2007-01-17, 10:12
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Kanske lite OT men vet någon om scientologerna fortfarande sitter och sträckläser scientologbibeln i riksdagen? Det måste varit snart 10 år sedan de började låna boken i skift för att hindra att någon "obehörig" skulle syna den.

finns OTIII texten där fortfarande? blev det inte någon form av lagändring i Sverige efter det inträffade?
Citera
2007-01-17, 15:09
Medlem
JemyMs avatar
Xenu vet jag inte, men det finns ofantligt mycket mer bevis på UFO's än på gud.
Citera
2007-01-17, 16:04
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Xenu vet jag inte, men det finns ofantligt mycket mer bevis på UFO's än på gud.

Japp, det finns massa bevis på existensen av Oidentifierade Flygande Objekt. Såg senast ett för några dagar sedan, kunde varit ett flygplan men jag kan inte veta säkert...
Citera
2007-01-17, 20:48
Medlem
Känns igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Japp, det finns massa bevis på existensen av Oidentifierade Flygande Objekt. Såg senast ett för några dagar sedan, kunde varit ett flygplan men jag kan inte veta säkert...
Det kanske är samma källa som som GW Bush har när han via sina soldater och teknologi vill "frälsa" världen?
Bush hade ju sina konkreta bevis på att Irak hade såna fruktansvärda massförstörelsevapen i sin hand att det var bäst att döda 10.000-tals civila för att undanröja detta "hot". Hmmm... var finns dessa vapen idag? fanns dom????
Dessa hemska vapen "sågs" av hela västvärlden, snacka om UFOn!!!!
Var ligger skillnaden mellan Bushs nojjor och UFOn???

Min insikt är att INTE lite på någon auktoritär utan att titta själv.
I detta sammanhang VET VI att Bush hade fel (det som hela västvärlden trodde på helt maniskt), varför skulle då Bush vara mer trovärdig än Hubbard???

Ändå så röstade miljoner på Bush i senaste valet!?!?
Citera
2007-01-17, 20:50
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratus
Det kanske är samma källa som som GW Bush har när han via sina soldater och teknologi vill "frälsa" världen?
Bush hade ju sina konkreta bevis på att Irak hade såna fruktansvärda massförstörelsevapen i sin hand att det var bäst att döda 10.000-tals civila för att undanröja detta "hot". Hmmm... var finns dessa vapen idag? fanns dom????
Dessa hemska vapen "sågs" av hela västvärlden, snacka om UFOn!!!!
Var ligger skillnaden mellan Bushs nojjor och UFOn???

Min insikt är att INTE lite på någon auktoritär utan att titta själv.
I detta sammanhang VET VI att Bush hade fel (det som hela västvärlden trodde på helt maniskt), varför skulle då Bush vara mer trovärdig än Hubbard???

Ändå så röstade miljoner på Bush i senaste valet!?!?

Mmm, selektiv perception kallas fenomenet. We see what we want (and are programed) to see.
Citera
2007-01-18, 12:12
Medlem
Mark Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Kanske lite OT men vet någon om scientologerna fortfarande sitter och sträckläser scientologbibeln i riksdagen? Det måste varit snart 10 år sedan de började låna boken i skift för att hindra att någon "obehörig" skulle syna den.
Det exemplar av den s.k. ”scientologbibeln” som funnits i riksdagen är sedan länge hemligstämplat (genom påtryckningar från USAs regering som i sin tur påverkats av lobbying från scientologernas advokater).

Egentligen är begreppet ”scientologbibeln” missvisande och vilseledande. Det är inte alls frågan om någon ”bibel”, det finns inte den minsta likhet. Det rör sig i själva verket om en samling på drygt femtio bulletiner som beskriver diverse exorcism-tekniker, kända som NOTs (New Era Dianetics for OTs). De skrevs i slutet av 1970-talet, delvis av Hubbard, men framför allt av hans medarbetare David Mayo (som sedermera fick sparken och stämplades som Suppressive Person och Squirrel)

NOTs, som numera är mest känd som OT 5, går ut på att fördriva ”demoner”. Alltså samma sak som OT 3 går ut på. Från början var det tänkt att alla ”demoner” skulle vara borta efter att man gått igenom OT 3, men det fungerade tydligen inte, så därför skapades NOTs.

