2009-01-15, 22:55
Medlem
obin_gams avatar
regga (man behöver inte vara amerikan) och rösta upp förslaget som föreslår att företaget (och tillika sekten) Co$ skall betala skatt (som alla företag måste göra) då de nu låtsas vara en religion har de övertygat "systemet" att de inte behöver betala skatt alls...

de förslag i topp sammanlägs i ett dokument och lämnas till president obama (efter han svurits in ofc)

http://citizensbriefingbook.change.gov/ideas/viewIdea.apexp?id=087800000004rbZ

ot - kul att se vilket förslag som ligger längst upp i lista btw, hehe (spoiler: det har med grön substans att göra )
Senast redigerad av obin_gam 2009-01-15 kl. 22:58.
Citera
2009-01-16, 02:04
Medlem
Det är väl det som en gör en så förbannad ang. ALLT sekt-dravel.

Man riktar in sig på svaga personer som är lätta att hjärntvätta, eller på personer som upplever en livskris.

Det finns säkert intelligenta personer som går med, men det beror i så fall på att intelligensen exempelvis bara gäller matematik och logik.

Vad som bör vara ganska överhängande är att ingen socialt begåvad person trillar dit.

Har man social begåvning hamnar man inte bland idioter och veka.
Citera
2009-01-16, 11:51
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufus-Neon
Det är väl det som en gör en så förbannad ang. ALLT sekt-dravel.

Man riktar in sig på svaga personer som är lätta att hjärntvätta, eller på personer som upplever en livskris.

Det finns säkert intelligenta personer som går med, men det beror i så fall på att intelligensen exempelvis bara gäller matematik och logik.

Vad som bör vara ganska överhängande är att ingen socialt begåvad person trillar dit.

Har man social begåvning hamnar man inte bland idioter och veka.

Jag tycker att du generealiserar till viss del (att dom går på personer i livskris är naturligtvis sant. J Naturligtvis är det lättare att dras med om man är mindre begåvad. Men det kan ju apliseras på vad som helst. Vem är lättast att sälja en volvo till en begåvad eller en mindre begåvad? Naturligtvis är det lättare att övertala en mindre begåvad att köpa bilen, därmed inte sagt att det är ett fåligt beslut att köpa en volvo.

Förändringer sker gradvis. , Hjärntvätt och hypnos är kraftfullt. Sceintologin är en komplex konstruktion (avancerat pyramidshema). Många föds också in i rörelsen. Anddra luras in via Narconon (drogklinik) aplid scholastics (skolan, pedagogik) Oxfordstestet eller via bizzara personal/chefsutvecklingskurser (Aldrig under namnet Sceintologin naturligtvis)

Har du väl gått med på att prova den där första kursen så ger dom sig inte föränn du provat nästa, ofta är det billigt i början, och många upplever dom första sesionerna som mycket possetivt och upplyftande..

Jag har pratat och lyssnat på/med massvis med avhoppar och det är absolut inga idioter (även om många känner sig som sådana i efterhand), många är väldigt kloka och sympatiska människor.

(Ber om ursäkt för dålig svenska)
Senast redigerad av Bajskaffe 2009-01-16 kl. 12:00.
Citera
2009-01-17, 18:43
Medlem
har några frågor:

kan man bli scientolog utan att betala ett öre? vad krävs för att bli scientolog?

en buddhist kräver inte något av någon.
en kristen kanske betalar skatt till kyrkan, men jag tror inte det är nödvändigt så länge man tror på jesus läror och läser bibeln.

varför krånglar scientologer till det för sig själva? är det konstigt att de har en sekt-stämpel på sig?
Citera
2009-01-17, 19:10
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror
har några frågor:

kan man bli scientolog utan att betala ett öre? vad krävs för att bli scientolog?

en buddhist kräver inte något av någon.
en kristen kanske betalar skatt till kyrkan, men jag tror inte det är nödvändigt så länge man tror på jesus läror och läser bibeln.

varför krånglar scientologer till det för sig själva? är det konstigt att de har en sekt-stämpel på sig?

Om du frågar en sceintolog får du svaret "ja självklart" (med motiveringen att dianetics m.fl finns på biblioteket) Frågar du en kritiker eller avhoppare får du absolut motsatta svaret. Det är fasansfullt dyrt att avancera uppåt, du kommer inte lämnas ifred föränn du köper nästa kurs, och nästa och nästa...Det mesta materialet är nämligen hemligstämplat tills du når en rätt nivå, och betalat stora summor. Dom tror på alvar att man kan dö om man läser materail man inte ör redo för. Avhoppare vittnar om besattheten i statestik (stats) och pengar

Idén med sceintologin är ju från början att generera pengar, det är ett invecklat pyramidspel. Därför "krånglar dom til det"

Däremot finns det (hatade och förföljda, trakaserade och stämda,hotade av moder kyrkan) "Freezone" som studerar hubbard utanför "pyramiden"
Senast redigerad av Bajskaffe 2009-01-17 kl. 19:32.
Citera
2009-01-18, 03:14
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark G
Hubbards dödsattest, toxikologisk rapport (som påvisar spår av Vistaril) m.m. finns inscannade här:

http://www.xenu.net/archive/hubbardcoroner/

Väldigt sensationellt, men väldigt konstigt också. Varför åt han sånt som han skapade en hel religion som var uppbyggd mot det? Det finns en risk att dokumenten är fejkade också
Citera
2009-01-18, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Väldigt sensationellt, men väldigt konstigt också. Varför åt han sånt som han skapade en hel religion som var uppbyggd mot det? Det finns en risk att dokumenten är fejkade också

"These are public documents, available from the San Luis Obispo Sheriff's Office. Coroner's file #8936:"

Det rör sig alltså inte om fejkade dokument. Tvivlar man på dem som är upplagda så kan man ju lätt få ut dem på egen hand.

