2019-01-18, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför var det sekretess på GS mobil och dator, men inte på JB:s..?

Ställer denna fråga igen:

- Varför var det sekretess på GS mobil och dator, men inte på JB:s..?
Citera
2019-01-18, 03:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Om den meriterade fotbollsmästaren nu är skyldig till det han dömts för, vad tänker vi om straffet?
Läste just i AB om en kulturberikare som på Emmabodafestivalen gick in i en 15-årig flickas tält och våldtog henne, med hot om att han hade kniv. Samt bet henne i hals och bröst.
Denne kulturberikare dömdes till 2 år och 8 månader i Kalmar tingsrätt.
Var den meriterade fotbollsmästarens handling värre än kulturberikarens? 🤔
Inget av fallen har nått hovrätten ännu och jag gissar att straffen kan ändras något. Nu har jag bara läst domen mot den meriterade fotbollsmästaren, så ett visst förbehåll här i mitt resonemang

"Kulturberikaren" använde förvisso grövre våld och hotade dessutom med att han hade kniv. Men enligt tingsrätten har den meriterade fotbollsmästaren gjort sig skyldig till två våldtäkter och det var ett ganska utdraget förlopp. De hade ju en paus på balkongen och sedan följde fotbollsmästaren med MÄ in i sängkammaren igen istället för att gå och lägga sig. Då ansåg tingsrätten att det var två olika händelser, dvs. två våldtäkter. Det gjorde att den meriterade fotbollsmästaren fick tre år i fängelset. Hade han nöjt sig med bara en gång hade det nog sannolikt bara blivit två år.
Citera
2019-01-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hm, du har alltså invändningar mot ordvalen och benämningarna vad gäller den meriterade fotbollsmästaren och kokerskan som var med i nåt matlagningsprogram tidigare?

Jag anser att det är rätt viktigt att kalla saker för dom är och GS är ju trots allt en meriterad fotbollsmästare precis som kokerskan är tidigare dömd för två narkotikabrott och inte nog med det. GS är tidigare ostraffad till skillnad från kokerskan och det innebär att GS borde besitta en något högre grad av trovärdighet i ett sånt här mål som till viss del handlar om ord mot ord?

Borde inte vi kunna enas om detta?

Och som tråden avhandlade tidigare idag så verkar skilsmässan ligga på is mellan GS och hans fru. Kanske har hon insett att han kan vara ett offer för olyckliga omständigheter? Frun känner ju också kvinnan i målet mot maken och vet kanske vad denna kvinna går för?

Vet du vad "lawnmoverman2011", (nej det gör du inte) ! Vad är skillnaden mellan den du kallar " den tidigare dömde narkotikabrottslingen" (onödig titulering) och GS (som du av någon outgrundlig anledning kallar meriterad folbollmästare (en så löjlig benämning) ? Beträffande nyttjande av narkotika (kokain) är den enda skillnaden emellan dem att MÄ har åkt dit för det, GS har inte åkt dit och det är som sagt enda skillnaden. GS har missbrukat kokain i vart fall 20-25 år samt alkohol under ungefär samma tid. Hur kan jag nu skriva detta ? Jo jag känner GS väl sedan väldigt lång tid. Bör jag försvara honom ? Kanske det men var sak har sin plats och jag känner mig både bedrövad, ledsen och besviken över hans agerande. GS är ingen VÅLDtäktsman i ordets rätta bemärkelse om man nu kan uttrycka sig så men likväl har han gjort vad han har gjort, osmakligt och ja faktiskt vidrigt vilket oxå numera är brottsligt och han får nu stå sitt kast för sitt handlande. Är 3 år + 3 mån i häkte + 215,000 i skadestånd rimligt för det han gjort ? Om någon frågar mig tycker jag inte det, i hårdaste laget men självklart skall han straffas för det han gjort !
Citera
2019-01-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
I ett helt annat aktuellt fall så verkar den äldre mannen ha fått unga kvinnor på fall just genom sitt inflytande och kontakter. Äldre män och unga kvinnor tycks komma hyfsat överens i vissa fall eftersom det slutar med frivillig sexuell samvaro lite då och då?

