Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Jag förenklar frågan. Är allt som Hubbard sagt sant (tänker då på det han sagt och skrivit i Scientologins namn, inte SF böckerna)? Nu kanske även du kan svara på frågan?

Du kan ju även sammanknyta detta med Homo frågan längre ner...
Det kan ju inte jag svara på, jag kan bara svara på att allt jag hittills läst, provat och testat så har allt stämt till punkt och pricka hittills. Då har jag nu faktiskt hunnit läsa en jävla massa böcker, lyssnat på föredrag och sett videos, prövat på auditering, och ja, allt har hittills stämt till 100%.
Citat:
Först och främst är jag inte programmerare.

Sedan börjar du bli hemskt rabiat, vadå sälja under Microsofts namn? Det finns massa bra alternativ till Microsofts produkter, dock har dom lite svårt att nå ut till en bred allmänhet, till stor del på grund Microsofts väldigt aggressiva marknadsföring. Väldigt mycket av detta är dessutom tillgängligt gratis eller till väldigt låga kostnader. Men nu börjar det bli lite off topic, det var en liknelse...
Snälla du, skärpning. Du får väl utföra vilka terapier du än vill. Du kan ju vara hur hög scientolog du vill, men får du för dig att vilja ändra på innehållet får du kalla din"terapi" för något annat, men inte scientologi.
Vad är dina problem med detta?
Citat:
Jodu, jag har ganska bra koll på vad Copyright innebär, dock skiljer sig tydligen våra åsikter om vad som är skäligt i frågan. Vad det gäller Hubbards "stöld" vill Jag vill påstå att mycket av grunderna i det som här har presenterats som Scientiologi, verkar ha sitt spå i bla. Buddism och flera andra, något äldre religioner. Det enda som spontant känns nytt, är själva "paketeringen".
Var kommer då ARC-triangeln ifrån, var kommer Faktorerna ifrån, var kommer KRC-triangeln ifrån, var kommer Purif ifrån, var kommer E-metern ifrån, var kommer Clear ifrån...... osv, osv, osv.
Om du bara tar dessa få grundläggande scientologiska teserna, dessa är ju själv basics, var kommer de ifrån???
Citat:
En enkel googling, min vän, Scientology and homosexuality, skulle tex. gett dig denna länk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_and_Homosexuality
Här är beskrivet hur Hubbard genom åren har förändrat sin syn på just det området.
Du gör samma misstag som "puppy" gör, nämligen att ta ur citat från sitt sammanhang, och tolkar dessa på ditt sätt.
Jag har en polare som är homo OCH SCientolog, nä fel av mig jag har två polare, dom har ALDRIG sett detta som ett problem, det är inget problem.
Du måste läsa hela böckerna och iden för att förstå dess sammanhang.
Citat:
Så vad gäller? Denna fråga är ställd av två anledningar, dels för att jag vill veta hur tolleranta man är inom Scientologin, men även hur jag skall tolka detta med den 100%:a sanningshalten i det som Hubbard lär ut.
Toleransen är högre än i samhället i stort. Inom Scientologin finns ingen som helst skillnad i huruvida en männíska är svart, gul, kvinna/man, katolik, muslim, jude, homo, etc, etc.
Där är alla MÄNNISKOR!!