Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Men varför sade Du i en annan tråd att Du inte var scientolog? Tråden om ADHD alltså.
Bra, då kanske du även kommer ihåg att jag för några månader sen sa att jag läst Dianetikboken och även andra böcker.
Lite magstarkt kändes det då att kalla sig Scientolog enbart efter att ha läst Dianetikboken och ett par andra.
Citat:
Då förstår Du varför jag tyckt att Southpacific är en mer vederhäftig källa en Du. Men när Du nu berättar att Du ÄR scientolog så får jag värdera det Du säger utifrån det.
Tack för klarläggandet.
Tja nu när en skribent här ovan jämfört trevlig och glad personal på Freewind, med fängslade judar i Treblinka i början av 40-talet, så låter ditt uttalande här som ett citat från 50-talets USA.
Där jag propagerade mot rasism och förakt mot svarta, sågs med helt andra ögon då det visade sig att jag själv var svart.
Luktar lite illa, mäter du skallformer också?
Citat:
Kan jag läsa om Xenu, vulkanerna och rymdskeppet där?
Som jag sagt tidigare så antar jag att det är Hubbards egna ord eftersom Scientologkyrkan hävdar copyright till dem. Att de skulle vara material man får lära sig om på OT-högt-någonting har jag däremot bara avhoppares intygande om.
För att använda ord som du och din kår älskar, så måste jag i ditta fall ändå säga det, detta är mer komplicerat än så.
Du som till och med varit på regeringen och själv läst detta material, vilket tyder på att du är mer aktiv inom antiscientologin än du hittills sagt, du verkar vara väldigt aktiv i ditt motstånd mot scientologin.
Hur som helst, varför tror du att amerikanska regeringen la sig i detta som hände i Sverige?
Tror du det var att just hjälpa scientologerna?
Nä, just det.
Nu tänker jag inte dra hela lagboken för dig, utan nu förenklar jag det hela.
Detta material
hävdades vara copyrightad text från scientologernas esoteriska material, lämnades in hos regeringen där det av någon anledning blev offentlig handling.
Det hade även lagts ut på nätet, med utsagon att det var copyrightskyddat material från scientologerna.
Oavsett om detta material var sant eller ej, var risken för scientologerna och många andra, därav USAs inblandning i det hela. Det var att det då skulle vara OK att lägga ut allt copyrightskyddat material som helst på nätet, vilket visade sig vara förbjudet.
Precis samma snack har du nu, även det med amerikansk inblandning vad gäller fildelning av musik och filmer. Detta är det ett oerhört stort tryck från bla USA att det måste stoppas, precis samma sak.
Vad gäller de handlingar från Scientologerna du snackar om så har det inte ett smack att göra med huruvida innehållet var korrekt från scientologerna eller inte. Men hade det varit rätt att lägga in detta på nätet versus offentligt via regeringens kansli, så skulle ALLA böcker, band, filmer all text, ljud och bild från Scientologernas tro vara helt offentlig, dvs att allt vore gratis. Detta hade då inte heller gällt enbart Scientolgernas copyright, utan ALL copyright världen över. Ingen författare, musiker, konstnär etc, etc, hade kunnat hävda sin copyright.
Det är precis samma snack som nu gäller fildelning av musik och film.
Från Scientologerna sida var det aldrig ett syfte att bevisa att dessa texter var falska, vilket dom är. Då enda sättet att bevisa deras falskhet var att visa upp originalet, dvs de korrekta skrifterna från OT-3. Vilket det naturligtvis inte fanns nåt intresse av att göra.
Men som sagt, detta var inte det stora hotet vare sig för scientologerna eller för alla intressenter som USAs regeringen skyddade, det var COPYRIGHTEN.
Jag vet inte vad du anser, men jag tycker att Ledin, Kent, Liza Marklund eller vem fan som helst ska kunna skydda sitt arbete och inkomst via en copyright, du kanske inte gör det, men det är en annan fråga.
Citat:
Hur förhåller Du och dina scientologbekanta Er till den sk Scientologbibeln aka Fishman-papers som cirkulerar på nätet?
Se ovan.