Samtidigt har vi målet mot den meriterade fotbollsmästaren och den 27 åriga kvinna som riktat allvarliga anklagelser mot honom, det är ingen oäven tanke att hon kan ha känt sig attraherad av honom med tanke på att hon googlade på sex med äldre och trekanter innan besöket hos honom och hans fru men att något gick snett den kväll/natt besöket utspelar sig?

Meriterad fotbollsmästare ha ha ha ha, det var det sämsta jag läst, jag känner fyllot GS då jag själv är ett nyktert fyllo och han har perversa böjelser så för mig är detta inget som förvånar mig.

Blötryggen GS som oftast red på andras prestationer lider av prestationsångest, taskig självkänsla och söker hela tiden efter uppmärksamhet.

Det är jävligt äckligt att läsa att han smygit in i sin styvdotters rum och mitt i natten börjat slicka flickfitta som är mer än 30 år yngre än han själv.

Hur fan kan du sitta här och försköna det han gjort? Har du ingen skam och heder i kroppen alls?
Citera
2019-01-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Kanske är lite märkligt att ha sex i styvdotterns säng, men så vitt jag vet så är inte styvdottern minderårig, och även om hon är det så gör det inte GS till pedofil överhuvudtaget. Nu får du skärpa till dig!

Nä, ensamt säger det kanske inte så mycket. Men jag menar att det visar på GS gränslösa beteende och att han helt saknar spärrar. Oavsett om MA är med på detta eller inte menar jag att säg en hel del om en GS karaktär. Bara det faktum att han går in och väcker JB mitt i natten visar att han inte kan hålla tillbaka sina drifter. Lägg där till det sker i styvdotterns rum och att han inte uppfattar ett nej som ett nej.

Hade jag varit far till rumsinnehavaren och fått reda på att min exfrus nya man har legat och slickat fitta i min dotters säng hade jag blivit väldigt illa tills mod.
Citera
2019-01-18, 10:15
Medlem
Det är ett jävla tjat om att JB torskat för att ha använt kola också. Det är ju inte bara helt ointressant i fallet utan dessutom helt ointrssant i största allmänhet. Vet inte om det beror på att jag är från Stockholm men här har nåt sånt ungefär lika mycket impact på bedömningen av nåns karaktär som det faktum att man äger en damcykel. Dvs vem fan bryr sig. Man måste ju för fan vara präst, nunna eller vara typ 80 år för att det skall framstå som skakande.

En grej som Den meriterade fotbollsmästarens Pr-byrå, en forumdeltagare vi kan kalla Bagdad-Bob, inte tänkt på är att visserligen menade redan Goebbles på att man skall banka samma skit gång efter annan för att det till slut skall uppfattas som sanning men då hade han inte räknat med internetforum. Faktum är ju att det i nuläget inte finns mycket mer att diskutera i det här ärendet, allt har ju redan blivit sagt och valsas nu bara om och om och igen. Tråden hålls mer eller mindre bara vid liv av Bagdad-Bob, varje gång han skriver nåt svarar nån och då åker tråden upp igen på första sidan. Då tillkommer en massa intresserade med frågor som "Var det Glenn Str*mberg?" varpå den åker upp igen. De får då svar och... ja, ni hajjar.

Kort sagt, så länge Bagdad-Bob fortsätter sin kampanj kommer DMF fortsätta få negativ uppmärksamhet vilket alltså innebär att BB's kampanj här på ett synnerligen humoristiskt sätt motverkar sig själv extremt aktivt.

Grattis till den hjälpen kära Meriterade fotbollsmästare!
Senast redigerad av gohira 2019-01-18 kl. 10:26.
Citera
2019-01-18, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaherremin...
Vet du vad "lawnmoverman2011", (nej det gör du inte) ! Vad är skillnaden mellan den du kallar " den tidigare dömde narkotikabrottslingen" (onödig titulering) och GS (som du av någon outgrundlig anledning kallar meriterad folbollmästare (en så löjlig benämning) ? Beträffande nyttjande av narkotika (kokain) är den enda skillnaden emellan dem att MÄ har åkt dit för det, GS har inte åkt dit och det är som sagt enda skillnaden. GS har missbrukat kokain i vart fall 20-25 år samt alkohol under ungefär samma tid. Hur kan jag nu skriva detta ? Jo jag känner GS väl sedan väldigt lång tid. Bör jag försvara honom ? Kanske det men var sak har sin plats och jag känner mig både bedrövad, ledsen och besviken över hans agerande. GS är ingen VÅLDtäktsman i ordets rätta bemärkelse om man nu kan uttrycka sig så men likväl har han gjort vad han har gjort, osmakligt och ja faktiskt vidrigt vilket oxå numera är brottsligt och han får nu stå sitt kast för sitt handlande. Är 3 år + 3 mån i häkte + 215,000 i skadestånd rimligt för det han gjort ? Om någon frågar mig tycker jag inte det, i hårdaste laget men självklart skall han straffas för det han gjort !

