Citat:
Denna kamp du för mot Scientologins kritik mot Psykiatrin innehåller inte särskilt mycket nytt. Det är väl känt att Psykiatrin och Scientologin motarbetar varandra och min energi i sommarvärmen räckler inte riktigt till för att sitta och googla fram alla lögner som psykiatrin spridit om Scientologin likväl för att få nån slags balans i detta..
Ursprungligen postat av loungepuppy
På slutet en fråga till Putter och Ghost!
Psykiatrin skapar terrorism!
Kan inte låta bli. Det här är ju helt enkelt helt förbluffande. Sånt jävla skit! Så dumt så det räcker att citera honom, kolla gärna själva på videon.
http://video.google.com/videoplay?docid=4599580147778227200&q=dianetics
Mer material från Freedomag.
Värden Byrnes berättar att Clarke är tidigare president för CCHR (som enligt Byrnes startades av Scientologrörelsen 1969, i Sverige KMR).
Clark är inte bara expert på fågelinfluensa utan även... terrorism.
Hans merit vad gäller terrorism är att ägnat mycket tid åt att studera det.
Terroristhotet, berättar Clarke, är visst värt att undersökas av regeringen, särskilt i ljuset av 9-11. (Han kallar också Pearl Harbour för en terroristattack, stämmer det? Det var väl japansk armé?)
Nåväl, bakgrund:
Enligt Clarke attackeras vi varje dag av terroristceller i vårt lokala samhälle.
I Florida finns det neligt Clarke 32 000 registrerade för barnövergrupp. Dessa är terrorister (They terrify our communities). Han besrkiver sedan ett bestialiskt sexmord på ett barn. Han säger sedan att denne brottsling kommer få mycket bättre fängelsevistelse än andra fångar.
Skälet till detta är att någon tjänar pengar på honom och alla andra pedofiler. Vilka är det som tjänar pengarna (ända sedan 1961): Ta ta!
- Psykiatrikerna!
Vidare: Alla pedofilerna har haft kontakt med psykiater innan (men de som gör det första gången då?)
Han säger sedan att det är självklart att man ska ha pedofilers hemadress tillgängliga på internet så man vet om man har en sådan som granne.
Hos psykiatern får dessa pedofiler sitta i "gruppterapi" där de sitter i cirkel, sjunger Kumbaja och berättar vad de gjort mot barn, alltså sitter och skryter.
Psykiatrin har sagt att pedofili är medfött (LÖGN) och att inget går att göra åt pedofili.
Han ger sedan en jämförelse:
Precis som Usama Bin Laden har sin högra hand, Al sawhiri, har pedofilen sin psykiater, "killen som styr honom".
Psykiatrikerna skapar alltså pedofilnätverk i "gruppterapier" som betalas av skattepengar.
Pengarna kommer tillpsykiatrikerna två vägar.
Dels får de ta hand om de barn som "deras" pedofiler förgripit sig på, dels får de ta hand om förgriparna.!
(Det stämmer inte, i USA är rättspsykiatri och barn- och ungdomspsykiatri olika specialiteter. Man håller inte på med båda sakerna samtidigt.
Han berättar att han under sin tid i CCHR utredde psykiatrin och hans erfarenhet av psykiatriker är att de är "Wildly sexually abberant" och den sista person hans skulle låta komma i närheten av ett barn.
Han konstaterar att ingen annan yrkesgrupp kan ge Ditt barn droger och sedan våldta det. Han tycker att det skulle vara olagligt även för psykiatiker. Jag visste inte att det vara ok för en psykiater att ha sex med en neddrogad patient i USA.
"Våldtäkter av psykiatriker är en "epidemi" och elchocker används för att dölja brottet."
"En fönstertittare som togs in på psyk våldtog senare en kvinna, ergo, psykiatrin skapar våldtäktsmän."
"Psykiatern skapar en association mellan smärta och sex hos våldtäktmän och pedofiler och därför finns alltså det allvarligaste terroristhotet mitt i samhället. Terroristerna är pedofiler/våldtäktsmän och deras styrande psykiatriker"
"Bakom varje sådan förövare finns en psykiater och dessa bporde åtalas för medhjälp och låsas in."
