2006-07-11, 17:39
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Nej inte alls, tänkte bara skaffa mig en egen uppfattning om scientologin och modern satanism. Sen var det ju lite konstigt att dianetikboken kostade dubbelt så mycket som satanistboken fast båda var pocketböcker
Jag brukar också gnälla över att till exempel ölen är dyrare på Berns ,men nog fan funkar den lika bra.
Citera
2006-07-11, 18:19
Medlem
marklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Ursäkta om jag är lite extra trög idag, har fotbollsabstinens då VM är slut, otroligt deppigt.
Hur som helst, jag fattar inte riktigt vad det var i adthelad inlägg som är så korkat? Den enda jag ser är en människa som ger uttryck för sin glädje, exakt var kommer "korkigheten" in?

det är klart man ska ge uttryck för sin glädje men jag tycker det är lite löjligt att han påstår att han blivit lycklig efter att han börjat skriva i denna tråden. vad är det som gör honom lycklig? och varför just när han börjat skriva i denna tråd?
Citera
2006-07-11, 19:49
Medlem
marklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Ibland har man tur, här är adressen:
http://www.xenu.net/archive/infopack/16.htm

man tackar, det är precis detta jag har letat efter
Citera
2006-07-11, 20:27
Medlem
marklunds avatar
Citat:
Kan göra ett försök, men då det är en polare som jag inte träffat på en 5-6 år, men jag kan göra ett försök. Skicka din adress på ett PM så ska jag se vad jag kan göra. Nä skit i det förresten, du har ju redan möjlighet att ta reda på detta själv.

Känns onödigt att behöva engagera andra och kopiera och skicka kopian hit för att sen skicka till dig, du har ju redan bästa "insiden" än då.
Men propsar du kan jag fixa det åt dig.

ja jag är väldigt angelägen om att se dessa filmer, skulle vara mycket uppskattat

och nej, min insider berättar inget om båten. du har ju allt ifrån filmer och vänner som berättat hur underbart det är på båten, så du får allt plocka fram dom där filmerna

Citat:
Jag säger ju det, hur kul kan detta kännas för honom???

ännu en gång, vi har inte en endaste gång pratat med honom på ett sätt som han skulle uppfatta som negativt, vi har endast velat veta mera om vad han gör och vad kyrkan står för, vi har alldrig sagt något elakt mot honom.

nu när jag fått länken av Southpacific (tackar och bockar) så ska familjen studera detta så att vi kan lära oss mera om hur vi ska prata och inte prata med honom, för att senare kanske kunna få honom att komma hem.
Citera
2006-07-11, 20:31
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Jag brukar också gnälla över att till exempel ölen är dyrare på Berns ,men nog fan funkar den lika bra.

Men är inte all öl dyrare på Berns?
En fråga till. Den här vitamindrycken som påstås rensa kroppen, vad innehåller den? Är den något man kan blanda till hemma? Eller är receptet hemligt, alternativt kommer färdigblandat till "kyrkorna" och "behandlingshemmen"?
Citera
2006-07-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Så för ett par månader sedan hade Du bara läst dianetikböcker (minns att Du sa att Du skulle läsa dem, om det inte var Ghost som sade det). Sedan dess har Du alltså blivit scientolog? Menar Du att Du på två månader förkovrat Dig tillräckligt för att kunna kalla Dig scientolog alltså? Med denna nya information om Din erfarenhet av scientologin kommer ev uttalanden från Dig om hur auditering går till etc ha mer tyngd.
Så är det, glöm inte bort att jag tidigare skrev att min första kontakt med scientologin skedde redan 1986. Men nu har jag själv läst tillräckligt mycket och fått tillräcklig egen erfarenhet för att kunna kalla mig scientolog, dock ej aktiv än.
Citat:
Jag har alltså en scientolog (adthelad), en ex-scientolog (South) och en kanske-scientolog (Du). När dessa tre personer påstår saker om hur det fungerar inom scientologin så är det väl rimligt att jag uppväderar Din trovärdighet när Du nyss berättat att Du är scientolog, att Du gått på föreläsningar och provat auditering.
OK, är det så, ber jag om ursäkt för mina misstankar.