Själv är jag inte ett dugg förvånad över detta, Hubbard var en helt annan varelse än den som han försökte framställa sig som. En del av "upptäckterna" inom scientologin skall han enligt egen utsago ha funnit under påverkan av diverse piller. Kanske var det tillsammans med att psykiatrin och psykologin är direkta konkurrenter till läran också så att detta behov av läkemedel var någonting han inte kunde acceptera och därför vände sig emot allt detta också i sina skrifter.

Men till en annan sak... Hubbard ska ha varit god vän med Crowley och uppskattade dennes livsverk, jag har också läst på annat håll (av Hubbards son om jag inte minns fel) att Hubbard var så påverkad av dennes tankar att scientologin åtminstone på något plan inspirerats och utformats med Crowleys lära både i scientologinläran men också som ett slags dolt motiv för den - och då undrar jag om någon vet något mera, och specifikt, om just denna aspekt av det hela (?). Jag känner själv inte till Crowley särskilt väl.

Edit: Scientologin och allt som rör den, allt runt om kring, är ett så stort ämne - just när man tror att man förstått allt som är relevant om den så dyker det upp något nytt.
Senast redigerad av Seburo C-X 2009-01-18 kl. 04:57.
Citera
2009-01-18, 05:23
Medlem
klotys avatar
Jag hatar scientologer och deras lära.

Jag tycker att Ruskigbuss är jävligt bra.

Ville bara säga det.
Citera
2009-01-18, 09:47
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk

Därför att han var en mytoman och en bedragare?
Citera
2009-01-18, 09:52
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
"These are public documents, available from the San Luis Obispo Sheriff's Office. Coroner's file #8936:"

Det rör sig alltså inte om fejkade dokument. Tvivlar man på dem som är upplagda så kan man ju lätt få ut dem på egen hand.

Själv är jag inte ett dugg förvånad över detta, Hubbard var en helt annan varelse än den som han försökte framställa sig som. En del av "upptäckterna" inom scientologin skall han enligt egen utsago ha funnit under påverkan av diverse piller. Kanske var det tillsammans med att psykiatrin och psykologin är direkta konkurrenter till läran också så att detta behov av läkemedel var någonting han inte kunde acceptera och därför vände sig emot allt detta också i sina skrifter.

Men till en annan sak... Hubbard ska ha varit god vän med Crowley och uppskattade dennes livsverk, jag har också läst på annat håll (av Hubbards son om jag inte minns fel) att Hubbard var så påverkad av dennes tankar att scientologin åtminstone på något plan inspirerats och utformats med Crowleys lära både i scientologinläran men också som ett slags dolt motiv för den - och då undrar jag om någon vet något mera, och specifikt, om just denna aspekt av det hela (?). Jag känner själv inte till Crowley särskilt väl.

Edit: Scientologin och allt som rör den, allt runt om kring, är ett så stort ämne - just när man tror att man förstått allt som är relevant om den så dyker det upp något nytt.

Hubbard var ganska aktiv inom Crowley rörelsen under 40 talet. Han skrev en hel del i rörelsens tidning b.la. Crowley var övrförtjust i Hub bard eftersom han såg syner (b.la hade han en rödhårig skyddsängel som han kallade The Emporeer"
Mycket av Hubbards läror är stulna från Freud och Joungs tidiga läror. Någon sa en gång att Sceintologin är vad Psykkologin skulle varit om man inte fått kritisera och vidareutveckla den. Även e-metern är en stulen uppfinning från denna period, rek varmt böckerna "A piece of blue sky" och "the complex" , samt "bare-faced messiha" för dem som vill veta mer om ämnet.

Kul kuriosa är att Hubards ena son (han som inte dog under s´mystiska omständigheter) sa en gån i en tv intervjuv att "95 % av allt som min far någonsin sagt är lögn"
Senast redigerad av Bajskaffe 2009-01-18 kl. 10:09.
Citera
2009-01-19, 21:58
Medlem
Bajskaffes avatar
Lite exempel på fairgame (enligt kyrkans policy är alla som är emot kyrkan kriminella)

http://www.youtube.com/watch?v=ocw90W44Boc
http://www.youtube.com/watch?v=pPol_m8wm8Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jArTFm2_Ldo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=E_rBe1YIsWM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=F9-wgwtCcnQ&feature=related
Citera
2009-02-05, 18:32
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Att behöver man äta dem så ska man äta dem.

http://www.pr-inside.com/what-do-scientology-members-do-when-r988586.htm

De undviker psykofarmaka och sånt dock.

Jag tar Lamictal mot de bipolära delarna av cyklotymi, det är även en epilepsimedicin. Samma sak med Ergenyl Retard som både är epilepsimedicin och stämningsstabiliserare.

Jag kan tänka mig att Scientologer får grava problem i och med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in