med dom, dock är det tillåtet med olika åsikter vilket många i PU har svårt för.

Jag frågar igen då, kan du posta ett pm där jag hånat dig på något sätt?

Sedan är det spännande att du verkar köra någon slags påverkanoperation riktat mot moderatorer

Jag tänker på detta inlägget i denna tråd.
Visa mig ett inlägg där jag påstår att DU har hånat mig eller släpp din kränktehet. Ja, jag vill att Bernard ska sluta som moderator och banlysas. Är inte det uppenbart?
Citera
2019-03-16, 14:59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Visa mig ett inlägg där jag påstår att DU har hånat mig eller släpp din kränktehet. Ja, jag vill att Bernard ska sluta som moderator och banlysas. Är inte det uppenbart?

Fortsätt jobba med det målet i sikte, det är nog inte direkt långt kvar innan du lyckas...

Jag för min del lovar att jag även fortsätt skall behandla både dig och alla andra användare på ett rättvist och objektivt sätt!
Citera
2019-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Jag har lagt fram mängder av PM redan. De finns att läsa i denna tråd. Att Trumpofober och partiska moderatorer låtsas om annat är mycket talande.

Kan ju vara så att det bara är du som tolkar PM och annat på ett sätt som vi andra inte gör. Eller hur?

Kanske du kan förklara hur DU tänker kring dessa då vi andra inte förstår?
Citera
2019-03-16, 15:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Kan ju vara så att det bara är du som tolkar PM och annat på ett sätt som vi andra inte gör. Eller hur?

Kanske du kan förklara hur DU tänker kring dessa då vi andra inte förstår?
Nej. Precis som andra får du klara av den biten själv. Spm underbegåvad Trumpofob är du privilegierad vad gäller modereringen och därför kritiserar du de sanningar jag här för fram. Det är självklart. Du och DaEzz och Klyban och Ondahamstern står självklart på moderatorernas sida i denna fråga. Det är ju inte era inlägg som plötsligt försvinner och det är inte ni som varnas för diverse petitesser. Men du är nog glad åt att prata med KLyban på egen hand. Mitt tips till moderatorerna är att skapa två delforum - ett där Bernard tillåts bete sig äckligt och ett utan honom så kan kan vi se var medlemmarna väljer att posta.
Senast redigerad av Japhy 2019-03-16 kl. 15:42.
Citera
2019-03-16, 16:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej. Precis som andra får du klara av den biten själv. Spm underbegåvad Trumpofob är du privilegierad vad gäller modereringen och därför kritiserar du de sanningar jag här för fram. Det är självklart. Du och DaEzz och Klyban och Ondahamstern står självklart på moderatorernas sida i denna fråga. Det är ju inte era inlägg som plötsligt försvinner och det är inte ni som varnas för diverse petitesser. Men du är nog glad åt att prata med KLyban på egen hand. Mitt tips till moderatorerna är att skapa två delforum - ett där Bernard tillåts bete sig äckligt och ett utan honom så kan kan vi se var medlemmarna väljer att posta.

Jag står ganska neutralt i frågan så varför du lyfter upp mig hela tiden är ett mysterium såvida detta egentligen inte är en tråd som är skapad för att gnälla.

Jag kommenterar inte ens lika ofta i USA tråden just för att de som är flitigast på att posta där som är starka Trump supportar alltid upprepar samma saker eller fokuserar mer på att håna de som de diskuterar om eller med vilket i sin tur leder till att diskussionen blir ganska tråkig.

Det jag finner att du har postat i tråden är väldigt...lite... Åtminstone när det kommer till PM.

Om du har bättre pm som stödjer ditt påstående och du inte vill visa det öppet i tråden så rekommenderar jag att du tar det med en valfri moderator som har skrivit i tråden.

Men jag rekommenderar även att du tar till dig vad minst 2 olika moderatorer utöver Bernard har sagt och säger.

Ingen av oss står över regelverket det finns tillfällen där jag har fått varningar som jag inte håller med om men majoriteten av de tillfällena så har jag även påpekat det direkt till samma moderator som har delat ut varningen, men jag har även varit tydlig med att jag respekterar deras beslut att dela ut en varning under samma omständighet.

Mitt tips till dig är helt enkelt fökjande: ta några andetag, ta disskusionen med den eller de moderatorer som du anser gör fel och både förklara i lugn ton varför du anser att de gör fel och hur de kan agera bättre, om det inte hjälper så ta det med en annan moderator.

Om du fortfarande anser att det inte hjälper tänk efter hur du presenterar det du vill ha sagt, låter det lugnt och sansat?

Om svaret är nej, så bör du kanske gå tillbaka till första steget och lugna ner dig eller kanske bara försök att tänka på hur du skriver.

Sedan när bevis efterfrågas så bör du kanske presentera det även om du anser att det blir tjatigt, om du inte vill tjata ner tråden med bevis så kan du ta det via pm med dem.

Sedan bör du kanske inte öppet säger till folk att ditt mål är att kuppa bort moderatorer eller öppet säga att ditt mål är att banlysa en moderator, det stärker inte det du säger.

Oavsett vad så får jag önska dig en fortsatt underbar lördag!