Visst kanske jag är lite känslig eftersom jag själv ska bli psykiater...
Men är det inte rätt uppåt väggarna?
Mellan denna hat propagande håller de upp olika broschyrer om psykiatrins terrorism och systematiska våldtäkter.
Jag, som aldrig våldfört mig på en patient, kan jag inte kalla mig psykiater nu? Är jag avvikande?
Putter och Ghost:
CCHR skapades enligt programledaren på Freedomag av CoS. Han borde väl veta antar jag. I Scientologernas "TV-kanal" Freedomag, tar man in en kille från CCHR som säger ovanstående. Värden håller upp broschyrerna och uppmanar folk att lära sig ompsykiatrins övergrepp.
Således tolkar jag det som att Freedomag står bakom det som sägs ovan av Clark.
Min fråga till Er:
Står Ni också bakom detta?
PS Jag hoppas verkligen Ni tar Er tid att titta på denna scientologproducerade video så Ni förstår vad jag menar.
Psykiatrin skapar terrorism!
Kan inte låta bli. Det här är ju helt enkelt helt förbluffande. Sånt jävla skit! Så dumt så det räcker att citera honom, kolla gärna själva på videon.
http://video.google.com/videoplay?docid=4599580147778227200&q=dianetics
Mer material från Freedomag.
Värden Byrnes berättar att Clarke är tidigare president för CCHR (som enligt Byrnes startades av Scientologrörelsen 1969, i Sverige KMR).
Clark är inte bara expert på fågelinfluensa utan även... terrorism.
Hans merit vad gäller terrorism är att ägnat mycket tid åt att studera det.
Terroristhotet, berättar Clarke, är visst värt att undersökas av regeringen, särskilt i ljuset av 9-11. (Han kallar också Pearl Harbour för en terroristattack, stämmer det? Det var väl japansk armé?)
Nåväl, bakgrund:
Enligt Clarke attackeras vi varje dag av terroristceller i vårt lokala samhälle.
I Florida finns det neligt Clarke 32 000 registrerade för barnövergrupp. Dessa är terrorister (They terrify our communities). Han besrkiver sedan ett bestialiskt sexmord på ett barn. Han säger sedan att denne brottsling kommer få mycket bättre fängelsevistelse än andra fångar.
Skälet till detta är att någon tjänar pengar på honom och alla andra pedofiler. Vilka är det som tjänar pengarna (ända sedan 1961): Ta ta!
- Psykiatrikerna!
Vidare: Alla pedofilerna har haft kontakt med psykiater innan (men de som gör det första gången då?)
Han säger sedan att det är självklart att man ska ha pedofilers hemadress tillgängliga på internet så man vet om man har en sådan som granne.
Hos psykiatern får dessa pedofiler sitta i "gruppterapi" där de sitter i cirkel, sjunger Kumbaja och berättar vad de gjort mot barn, alltså sitter och skryter.
Psykiatrin har sagt att pedofili är medfött (LÖGN) och att inget går att göra åt pedofili.
Han ger sedan en jämförelse:
Precis som Usama Bin Laden har sin högra hand, Al sawhiri, har pedofilen sin psykiater, "killen som styr honom".
Psykiatrikerna skapar alltså pedofilnätverk i "gruppterapier" som betalas av skattepengar.
Pengarna kommer tillpsykiatrikerna två vägar.
Dels får de ta hand om de barn som "deras" pedofiler förgripit sig på, dels får de ta hand om förgriparna.!
(Det stämmer inte, i USA är rättspsykiatri och barn- och ungdomspsykiatri olika specialiteter. Man håller inte på med båda sakerna samtidigt.
Han berättar att han under sin tid i CCHR utredde psykiatrin och hans erfarenhet av psykiatriker är att de är "Wildly sexually abberant" och den sista person hans skulle låta komma i närheten av ett barn.
Han konstaterar att ingen annan yrkesgrupp kan ge Ditt barn droger och sedan våldta det. Han tycker att det skulle vara olagligt även för psykiatiker. Jag visste inte att det vara ok för en psykiater att ha sex med en neddrogad patient i USA.
