Citat:
Man ska bedöma saker ordentligt och genuint så i det mottot tycker jag du gör helt rätt. Jag uppmanar vare sig människor att hylla eller fördöma Scientologin utan att först veta vad Scientologi är.
Ursprungligen postat av Räsernajs
Men nu får du mig att rodna.
Äch, man gör bara så gott ma kan. Och som jag försökt framtona, det är inte direkt teknikerna som jag är misstänksam mot utan själva organisationen COS.
Jag tror att man kan hitta mycket nyttigt, och onyttigt, utanför de gängse ramarna. Det är mer sättet att paketera dem som blir lite magstarkt ibland.
Men jag tror att åtminstånde du förstår vad jag menar, och jag ser även jag fram mot dina insikter.
Jag får väl börja kalla mig Squirrel, helt enkelt.
Äch, man gör bara så gott ma kan. Och som jag försökt framtona, det är inte direkt teknikerna som jag är misstänksam mot utan själva organisationen COS. Jag tror att man kan hitta mycket nyttigt, och onyttigt, utanför de gängse ramarna. Det är mer sättet att paketera dem som blir lite magstarkt ibland.
Men jag tror att åtminstånde du förstår vad jag menar, och jag ser även jag fram mot dina insikter.Jag får väl börja kalla mig Squirrel, helt enkelt.

Nej jag tycker inte du är en Squirrel eftersom du faktiskt försöker förstå vad Scientologin själva säger och det ska du istället ha cred för.
Squirrel är ju mer ett uttryck för handlingar som utförs av Scientologer eller andra där vederbörande påstår sig syssla med Scientologi fast egentligen hittat på eller förändrat delar av Scientologin helt efter eget behag.
Squirrel skulle kunna vara att sitta och auditera en person fast använda psykoterapi istället men påstå att detta är auditering.
Men snubben som snacka om Audiotering var ganska rolig tyckte jag! Haja vilka föreställningar vissa kan ha. Han påstod bestämt att audiotering var att man satt med hörlurar med "hjärntvättsmusik" som skulle ta bort händelser från före födelsen och att man därmed skulle bli fri...Han varnade för att detta var totalt sjukt och jag höll totalt med honom.
Han fäktade vilt med en massa slagord om hur farlig Scientologin var.
Moa ha ha ha ha ha ha!!!!
Gosse, du är en vetenskapsman jämfört med denna pajas!!!
Men jävlar vad jag garvade!!!
Ha det bra! Kanske blir borta ett tag då jag håller på med en skivinspelning i min studio ,och det är mycket nu!
See you!