2019-01-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Eller är det ditt svar på frågan? Att det är jag som är sjuk som tycker att det är vidrigt av en man att ha sex i sin minderåriga styvdotters säng? Jag får pedofilvibbar av detta, men du tycker alltså att det är helt i sin ordning att ha sex i sin styvdotters säng?

Kanske är lite märkligt att ha sex i styvdotterns säng, men så vitt jag vet så är inte styvdottern minderårig, och även om hon är det så gör det inte GS till pedofil överhuvudtaget. Nu får du skärpa till dig!
Citera
2019-01-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Att MA var med på detta med en trekant står utom alla tvivel !
Sälvklart var det så, den tror ngt annat är korkad minst sagt !

(Förutom vår vän, eller rättare sagt JB:s ovän, Lawnmoverman2011, förnekelsens nya ansikte.)

Ja, MA är nog rätt sexuellt erfaren och luttrad efter alla år med Tommy B. Tror inte dom körde vanlig "svensonsex". Kan tänka mig att Tommy B invigt MA i diverse utsvävningar.

Därmed kanske det kan vara så att detta med att MAs och Tommy Bs son var hemma och sov inte alls var något slags hinder för att köra en trekant i vardagsrummet. "Stackars" sonen har nog både sett/hört ett och annat.
Citera
2019-01-17, 17:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eller så frias han. Du har troligtvis rätt för en gångs skull i din något senkomna analys.
Nejdå, jag har skrivit tidigare i tråden att min bedömning är att den meriterade fotbollsmästaren får ett lägre straff i hovrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Absolut! Samtidigt är det glädjande att du äntligen bytt sida och inser att han faktiskt kan vara oskyldig till de rätt osannolika anklagelserna som en viss kokerska kommit med?
Nej, jag har inte bytt sida . Jag har hela tiden utgått från fakta, dvs. det som kommit fram i förundersökning och dom och sedan resonerat i enlighet med svensk lagstiftning och praxis. Hittills har jag haft ganska rätt även om jag trodde att den meriterade fotbollsmästaren skulle få ett lite kortare fängelsestraff än tre år
Citera
2019-01-17, 17:40
Medlem
kennethakares avatar
Någon som vet om BO planerar att betala sina skatteskulder nu? Eller kommer merparten av para gå till resor och ladd?
Citera
2019-01-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Någon som vet om BO planerar att betala sina skatteskulder nu? Eller kommer merparten av para gå till resor och ladd?

Det är inte fastställt att JB har några skatteskulder överhuvudtaget. Det är bara ”den meriterade fotbollspelaren” som påstått det i ett förhör. Att betala sina skatteskulder eller ej är inget direkt val man har.
Citera
2019-01-17, 18:52
Medlem
En kvinna kan gilla
- sugardating
- ormgropar
- gruppsex
- kinky sex på alla sätt och vis
Hon kan till och med arbeta som prostituerad

Inget av detta ger någon - 60-årsplufsig meriterad fotbollsspelare eller annan - rätt att våldta henne. Inget av det hon ev. gjort vid annan tidpunkt spelar någon som helst roll när detta brott begås. Tack och lov vet TR detta.

Dessutom - den påstådda skatteskulden som nu hävdas är på 200.000:-
Den började som drygt 100.000:-, ökade sedan till 120.000:-, 160.000:- och är nu plötsligt 200.000:-
Rätt ska vara 110.000:- back på skattekontot. Det är inte brottsligt att ha minus på skattekontot. Tillkommen en ränta bara.
Citera
2019-01-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
En kvinna kan gilla
- sugardating
- ormgropar
- gruppsex

Inget av detta ger någon - 60-årsplufsig meriterad fotbollsspelare eller annan - rätt att våldta henne. Inget av det hon ev. gjort vid annan tidpunkt spelar någon som helst roll när detta brott begås. Tack och lov vet TR detta.

Den började som drygt 100.000:-, ökade sedan till 120.000:-, 160.000:- och är nu plötsligt 200.000:-
Rätt ska vara 110.000:- back på skattekontot. Det är inte brottsligt att ha minus på skattekontot. Tillkommen en ränta bara.

