2019-01-24, 08:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du ska veta att det är en mycket otacksam uppgift att ta över som advokat efter en fällande dom i TR och överklagan till HR då förhandlingen i HR i stort sett är en videouppspelning av tingsrättsförhandlingarna utan nya förhör om inte det finns speciella skäl. En advokat har i det läget ett mycket lite utrymme att påverka domstolen.

Om din fråga är om det stämmer det jag skriver kan jag inte säga annat än att det är en bedömning jag gör och sedan får vi se när facit kommer.

Förstår, men om det är någon som kan se brist i bevisning och se en annan ingång i fallet är nog Johan Eriksson en av dem. Vad är bruklig tid för HR att meddela om de tar upp fallet?
Citera
2019-01-24, 08:58
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förstår, men om det är någon som kan se brist i bevisning och se en annan ingång i fallet är nog Johan Eriksson en av dem. Vad är bruklig tid för HR att meddela om de tar upp fallet?
Först får HR vänta in och se om åklagaren också vill överklaga vilket han antagligen gör med förslag på påbackning av straff och skadestånd sedan tror jag det går rätt snabbt att bevilja prövning.
Citera
2019-01-24, 09:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om någon person är oskyldig till anklagelserna som fotbollsmästaren faktiskt kan vara så ska han självklart inte dömas för våldtäkt eller vill du tvinga domstolarna att döma oskyldiga människor för våldtäkt?
Det verkar som du inte är uppdaterad med hur lagen ser ut. Enligt svensk lagstiftning ska det finnas ett samtycke. På inspelningen hörs hur MÄ flera gånger säger "nej" och "jag vill inte". Hon ger alltså inte sitt samtycke, utan tvärtom, hon säger att hon inte vill. Men då den meriterade fotbollsmästaren ignorerar detta begår han en sexuell handling mot hennes vilja. Våldtäkt helt enkelt.
Citera
2019-01-24, 10:02
Medlem
Citat:

vilken brist på bevis?
Citera
2019-01-24, 10:23
Medlem
Citat:
.
Det är dags för dig att kliva in nu.
Den meriterade våldtäktsmannen behöver det bästa och mest ihärdiga, tjôta hål i huvet, försvar som han någonsin kan få.
Dessutom har du alla fakta klara. Inget förarbete alls - bara kliva rakt in i HR.
Citera
2019-01-24, 10:43
Medlem
sandyhells avatar
Kan nån vara snäll och länka eller tala om i vilka inlägg jag hittar dom, fup och ljudinspelning? Snääälla, tråden är så lång!
Citera
2019-01-24, 10:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1728
vilken brist på bevis?

Att det som framkommit inte styrker två våldtäkter beyond reasonable doubt.
Citera
2019-01-24, 11:09
Medlem
Citat:
Att det som framkommit inte styrker två våldtäkter beyond reasonable doubt.

Det enda solida beviset är inspelningen. Jag vet inte hur Johan Eriksson kan övertyga en ny juryn, det är inte solida bevis.
Citera
2019-01-24, 11:11
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Kan nån vara snäll och länka eller tala om i vilka inlägg jag hittar dom, fup och ljudinspelning? Snääälla, tråden är så lång!

(FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18 (Glenn Schiller) (/Mod)
Citera
2019-01-24, 11:22
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
(FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18 (Glenn Schiller) (/Mod)
Tack!!!!
Citera
2019-01-24, 13:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men enligt fotbollsmästaren så stönade hon och på hans fråga om det var skönt så sa hon mmm?

Ett mmm är väl inte ett nej? Har du lyssnat på hela ljudinspelningen?
Nej, men nu snackar vi juridik och inte dina personliga åsikter. Bortsett från att man inte kan höra tonfall och tonläge genom att bara läsa transkriberingen så betyder ett nej just "nej". Att hon inte vill. Läs Brottsbalken om våldtäkt. Det ska föreligga samtycke och nej är inte samtycke, inte ens om man lyckas stöna fram ett "mmm" på frågan om det är skönt. Håller du inte med? Enligt svensk lag skulle han förvissat sig om att samtycke förelåg och slutat direkt då det stod klart att det inte finns något samtycke. Vid första nejet, vid andra, vid tredje, varje gång hon sa nej. Han borde ha slutat.
Citera
2019-01-24, 13:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1728
Det enda solida beviset är inspelningen. Jag vet inte hur Johan Eriksson kan övertyga en ny juryn, det är inte solida bevis.

Kanske genom att visa att inspelningen kan ha varit riggad, dvs kvinnan säger medvetet nej helt plötsligt eftersom hon spelar in själva akten istället för att ropa på hjälp eller ringa farbror blå? Allt för att ha en hållhake på fotbollsmästaren. Vid annat tillfälle under deras umgänge så frågade ju också fotbollsmästaren om det var skönt och fick då höra mmm från kvinnan.

Det intressanta är dessutom att inget hot om våld eller tvång förekommer.Kvinnan har dessutom suttit och pratat och rökt med fotbollsmästaren på balkongen efter den första påstådda våldtäkten och den spelades inte in av någon anledning. Istället beger sig denna märkliga tidigare dömda kvinna in i sovrummet där den första påstådda våldtäkten ägt rum och blir då "våldtagen" igen fast då har hon råkat trycka på inspelning.

Den nya advokaten borde dessutom inrikta sig på den tidigare dömda narkotikabrottslingens allmänna trovärdighet, hon ljög som en häst travar 2015 när hon åkte fast, det är ingen orimlig tanke att hon dragit en rövare eller två i detta mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in