Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
LRS är en mycket udda felstavning av LRH.
Ok, då förstår jag.
Citat:
Har du läst Dianetics?
Jäpp, har du?
Citat:
Om så är fallet, stämmer det väl att du VET att att som står i den är sant? Så var det väl med allt du stött på innom Dianetik/Scientologi? Du VET det bortom allt tvivel.
Som jag tidigare sagt, inte ens det jag läser från LRH är sant för mig innan jag själv har provat hans teori, vilket han själv även säger att man ska göra.
Citat:
Så OM något av det Puppy citerar ordagrant står i boken VET du ju att det är sant. Och i så fall VET du rimligen att det står i boken. VET du inte det, så VET du ju inte vad du lärt dig.
Som jag sa, jag kommer inte ihåg att jag just läst dessa två rader. Vet inte i vilket sammanhang i boken, och vet inte ens om det faktskt står i boken, då inget sidnummer har refererats. Du kanske har en förmåga att läsa en bok på flera hundra sidor och sen komma ihåg varje liten detalj i denna bok.
Jag är ingen utbildad Dianetikauditör, skulle jag varit det så skulle jag ju direkt kunna veta om detta verkligen står i boken och därmed skulle jag kunna besvara frågan.
Citat:
Hur kan du då tillämpa det i ditt liv?
Inga problem som helst. Jag kan skruva i ett tändstift till bilen också, utan att exakt veta vilken gänga och mått det är frågan om.
Citat:
Nu låter det ju som om Dianetics skulle vara en alldeles vanlig bok, full av vanliga påståenden som man inte nödvändigtvis VET är samma om man FÖRSTÅTT dom, utan t.o.m kan glömma bort.
Som sagt var, jag är inte utbildad till att vara en Dianetikauditör, som just är de som måste veta och kunna alla dessa esoteriska begrepp och procedurer, jag är ingen auditör.
Du kanske inte själv har läst boken, men boken är en handbok som visar hur du som auditör kan hjälpa din polare, och vice versa, att hjälpa varandra upp till Clear. Jag har inte gjort detta, så jag är ingen Dianetikauditör.