Skrivit detta till vår vän "Bagdad Bob" flera ggr, att GS är en minst lika stor brukare av vitt pulver som JB, om inte större.

Detta VET jag av annan anledning, men då slår "Bagdad Bob" till dövörat och rusar framåt i blindo.

Han visar gång efter gång att han måste vara en av forumets minst begåvade personer.
Citera
2019-01-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Det är ett jävla tjat om att JB torskat för att ha använt kola också. Det är ju inte bara helt ointressant i fallet utan dessutom helt ointrssant i största allmänhet. Vet inte om det beror på att jag är från Stockholm men här har nåt sånt ungefär lika mycket impact på bedömningen av nåns karaktär som det faktum att man äger en damcykel. Dvs vem fan bryr sig. Man måste ju för fan vara präst, nunna eller vara typ 80 år för att det skall framstå som skakande.

En grej som Den meriterade fotbollsmästarens Pr-byrå, en forumdeltagare vi kan kalla Bagdad-Bob, inte tänkt på är att visserligen menade redan Goebbles på att man skall banka samma skit gång efter annan för att det till slut skall uppfattas som sanning men då hade han inte räknat med internetforum. Faktum är ju att det i nuläget inte finns mycket mer att diskutera i det här ärendet, allt har ju redan blivit sagt och valsas nu bara om och om och igen. Tråden hålls mer eller mindre bara vid liv av Bagdad-Bob, varje gång han skriver nåt svarar nån och då åker tråden upp igen på första sidan. Då tillkommer en massa intresserade med frågor som "Var det Glenn Str*mberg?" varpå den åker upp igen. De får då svar och... ja, ni hajjar.

Kort sagt, så länge Bagdad-Bob fortsätter sin kampanj kommer DMF fortsätta få negativ uppmärksamhet vilket alltså innebär att BB's kampanj här på ett synnerligen humoristiskt sätt motverkar sig själv extremt aktivt.

Grattis till den hjälpen kära Meriterade fotbollsmästare!

Spot on! Det är dessutom kännt sedan länge att kockar är förtjusta i näsgodis.
Citera
2019-01-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Om den meriterade fotbollsmästaren nu är skyldig till det han dömts för, vad tänker vi om straffet?
Läste just i AB om en kulturberikare som på Emmabodafestivalen gick in i en 15-årig flickas tält och våldtog henne, med hot om att han hade kniv. Samt bet henne i hals och bröst.
Denne kulturberikare dömdes till 2 år och 8 månader i Kalmar tingsrätt.
Var den meriterade fotbollsmästarens handling värre än kulturberikarens? 🤔

Nej. Men Glenn är dömd för 2 våldtäkter, vilket så klart påverkar straffet
Citera
2019-01-18, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nej. Men Glenn är dömd för 2 våldtäkter, vilket så klart påverkar straffet

Han får la skriva sina memoarer med Billy Butt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/7lVk53/billy-butt-ar-utsatt-for-ett-justitiemord

Citat:
Som våldtäktsoffret som vittnade om hur hon först blivit våldtagen av Billy i Stockholm och senare sökte upp honom i London för att naken krypa ner i hans hotellsäng och, givetvis, bli våldtagen igen.
Citera
2019-01-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Spot on! Det är dessutom kännt sedan länge att kockar är förtjusta i näsgodis.

Såg ett program med Gordon Ramsay där han testade för kola på flera av sina restauranger, på personaltoaletterna. Spår av kokain på samtliga toaletter som testades.
Citera
2019-01-18, 15:04
Medlem
Vilken tur att man känner så många fina och bra män som kan balansera den medeltida kvinnosyn som Lawnmoverman2011 envisas med att försöka trumma i oss. Gräsligt, påminner om de värsta klangubbarna i turkiska bergstrakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in