Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Jag kallar mig inte antiscientolog.
Du behöver inte kalla dig nånting,det är väldigt svårt att ta miste på vad du tycker om Scientologin. Du började ju din anti kampanj redan på en tråd som handlade om Psykiatrin. Där tryckte du på Fred Baughman en Scientologistämpel för att han stödjer KMR. Jag har aldrig sett att Fred Baughman påstår att han är Scientolog men du kan ju förvisso konspirera om det på konspirationstrådarna..Har bara lite svårt att se på vilket sätt du i så fall föregår med gott exempel jämfört med dom elaka Scientologer som kritiserar Psykiatrin. Som om det inte fanns saker att kritisera Psykiatrin för..
Citat:
En del är rent knäppt; att Du får engram om Din mamma hört höga ljud under Din graviditet eller att arbortförsök är jättevanliga och är orsak till stor del av världens psykiska lidande.
Man får inte engram för att man hört höga ljud under en graviditet. För att få Engram så förutsätts någon form av medvetslöshet,smärta ,chock. Du kanske ska vänta med din sammanfattning till du åtminstone har förstått vad du har läst?
Abortförsök på den tiden han skrev Dianetics var alltså lite annorlunda mot nu. Du får ta hänsyn till att det är ca 60 år sedan han skrev den och att den också beskriver den värld som existerade då.Men eftersom du nu tycks ha läst boken ska det bli mycket intressant att diskutera vidare eftersom jag också har läst den. Förvisso den svenska nyarbetade versionen men ändå.
Nu kan vi ju direkt jämföra vad vi har fått ut av den. Jag har även använt mig av studietekniken att slå upp alla ord jag inte förstått så jag har bra koll på läget. Nu kan vi kanske äntligen diskutera själva läran på ett konstruktivt sätt.
Citat:
- Scientologi, CoS, verkar vara en obehaglig organisation i den bemärkelsen att de agerar så aggressivt mot sina kritiker. Det är också obehagligt och ohederligt att bara ibland vara öppna med att de står bakom någon av sina otaliga frontorganisationer.
Låter lite Attention kring detta? Nåt emot dom också? Som du borde förstått vid det här laget så märker du kanske hur tonen ibland är gentemot Scientologer även om dom inte sagt ett ont ord om någon. Vissa människor anser sig ha rätten att förolämpa Scientologer för att dom just bara ÄR Scientologer. Man måste också ha rätt att försvara sig när man blir attackerad. Du kanske inte vet vad som förekommit Scientologernas attacker eller försvar i alla fallen heller?
Citat:
- Narconon. De har enligt de två enda studier som jag kunnat hitta, båda två citerade av dem själv som framgångsrika, dåliga behandlingsresultat.
Fel! Procentsatsen kring
genomgånget program är helt avgörande för vilket resultat man fått. Att personer efter programmet påstår att dom dricker öl ibland är inget bevis för att dom återfallit i missbruk. Narconon gör inte människor till absolutister utan till fria från missbruk.Jag upprepar att alla de personer som jag lärde känna på Narconon är drogfria än i dag i den bemärkelsen att dom inte missbrukar längre utan lever vanliga sociala liv där några öl ibland kan slinka ner.Ingen behöver ersättningsdroger utan är helt fria från gifter.Jag vet att det inte är vetenskapligt bevisat men så är det.
Citat:
- KMR. Sprider lögner om psykiatri.
JVilka lögner då?
Menar du att det inte finns något att kritisera hos Psykiatrin eller menar du att det inte stämmer för att det är just Scientologer som uttalar det. Det är inte bara Scientologer som uttalar kritik mot Psykiatrin, fler och fler börjar bli skeptiska till all den medicin som prånglas ut och det är snarare ett sundhetstecken som jag ser det.
Citat:
KMR skriver helt felaktiga saker som kan bidra till att de som jag ska hjälpa kommer till skada.
Beror väl på hur man ser det, eller hur?
KMR hjälper ju faktiskt människor som KOMMIT till skada pga Psykiatrisk vanvård. Det var ju därför KMR Startades från början. Hade inte Psykiatrin vanvårdat och förstört människor så hade det ju inte funnits något behov av KMR.