Precis. Det har heller ingen som helst betydelse för målet vad fotbollspelaren åstadkom i början på 1980-talet. Är ganska säker på att de flesta här i tråden har den uppfattningen förutom Bagdad-Bob.
Senast redigerad av Dial999 2019-01-17 kl. 20:11.
Citera
2019-01-17, 23:42
Medlem
Citat:
En kvinna kan gilla
- sugardating
- ormgropar
- gruppsex

Precis, och om en 60-åring ligger med en 27-åring, så betyder inte det automatiskt att han är ett äckligt pervo. Inte för att du har påstått det, men ändå
Citera
2019-01-17, 23:53
Medlem
Om den meriterade fotbollsmästaren nu är skyldig till det han dömts för, vad tänker vi om straffet?
Läste just i AB om en kulturberikare som på Emmabodafestivalen gick in i en 15-årig flickas tält och våldtog henne, med hot om att han hade kniv. Samt bet henne i hals och bröst.
Denne kulturberikare dömdes till 2 år och 8 månader i Kalmar tingsrätt.
Var den meriterade fotbollsmästarens handling värre än kulturberikarens? 🤔
Citera
2019-01-18, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu är ju inte detta mina fantasier, utan något som GS berättar om i förhör om vad som de facto har hänt.

Hm ok, har vi i tråden förstått dig rätt nu? Du försöker insinuera att den meriterade fotbollsmästaren är någon typ av pedofil, inte sant?

Citat:
Men du blundar för att GS uppvisar ett gränslöst och obehagligt sexuellt beteende genom att gå in till sin styvdotters rum för att ha sex.

Men istället för styvdottern så låg väl där en tidigare dömd narkotikabrottsling som närmar sig 30? Varför blundar du för detta faktum?

Citat:
Du svarar fortfarande inte på mina frågor.

Nej tack. FB är inte heller någon domstol där du kan utkräva svar.

Citat:
Men det kanske börjar bli svårt att försvara GS avvikande sexuella beteende för dig? Men absolut, det är din fulla rätt att tycka det är okej att ha sex i sin styvdotters barnsäng.

Men det var ju fortfarande inget barn som låg där utan en fullvuxen kokerska med tvivelaktig bakgrund.

Och anledningen till att hennes trovärdighet är naggad i kanten i målet mot den meriterade fotbollsmästaren beror också till viss del på hennes tidigare kriminalitet.

Du kan ju knappast hävda att hon är "vit som snö"?
Citera
2019-01-18, 01:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En kvinna kan gilla
- sugardating
- ormgropar
- gruppsex

Citat:

Vem har påstått att någon har rätt att våldta någon? Däremot är vi rätt många som tror att "våldtäkt" nummer 2 i det här fallet är riggad och att nummer 1 var fråga om helt frivilligt umgänge.

Citat:

Kanske kände kvinnan att det var läge för en plötslig inkomstökning för att kunna betala sina skulder?

Sätt det i relation till de märkliga omständigheter som omgärdar fallet, det kan kanske inte uteslutas att anmälan mot den meriterade fotbollsmästaren har ekonomiska motiv?
Citera
2019-01-18, 01:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Precis, och om en 60-åring ligger med en 27-åring, så betyder inte det automatiskt att han är ett äckligt pervo. Inte för att du har påstått det, men ändå

I ett helt annat aktuellt fall så verkar den äldre mannen ha fått unga kvinnor på fall just genom sitt inflytande och kontakter. Äldre män och unga kvinnor tycks komma hyfsat överens i vissa fall eftersom det slutar med frivillig sexuell samvaro lite då och då?

Samtidigt har vi målet mot den meriterade fotbollsmästaren och den 27 åriga kvinna som riktat allvarliga anklagelser mot honom, det är ingen oäven tanke att hon kan ha känt sig attraherad av honom med tanke på att hon googlade på sex med äldre och trekanter innan besöket hos honom och hans fru men att något gick snett den kväll/natt besöket utspelar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in