"Våldtäkter av psykiatriker är en "epidemi" och elchocker används för att dölja brottet."
"En fönstertittare som togs in på psyk våldtog senare en kvinna, ergo, psykiatrin skapar våldtäktsmän."
"Psykiatern skapar en association mellan smärta och sex hos våldtäktmän och pedofiler och därför finns alltså det allvarligaste terroristhotet mitt i samhället. Terroristerna är pedofiler/våldtäktsmän och deras styrande psykiatriker"
"Bakom varje sådan förövare finns en psykiater och dessa bporde åtalas för medhjälp och låsas in."
Visst kanske jag är lite känslig eftersom jag själv ska bli psykiater...
Men är det inte rätt uppåt väggarna?
Mellan denna hat propagande håller de upp olika broschyrer om psykiatrins terrorism och systematiska våldtäkter.
Jag, som aldrig våldfört mig på en patient, kan jag inte kalla mig psykiater nu? Är jag avvikande?
Putter och Ghost:
CCHR skapades enligt programledaren på Freedomag av CoS. Han borde väl veta antar jag. I Scientologernas "TV-kanal" Freedomag, tar man in en kille från CCHR som säger ovanstående. Värden håller upp broschyrerna och uppmanar folk att lära sig ompsykiatrins övergrepp.
Således tolkar jag det som att Freedomag står bakom det som sägs ovan av Clark.
Min fråga till Er:
Står Ni också bakom detta?
PS Jag hoppas verkligen Ni tar Er tid att titta på denna scientologproducerade video så Ni förstår vad jag menar.
Jag har tidigare läst fullständigt horribla påståenden från Psykiatriker kring vad Scientologi är och det är inte ens lönt att gå in i. Efter att ha diskuterat Psykiatrin i tidigare trådar tycker jag du borde ha snappat upp vad MIN kritik mot PSykiatrisk vård handlar om och därför känns frågan om jag står bakom dessa uttalanden som ganska nedlåtande.Som jag tidigare sagt: Det jag hittills har läst tycker jag stämmer och så länge jag inte finner något fel i läran så tänker jag inte motarbeta den.
JAg ifrågasätter dock det jag läser och anser mig själv som väldigt noggrann när jag utvärderar saker. Om jag senare kommer i kontakt med något jag inte tycker stämmer så kommer jag inte tycka att det gör det heller.
Den kritik man kan uttala mot Dianetik boken är att den kan kännas lite "massig" och tung och att fallbeskrivningarna i den känns lite gammaldags.
Svårt att komma runt då den är skriven på 50 talet trots allt.
Jag har tidigare också påtalat min kritik mot Scientologer som uppmanar människor att ta lån för att köpa kurser, eller Scientologer som inte levererar den service dom faktiskt förväntas leverera.
Jag är inte blind för att Scientologer kan göra fel, men för mig är detta felaktigheter och man kan inte bedöma en lära utifrån människor som INTE tillämpar den såsom den är tänkt .Du kan aldrig eliminera den mänskliga faktorn i någon lära, du kan inte avfärda Psykiatrin pga av läkare som INTE tillämpar Psykiatrin utan ENBART pga de resultat en korrekt tillämpad PSykiatriskisk behandling resulterar i.
Jag tycker dock inte att felaktigt behandlade skall gömmas och tigas ihjäl så i det mottot är det bra att det kommer fram när Psykiatrisk vård faktiskt har skadat människor. Men min kritik är riktad mot den ideologi som ligger bakom Psykiatrins behandling pga att den sällan botar någon helt utan istället allt för ofta resulterar i ett "lära sig leva med sin sjukdom" syndrom. Det är alltså resultatet av en KORREKT tillämpad Psykiatri som jag kritiserar och på samma sätt anser jag att man ska kritisera Scientologin. Om fler människor som tillämpat en korrekt utförd Scientologi blev långtidssjukskrivna eller
mindre kapabla så skulle jag alltså inte anse att Scientologin vore något att ha.