I OT 3 fördriver man ”demonerna” genom att kontakta dem på telepatisk väg (en efter en) så att de kan återuppleva det bortträngda traumat som Xenu orsakade för 75 miljoner år sedan. NOTs är betydligt enklare, där lokaliserar man ”demonerna” (de som fortfarande finns kvar efter OT 3) och frågar dem (en i taget) ”Vem är du?”. Då ”demonen” har insett att den är sig själv, ger den sig iväg för alltid.

Inom scientologin (OT 3 och uppåt) kallas ”demonerna” för BTs – Body Thetans – kroppsthetaner.
Citera
2007-01-18, 13:07
Medlem
Räsernajss avatar
Nämen...

...Se där, den gamla tråden visar livstecken igen!:-)

Kanske skall ses som ett omen inför det påståendet i Aftonbladet att TomKat skall försöka värva in Beckhams i COS nu när dom flyttar till staterna. Kan bli en kul fortsättning kanske. Skulle som sagt vara intressant att se hur COS använder sig av en sådan potentiellt smaskig marknadsföringsmöjlighet.

Kul att se dig skriva igen Mark G.
Citera
2007-01-22, 17:18
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark G
Det exemplar av den s.k. ”scientologbibeln” som funnits i riksdagen är sedan länge hemligstämplat (genom påtryckningar från USAs regering som i sin tur påverkats av lobbying från scientologernas advokater).

...

Jaha där ser man. Otroligt att att det hemligstämplades. Tack för infon.
Citera
2007-01-24, 09:36
Medlem
Mark Gs avatar
Hemligstämplingen berodde främst på att materialet betraktas som företagshemlighet. Att offentliggöra det skulle vara ungefär lika hemskt som att avslöja receptet på Coca Cola.
Citera
2007-01-24, 12:37
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark G
Hemligstämplingen berodde främst på att materialet betraktas som företagshemlighet. Att offentliggöra det skulle vara ungefär lika hemskt som att avslöja receptet på Coca Cola.

Haha, ja det säger ju en del om företa... jag, menar religionen Scientologi.
Citera
2007-01-25, 23:28
Medlem
Räsernajss avatar
Det är väl en av anledningarna till att det är så mycket skepsis runt COS, att man har svårt att stå för huruvida man är en Religiös, humanitär och/eller kommersiell organisation.
Citera
2007-02-08, 22:18
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronny Bong
Och Ghoststrokes, här snackar vi seriös "ulv i fårakläder". Du är dock väldigt duktig på att formulera dig så det tog faktiskt ett tag innan man hajade hur insyltad Du är i skiten. Det har dock visat sig mer och mer ju längre det gått att inte ens Du är kapabel att försvara Scientologins alla märkliga element. Du har stångat dig blodig men tyvärr så tror jag inte att du har övertygat en endaste person att Scientologi skulle vara något att satsa på. Seriöst.

"Man" hajade hur insyltad jag är? Ditt inlägg går på i samma dammiga spår som de gamla slitna uttrycken som hjärntvättad eller förd bakom ljuset eller någon annan gammal skåpmat som alla försöker omvandla en vanlig människa till ett plankton utan analytisk förmåga att analysera kunskap eller veta sitt eget bästa. Så blir det oftast och du var tyvärr inget undantag från den regeln. Gillar man en del av kristendomen (vilket jag gör) så är man förmodligen lika förtappad eftersom det även där existerar saker som inte går att bevisa med vanlig vetenskap.Förmodligen är man också en förtäckt präst eller diakon om man uttrycker sig i positiva ordalag om Kristendomen med ditt sätt att "resonera". Halleluja!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in