Citat:
Jag är VÄLDIGT aktiv inom antiscientologin. Det måste man ju kalla all tid jag lagt på att debattera ämnet med Dig. Iofs mörjade det ju med att jag försvarade vissa delar av psykiatrin och medicinen i ADHD-tråden bla. Innan dess visste jag ingenting om Scientologi. Mitt intresse har blivit mycket större av två skäl:
1. Att scientologin vill påverka människor, bla genom olika frontorganisationer.
2. Det är en lustig företeelse. Sådant är alltid kul.
Av dessa två skäl du nämner, vad berättigar de för att du ska kalla dig för antiscientolog?
Vad är det för fel att vilja påverka människor till något bättre?
Citat:
Jag har svårt att tro att Scientologerna kunde vinna i kammarrätt, hovrätt och regeringsrätt för att få materialet hemligstämplat utan att kunna styrka att Hubbard skrivit materialet.
Detta har gällt själva principen. Amerikanska regeringen har ju fullständigt gett fan i om detta material är äkta eller ej, då det INTE har varit frågan över huvudtaget. Detta material som släpptes och blev offentligt PÅSTODS vara copyrightskyddat material.
Det ENDA sättet att bevisa att dessa texter var lögner var att inför rätten visa upp Hubbards original och därmed göra det riktiga materialet från OT-3 till en offentlig handling.
Självklart ville inte scientologerna lämna in det äkta och riktiga materialet för att bevisa att det andra bara var en lögn, säger sig självt.
Detta gällde själva principen om att är det OK att lämna ut copyrightskyddat material på nätet eller inlämnat hos regeringen så det blev en offentlig handling.
Poängen är också att det finns en lagtext som säger att om något skyddat material får en för stor allmän spridning, så torskar man sitt skydd.
Därför var USA så jävligt heta att hjälpa scientologerna med detta på samma sätt som nu gäller fildelningen av musik och film.
Citat:
Alltså. Fishman Papers kommer från Scientologys Techcenter och är författade av Scientologkyrkan.
Icke, de är falska som fan själv.
Du kan köpa och läsa böcker direkt från scientologikyrkan som är minst lika häftiga och spaceade, så du behöver inte snacka om Xenu för att skapa uppmärksamhet.
Några tips.
Köp och läs tex. "History of man", "Allt om radioaktiv strålning", eller varför inte Dianetikboken. Där har du enormt häftiga storys, som faktiskt skulle kunna hjälpa dig och dina sjuka patienter.
Citera
2006-07-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Men nu är det inte idrott. Det sker misstag även i de högsta ligorna. Eller missade du finalmatchen? Men metodiken är ju inte 100% om du inte kan få den likandan överallt. Så du menar, att utöver de redan höga priserna, så måste jag resa till ett annat ställe och betala ytterliggare för att reparera det någon klåpare gjort? Då är det inte 100%
Köp dianetikboken för en hundring, få med en polare, studera boken och hjälp varandra, så har du blivit CLEAR för 100:-.
Om du tycker 100:- är för mycket, så kan jag tala om för dig att det är ungefär 2 dagars behandling med ett sk "lyckopiller" dvs SSRI.
Citera
2006-07-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Fick en fråga om var Hubbard egentligen talar om Xenu och rymdgrejen:

Här är en länk till realaudio-ljudklipp där han själv snackar.

OBS! Det är en scientologi-fientlig sida. Jag har aldrig träffat Hubbard så jag kan naturligtvis inte säga om det är hans röst eller ngn annans. Låter dock likt de inspelningar jag sett av honom med bild till.

http://www.scientomogy.com/stopscientology/ot1.php

PS Visst har han en rätt skön, knarrig röst? PÅminner lite om Richard Bandler, kille som var pionjär inom NLP.
Kan du inte ge den exakta länken istället. Jag sökte igenom denna och den enda länken där som sa sig handla om att Hubbard snackade om Xenu, den var inte längre tillgänglig.
Citera
2006-07-11, 21:52
Medlem
Citat:
Nu hoppas jag verkligen att du bara gör dig dum för disskusionens skull. Frågan jag ställde har inget med upphovsrätten att göra, utan var en enkel fråga om vilken av versionerna i Hubbards uttalanden som gäller. Då de har ändrats av honom själv vid vissa fall, samt att man kan skönja ändringar gjorda av dem som leder Scientologin, efter hans död. Min fråga handlar alltså inte om upphovsrätt.
Nu är det du som är dum. Jag svarade klart och tydligt att jag inte vet vilka synpunkter du menade. Exakt VAD är det som ändrats, vilka var synpunkterna förr och vilka är dom nu.
Jag är väl för fan ingen tankeläsare!

Citat:
Hoppsan! Om du bara visste hur mycket galla jag har spytt över Microsoft i mina dagar, då jag är i databranchen. Tyvärr har jag inte haft nöjjet att tala med Bill själv, men väl med andra personer som är högt rankade inom Microsoft. Lite som deras Sea Org folk. Du kanske förstår på mina uttalanden både här och där, att när det kommer till data är jag förespråkare av OpenSource.
Ändra programmen då, gå in och fibbla lite med programmeringen, och gör nya program och sälj dom sen till allmänheten under namnet Microsoft.
Varför har du inte gjort detta redan, då det är det du förespråkar för scientologin.

