Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Så för ett par månader sedan hade Du bara läst dianetikböcker (minns att Du sa att Du skulle läsa dem, om det inte var Ghost som sade det). Sedan dess har Du alltså blivit scientolog? Menar Du att Du på två månader förkovrat Dig tillräckligt för att kunna kalla Dig scientolog alltså? Med denna nya information om Din erfarenhet av scientologin kommer ev uttalanden från Dig om hur auditering går till etc ha mer tyngd.
Så är det, glöm inte bort att jag tidigare skrev att min första kontakt med scientologin skedde redan 1986. Men nu har jag själv läst tillräckligt mycket och fått tillräcklig egen erfarenhet för att kunna kalla mig scientolog, dock ej aktiv än.
Citat:
Jag har alltså en scientolog (adthelad), en ex-scientolog (South) och en kanske-scientolog (Du). När dessa tre personer påstår saker om hur det fungerar inom scientologin så är det väl rimligt att jag uppväderar Din trovärdighet när Du nyss berättat att Du är scientolog, att Du gått på föreläsningar och provat auditering.
OK, är det så, ber jag om ursäkt för mina misstankar.
Citat:
Jag är VÄLDIGT aktiv inom antiscientologin. Det måste man ju kalla all tid jag lagt på att debattera ämnet med Dig. Iofs mörjade det ju med att jag försvarade vissa delar av psykiatrin och medicinen i ADHD-tråden bla. Innan dess visste jag ingenting om Scientologi. Mitt intresse har blivit mycket större av två skäl:
1. Att scientologin vill påverka människor, bla genom olika frontorganisationer.
2. Det är en lustig företeelse. Sådant är alltid kul.
Av dessa två skäl du nämner, vad berättigar de för att du ska kalla dig för antiscientolog?
Vad är det för fel att vilja påverka människor till något bättre?
Citat:
Jag har svårt att tro att Scientologerna kunde vinna i kammarrätt, hovrätt och regeringsrätt för att få materialet hemligstämplat utan att kunna styrka att Hubbard skrivit materialet.
Detta har gällt själva principen. Amerikanska regeringen har ju fullständigt gett fan i om detta material är äkta eller ej, då det INTE har varit frågan över huvudtaget. Detta material som släpptes och blev offentligt PÅSTODS vara copyrightskyddat material.
Det ENDA sättet att bevisa att dessa texter var lögner var att inför rätten visa upp Hubbards original och därmed göra det riktiga materialet från OT-3 till en offentlig handling.
Självklart ville inte scientologerna lämna in det äkta och riktiga materialet för att bevisa att det andra bara var en lögn, säger sig självt.
Detta gällde själva principen om att är det OK att lämna ut copyrightskyddat material på nätet eller inlämnat hos regeringen så det blev en offentlig handling.
Poängen är också att det finns en lagtext som säger att om något skyddat material får en för stor allmän spridning, så torskar man sitt skydd.
Därför var USA så jävligt heta att hjälpa scientologerna med detta på samma sätt som nu gäller fildelningen av musik och film.
Citat:
Alltså. Fishman Papers kommer från Scientologys Techcenter och är författade av Scientologkyrkan.
Icke, de är falska som fan själv.
Du kan köpa och läsa böcker direkt från scientologikyrkan som är minst lika häftiga och spaceade, så du behöver inte snacka om Xenu för att skapa uppmärksamhet.
Några tips.
Köp och läs tex. "History of man", "Allt om radioaktiv strålning", eller varför inte Dianetikboken. Där har du enormt häftiga storys, som faktiskt skulle kunna hjälpa dig och dina sjuka patienter.