Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Kritik mot COS verkar alltid mötas med dragna vapen, inte med någon form av begrundan. Att så många människor är kritiska, måste i mina ögon, vara ett misslyckande från COS sida vad detgäller att nå ut till människor. Något måste vara fel, men det är man inte redo att ta till sig och göra något åt.
Jo, det är väl därför dom vuxit till en 8-9 miljoner människor, öppanr nya organisationer över allt i snart alla länder.
frågan man borde ställa sig är naturligtvis, Vad är det som är så bra med Scientologin eftersom dom nu finns i alla världsdelar i väldigt många länder?
Trots så mycket skitsnack om Scientologin i världens alla medier, under mer än 50 år, så växer dom sig allt starkar och starkare, och öppnar upp nya organisationer i alla möjliga länder och omöjliga länder.
Ingen kan väl förneka att denna religion är den mest utsatta för negativ propaganda efter vad judarna fick uppleva tidigt 30-tal.
Skulle man byta ut ordet Scientolog mot ordet jude eller muslim i media de senaste åren skulle fler än en tidning eller TV-kanal hamnat bakom lås och bom.
Tänk efter själva, se tillbaks bara på denna tråd, tänk tillbaks på vad som sagts i media senaste åren. Byt ut ordet Scientologi eller scientolog mot ordet jude eller muslim. Gör bara detta experiment. Snälla, gör det bara på denna tråd om ni inte orkar mer.
Trots detta så växer Scientologin så det knakar världen över.
Frågan är ju då varför, trots alla dessa påhopp och negativ publicitet så växer Scientologin som bara den, över 8-9 miljoner aktiva scientolger idag, och detta bara på några årtionden.
Det tog kristendomen 11-1200 år att göra oss nordbor kristna, här snackar vi om en religion som verkligen växer snabbt.
Varför? Vad har dom som alla dessa människor gillar???