Citat:
Men dåså, fin liknelse, det är vedertaget att Microsoft till mångt och mycket är skräp (inte genomgående, dom har bättrat sig i mångt och mycket), även om det har stor spridning. Att de inom databranchen har använt en hel del fula metoder för att hamna där de är. Dom reviderar hela tiden sina tänk osv. Vad det gäller ägande, så är det svårt att sätta Copyright på mänskliga tankar. Dessutom har ju Hubbard snott friskt från andra tänkare, på vilket sätt har de fått sin tillbörliga cred?
Du verkar inte förstå vad en copyright innebär tyvärr, hade du gjort det skulle din mening Vad det gäller ägande, så är det svårt att sätta Copyright på mänskliga tankar. aldrig hänt. Vet man vad en copyright innebär, så kan man inte ens skriva en sådan mening.
Kan du förtydliga dig exakt VAD är det som Hubbard snott, och från VILKA andra tänkare.
Du spyr bara en massa galla utan substans bakom, visa nu att du har substans för din galla.
Citat:
Det jag tänker på var det nog Adthelad som svarade på. Jag frågade hur Scientologin såg på homosexualitet. Han, eller vem det var, svarade att det var ok. Men tidigare i sina skrifter så förkastade Hubbard homosexualitet som något abnormt, för att sedan ändra det och modärnisera åsikterna därom. Därför min fråga. Vilket av dessa påståenden är det 100% korrekta? Har även läst att han misstycker till Onani, hur är det med det?
SNÄLLA du, du MÅSTE ju förklara vad du menar, var har du läst dina fakta. Själv har jag faktiskt ingen aning om bögfrågan, har aldrig hört något om det ena eller andra, vilket du MÅSTE ha gjort då du uttalar dessa ord.
Ge mig fakta så kan jag besvara dom.
Citera
2006-07-11, 22:15
Medlem
Citat:
Tänkte använda mig av samma teknik dom D.putter.

Detta är 3:e eller 4:e gången jag frågar utan att få svar.

Vad är det man gör ombord som Sea Org elit, som är så viktigt och tidskrävande att det är helt oförenligt med någon form av familjeliv?
Jag har inte sett att du ställt denna fråga tidigare.
Du måste visa mig att denna fråga är ställd MINST tre gånger tidigare av dig, annars kan jag bara konstatera att du ljuger.
Du borde fråga Marklund om detta egentligen då hon har så god information om hans arbete där.
Ditt val av fråga är också omöjlig att besvara.
Om jag ställer denna fråga till dig:
SLÅR DU FORTFARANDE DIN FRU?
Vad svarar du på den?
Svarar du "nej" så innebär det ju att du faktiskt har slagit din fru, svarar du ja innebär det att du fortfarande slår frun.

Ska jag svara på vad som är så viktigt med arbetet på en SeaOrg, så att det är helt oförenligt med ett familjeliv, så blir det ju fel hur jag än svarar.

Men jag kan säga så här. För att du ska kunna göra allt det enormt viktiga och eftertraktade arbetet inom en SeaOrg så är det en förutsättning att du har ett familjeliv som fungerar, om du nu har en familj.
Har du en familj som du har ett ansvar för, dvs fru och barn, och att du missköter detta så kan du aldrig göra ett bra jobb som en SeaOrg personal.
Citera
2006-07-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Så man får inte fråga sånt? Eftersom man hela tiden hör vad dyrt det verkar vara så undrar man ju. Vi vill ju ge scientlogorna en chans men det verkar ju hela tiden vara lite svävande svar som man inte direkt blir klokare på. Sen att D.Putter hela tiden envisas med att man ska gå till källan utan att vara källkritisk får en ju att undra.
Jag har fortfarande inte sett ett enda inlägg som kritiserar eller ens tar upp en metod, teknik eller fakt som härrör från scientologins källmaterial, dvs scientolgerna själva.
Jag har inte sett nån som kritiserat Hubbards teknik att lära ut en studieteknolgi som hjälpt många dyslektiker och andra att lära sig läsa och skriva.
Jag har inte sett en enda som kritiserat själv metodiken att få tunga missbrukare att bli och förbli drogfria.
Jag har inte sett en enda som kritiserat själva metodiken att människor känner glädje och lycka i hans auditeringsteknik.
Jag har inte sett ett enda kritiskt inlägg mot själva METODIKEN.

Vad är felet att hjälpa dyslektiker och andra med läs o skrivsvårigheter?
Vad är felet att hjälpa tunga drogmissbrukare till ett drogfritt liv?
Vad är felet i att hjälpa gemene man till ett lyckligare liv?
etc, etc, etc, etc, etc.

Vari ligger felet att ca 8-9 miljoner människor idag känner en enorm lycka i vad scientolgin hjälpt dom med?
Här har du alla källor.
Visa kritik mot själva metodiken, men du använder ju bara massa bullshit som referenser då du vill diksutera scientologin.
Gå in på källan till scientologin, gå in på deras hensida och där HITTA saker du inte håller med om, det skulle höja din status rejält.
Hitta något hos KÄLLAN som du inte håller med om, då kan vi få en schysst diskussion, men håll dig till källan, inte några dårar som inte har nåt med sanningen att göra.
Citera
2006-07-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklund
det är klart man ska ge uttryck för sin glädje men jag tycker det är lite löjligt att han påstår att han blivit lycklig efter att han börjat skriva i denna tråden. vad är det som gör honom lycklig? och varför just när han börjat skriva i denna tråd?
Känner igen detta med vad du säger angående din bror.
Har du copyright på vad lycka ska bestå i eller?
Kan andra människor har andra referenser än dig vari lycka består av?
Eller ska vi ALLA skratta åt samma skämt, ska vi alla gilla sammat mat, ska vi alla ha samma åsikter om allt?
Välkommen till.... ja, jag vet inte vad, åtminstone inte till ett ställe jag vill leva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in