Citat:
Ursprungligen postat av marklund
jo jag har svarat på din fråga, han säger ingenting om hur han mår, det enda han berättar är att han jobbar mycket, inte får röra sig fritt på båten, dålig lön, delar hytt med andra anställda. skulle du må bra av detta?
Det är ju detta jag säger!!
Han själv har ju inte sagt hur han mår. Det är ju DINA antaganden.
Citat:
min bror har förändrats väldigt mycket sen han gick med i scientologikyrkan, och våran familj kan bara se att han har brutits ner och är ännu mera osäker nu än innan.
Tja, så mycket vet jag i alla fall om Scientologin, då jag nu träffat personal från många olika ställen i världen.
Om han vore så nedbruten och osäker som du säger, skulle han ALDRIG, jag upprepar ALDRIG få jobba kvar på denna båt.
Där kan du säga vad som helst, där jobbar eliten. Där jobbar INGEN som är nedbruten eller osäker.
Citat:
du vet inte ett dugg om min bror, du vet inte hur han betedde sig innan han gick med i kyrkan, och du har ingen aning om hur han är nu, det är jag som sett hur han har förfallit, det är jag som sett hur tomma hans ögon är. han verkar inte ha någon livsgnista kvar.
Om du och din familj är så kritiska till hans val av liv och leverne, varje gång ni träffas och du uttrycker detta till honom.
Hur glad skulle han då bli av det?
Jag säger inte att det är så, men vad jag kan konstatera är ju att vare sig du eller resten av din familj vare sig stödjer eller uppmuntrar han val av liv.
Jag har själv en familj som inte gillade min karriär, som då inte var vare sig droger eller Scientologin.
Jag fick mycket kritik för mitt val av liv, som var och är fullt etiskt och moraliskt, men inte i linje med vad den övriga familjen ansåg vara rätt.
Jag mådde skit varje gång jag var tvungen att träffa familjen på typ julmiddagar etc.