2018-12-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://stoppapressarna.se/svenskt/forsvaret-sa-ska-atalade-fotbollsprofilen-frias

"Det är fotbollsprofilens trumfkort i rättegången.
Den våldtäktsanklagade mannen kan frias bland annat med hjälp av kvinnans mobiltelefon.
Stoppa Pressarna har kartlagt strategin och detaljerna som advokaten kommer föra fram i rättegången."
Fel i artikeln om rättegångsdagarna, det ska vara 11/12 och 17/12 I Sthlms tingsrätt.
Citera
2018-12-13, 14:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://stoppapressarna.se/svenskt/forsvaret-sa-ska-atalade-fotbollsprofilen-frias

"Det är fotbollsprofilens trumfkort i rättegången.
Den våldtäktsanklagade mannen kan frias bland annat med hjälp av kvinnans mobiltelefon.
Stoppa Pressarna har kartlagt strategin och detaljerna som advokaten kommer föra fram i rättegången."

Stoppa Pressarna vet inte mer än vi och skribenten har sannolikt läst Flashbacks resonemang.

Mitt lösnummer skulle idag se ut såhär:

ÅTALET OGILLAS

Ljudinspelningen kan komma att fria den våldtäktsanklagade mannen. Kvinnan kan komma att dömas för falsk tillvitelse. Kvinnan som dagen efter skulle arbeta i fotbollsprofilens hustrus verksamhet...
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-12-13 kl. 14:37.
Citera
2018-12-13, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu var det ju JB (alltså den 26-åriga kvinnan) som porrsurfat på incestporr och trekanter ovs v innan händelsen. Vilket i sig inte är olagligt, men säger väl en del om hennes syn på sex.

Sen ska ju GS såklart sluta när hon säger nej, oavsett vad som hänt tidigare under kvällen, eller vad hon har för rykte/historia.

Hur vet man vad hon googlat på ??
Vem kan få fram sådan information ?
(Blir lite skakad om vem som helst kan se var jag surfar ??)
Citera
2018-12-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Hur vet man vad hon googlat på ??
Vem kan få fram sådan information ?
(Blir lite skakad om vem som helst kan se var jag surfar ??)

Om du läser FUP:en så har GS försvar begärt en spegling (antar att det är en slags historik) av JBs telefon. Där uptäcktes detta. Försvaret verkar vilja använda detta.

Du kan ta det lugnt så länge du raderar historik (antar jag) och inte lämnar ifrån dig telefonen.
Surfa lugnt.... 😉
Citera
2018-12-13, 16:43
Medlem
Vad exakt säger hennes porrsurfande om hennes sexualitet mer än att hon onanerar till porr? Jag har kollat på många porrfilmer jag tänder på, men aldrig skulle vilja göra i verkligheten. Analsex, vill inte knulla en tjej i röven eller få kuk i röven själv

Även om hon vill göra det hon kollat på så innebär inte det att hon ville göra det med Glenn (och/eller Monika) så hur är det relevant?

Det enda jag känner är sjukt med hennes syn på sex är att hon jämför händelsen med incest. Glenn har inte gjort sig skyldig till någon jävla incest
Citera
2018-12-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Var någonstans har jag påstått att jag tycker det är konstigt att fallet är intressant?
Skrattet vill jag höra tonen på innan jag lägger någon vikt i det, om hon är nervös, normal, upphetsad, glad, ledsen

Exakt! En platt text där varannan fras saknas är allt som en del har som grund för att sitta och dela ut ett flerårigt fängelsestraff. Jag skulle vilja höra nejen och det som polisen tror är ett Ah......Inte ett ja, utan ett Ah....? Kan du tänka dig tonfall på ett rollspels-nej också eller? Incest-pappan....?

Rimligt tvivel?

Edit: Du skrev att jag inte svarade på någonting. Var på jag frågade dig vad det är jag ska svara på. Jag spekulerar som alla andra, därför att jag tycker fallet är intressant. Är du med?
Senast redigerad av Siix 2018-12-13 kl. 16:58.
Citera
2018-12-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Har jag sovande nattgäster vill jag ju kunna gå in till dem och ta dem på fittan och kyssas lite, säger de nej till att bli slickade så slickar jag lite till och frågar igen. Säger de då nej så slickar jag lite mer.

Är ju för jävligt att det inte ställs några krav på brottsoffret men det är väl det "nya Sverige" som alla pratar om. Helt kravlöst liksom.

Exakt! Varför kan man inte ställa krav på det viljelösa offret att denne pratar om saken t.ex då de tar en rökpaus mellan övergreppen?
Citera
2018-12-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Handlingarna skulle kunna påverka offrets framtida sexualitet, och då menar jag inte i positiv riktning, så det tycker jag.

Skulle kunna? Det tycker du att rätten ska sitta och sia helt godtyckligt om?
Citera
2018-12-13, 17:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
58 år och en trekant är knappast att vara "fullständigt översexuell". Sluta skriva en mass skit.
Nej, men att vara så kåt och lustfylld att man inte respekterar ett (nej många) nej och bara fortsätter utan att bry sig är att vara översexuell. Beklagar att du inte förstod andemeningen i mitt inlägg.
Citera
2018-12-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Exakt! En platt text där varannan fras saknas är allt som en del har som grund för att sitta och dela ut ett flerårigt fängelsestraff. Jag skulle vilja höra nejen och det som polisen tror är ett Ah......Inte ett ja, utan ett Ah....? Kan du tänka dig tonfall på ett rollspels-nej också eller? Incest-pappan....?

Rimligt tvivel?

Edit: Du skrev att jag inte svarade på någonting. Var på jag frågade dig vad det är jag ska svara på. Jag spekulerar som alla andra, därför att jag tycker fallet är intressant. Är du med?

Nej det kan jag inte. Tror nämligen inte att en tjej som ville ha rollspel a la incest sedan flyr lägenheten och anmäler för våldtäkt. Tror även att Glenn skulle ha tagit upp det eftersom han säger vad han gjort på henne. Han erkänner att han slickat osv. Han vet att han sitter i skiten så tror du att han skulle riska att få straff istället för att berätta om rollspelet om det nu hade ägt rum?
Citera
2018-12-13, 17:54
Medlem
Citat:
Nej det kan jag inte. Tror nämligen inte att en tjej som ville ha rollspel a la incest sedan flyr lägenheten och anmäler för våldtäkt. Tror även att Glenn skulle ha tagit upp det eftersom han säger vad han gjort på henne. Han erkänner att han slickat osv. Han vet att han sitter i skiten så tror du att han skulle riska att få straff istället för att berätta om rollspelet om det nu hade ägt rum?

Jag tror ingenting. Men du tar upp tonfall när det gäller hennes sätt att skratta och be honom att klä av henne. Är det bara just där i ljudupptagningen som det är relevant menar du?

Ja, han erkänner att han har slickat, men är det våldtäkt? Går det att avgöra om hon har sagt nej och menat det och om hon har försökt att freda sig på ett tillfredställande sätt som ställer utom rimligt tvivel att ett övergrepp har skett. Jag kan inte avgöra det utifrån vad som har framkommit. Absolut inte med sådan säkerhet att jag skulle kunna döma en människa till ett flerårigt fängelsestraff.
Citera
2018-12-13, 17:56
Medlem
Citat:

Det var heller inte många som trodde att Johanna Möller var kapabel att låta mörda sin man och sina föräldrar för sex och pengar, men tydligen existerar denna typ av psykotiska kvinnor i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in