Mvh
Citera
2019-03-16, 18:28
Medlem
Citat:

Hur kan du säga att jag kritiserar dina sanningar när du inte ens vill tala om vad sanningarna är?

Inlägg som plötsligt försvinner? Mina inlägg försvinner förvisso men plötsligen? Det finns väl inga inlägg som tas bort och det tar timmar eller veckor innan de tas bort?

Bete sig äckligt? Kan du försöka förklara vad det är som är så upprörande för dig?
Citera
2019-03-16, 20:05
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vi raderar upprepningar oavsett vilken sida som kommer med dom, dock är det tillåtet med olika åsikter vilket många i PU har svårt för.
Nej det gör ni inte, inte konsekvent iaf.
Jag kan lova att jag skulle kunna hitta flera användare i USA forumet som upprepade, kanske tom copy paste inlägg.
Det tillhör ju tyvärr partiskhet att man bara ser det man vill se. (inte riktat mot dig nödvändigtvis)
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Väx upp för i helvete, jag förklarade för dig att du måste presentera bevis för vad du vill framföra en bra bit innan Moderatorerna började be dig om bevis i from av att du ska skicka ett PM till dem, detta är för att om du inte kan presentera något som backar upp det du säger så kommer du absolut inte att kunna föra fram någonting.
Hur bevisar man det? Det går inte och det vet moderatorerna.

Inlägg som bara tas bort utan säga varför, andra som står kvar, ibland har de tagit bort mina inlägg men inte personen som citerat inlägget som just blivit borttaget.

Som sagt, jag har i princip lämnat USA forumet, hoppas det dör ut.
Citera
2019-03-16, 20:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Hur kan du säga att jag kritiserar dina sanningar när du inte ens vill tala om vad sanningarna är?

Inlägg som plötsligt försvinner? Mina inlägg försvinner förvisso men plötsligen? Det finns väl inga inlägg som tas bort och det tar timmar eller veckor innan de tas bort?

Bete sig äckligt? Kan du försöka förklara vad det är som är så upprörande för dig?
Om hela ditt syfte med dina inlägg är att förklara för folk att du inget förstår finner jag det meningslöst att diskutera med dig. Att du aldrig upplevt att dina inlägg raderas beror på att moderatorer är partiska. Om du inte förstår att syftet med denna tråd, är att belysa detta faktum, uppmanar jag dig till att tänka efter.

Terge, jag är inte intressrad av att tjafsa med dig och behöva förklara mig. Förstår du inte så förstår du inte. Jag bryr mig inte om din brist på förstånd.
Citera
2019-03-16, 20:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nej det gör ni inte, inte konsekvent iaf.
Jag kan lova att jag skulle kunna hitta flera användare i USA forumet som upprepade, kanske tom copy paste inlägg.
Det tillhör ju tyvärr partiskhet att man bara ser det man vill se. (inte riktat mot dig nödvändigtvis)

Hur bevisar man det? Det går inte och det vet moderatorerna.

Inlägg som bara tas bort utan säga varför, andra som står kvar, ibland har de tagit bort mina inlägg men inte personen som citerat inlägget som just blivit borttaget.

Som sagt, jag har i princip lämnat USA forumet, hoppas det dör ut.
Tack för ditt uppriktiga inlägg. Jag är på väg åt samma håll. Känns nästan lika bra att lämna dem åt sitt eget lilla grupprunk. Moderatorerna har gjort det klart och tydligt att andra åsikter än Orange-Man-Bad och Mueller.Vet.Allt inte är välkomna. Kanske bäst att låta dem ha sitt lilla bögeri för sig själva...
Citera
2019-03-16, 20:32
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Tack för ditt uppriktiga inlägg. Jag är på väg åt samma håll. Känns nästan lika bra att lämna dem åt sitt eget lilla grupprunk. Moderatorerna har gjort det klart och tydligt att andra åsikter än Orange-Man-Bad och Mueller.Vet.Allt inte är välkomna. Kanske bäst att låta dem ha sitt lilla bögeri för sig själva...
Jag har anmält användare i USA forumet, säkert andra som anmält mig också.
Inget har hänt, utom att mina inlägg försvinner.
Jag har aldrig fått svar på mina anmälningar eller PM någonsin.

Jag kan nog fortfarande skriva i USA forumet, men sporadiskt, vissa är inte så rabiata, tyvärr är det just dem som slutar skriva i USA forumet också.

Trist, men finns inget att göra, man får lämna helt enkelt.
Citera
2019-03-16, 20:35
Medlem
Citat:

Vet inte varför man tvekar att lämna om det nu är så hemskt? Du och ovanstående verkar tro att någon skulle sakna er.

Du klarar ju inte av att följa de riktlinjer som finns, du kan inte förklara vilka problem du har och så gråter du ut om att du måste lämna *snyftsnyft*

Anpassa din stil och se över vilka regler som gäller så kan du väl fortsätta att diskutera som folk. Detta känslopjunk kring att du tror att du är utsatt för någon slags komplott för att du gillar Trump är ju bara barnslig och faktiskt ja lite löjlig. Om du har uppriktiga problem med att förstå regelverket så får du väl läsa på lite. Så fixar sig nog det ska du se lille vän.
Kom igen nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in