Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
It's a tough job but someone has to do it! ;-)
Man får se till att bryta ner människor succesivt så att dom inte misstänker något
Citat:
Du ser väl till att Du får övertidsersättning...?
Inga problem!
Först slår jag dom medvetslösa sen talar jag rakt in i det reaktiva sinnet och säger att dom ska ge mig alla sina pengar....
Citat:
Glöm inte att ta betalt innan Du hjärntvättar dem och de glömmer sina VISAkort PIN.
Allt löser sig när man väl inplanterat ett kommando i det reaktiva sinnet..Då kommer dom Vilja ge mig allt dom har.
Problemet är att göra det så att ingen annan ser att man squirrlar lite
Citat:
Fast...
Friska vuxna som vill ägna sig åt dianetik och som vet vad de ger sig in på - no problems!
Håller helt med dig om att man ska vara välinformerad innan man ger sig in på något. Det är därför jag mycket kritiskt utvärderar det jag läser samt att jag pumpar mina Scientologvänner med saker jag känner mig osäker på. Tro inte för ett ögonblick att jag är blåögd (jag är brunögd) för jag har naturligtvis varit kritisk i min utvärdering så jag har liksom inte bara köpt hela konceptet bara för att dom själva påstår att det är bra. Så är jag inte. Däremot kan jag ju inte tvinga mig själv att tycka illa om något som jag finner intressant.
Citat:
Deprimerade personer som surfar in på ngn av Scientologernas undercover länkar om själslig hälsa och uppmanas hålla sig borta från psykiatriker, mediciner eller överhuvudtaget ngn som påstår att psykisk sjukdom finns - problems.
Här är det svårt för mig att ha någon uppfattning eftersom jag som du vet inte delar Psykiatrins synsätt på psykiska problem. Däremot så vill jag inte på samma sätt fullständigt utesluta att en person som får en bra psykiatriker och en vettig terapiform kan bli hjälpt. Min kritik handlar som sagt i första hand om användandet av psykofarmaka för psykiska besvär då ingen hjärnskada gått att fastställa. Men den diskussionen tar vi inte här igen.
Citat:
Jag har aldrig anklagat Dig för att demonstrera utanför mitt hus. Det var ju en amerikansk scientolog som demonstrerade utanför en amerikans hus.
Ingen fara på taket! Själv tar jag hellre med mig hela Scientologimaffian och röjer lite mer rejält bland avhopparna. E metern gör stor skada om man slår någon i huvudet med den!