Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Kan tänka mig att det skvallras på byn (Östermalm). Tråkigt såklart för barnen till MA. MEN hur tusan kan man tycka synd om MAs x som var häradsbetäckare på byn (Östermalm)?
Han är ju oxå pappa till barnen och det är i den rollen man tycks känna medlidande. Media ligger lågt, men blir det åtal kan det bli ett drev och det är ju hemskt för de närmaste.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sardinbrus
Nja, det är inte det som jag hör i kretsarna. Umgås ofta med paret ute på sociala tillställningar, och vi har ett stort antal gemensamma bekanta, och folk är väl mest väldigt överraskade och rätt förbannade på GS orsakat detta rabalder. Han lever till vardags gott på de pengar som hon drar in och nu detta. Ska man vara lyxmake kan det vara på sin plats att hålla fingrarna i styr.
Några spekulationer om att detta skulle höra till deras livsstil har jag inte hört ett dugg om, eller sett tecken på. Det är ett förbannat trevligt par så jag misstycker kraftigt till att folk i tråden - exempelvis citerad - ger sin in i snaskiga spekulationer om sådant man inte vet något om.
Jag spekulerar inte om deras livstil. Jag förmedlar bara en liten, liten del av vad jag ser och hör. Men om du umgås med paret och själv inte reflekterar över deras livstil så kan det möjligen säga något om dig och dina bekanta. Mina "bekanta" ser ett par som inte ser särskilt hälsosamma ut. De har blivit utsatta för misshandel och rån och nu även en våldtäktanklagelse där den ena ur den trevliga duon sitter häktad. Vad är oddsen för det ? Otur eller en livstil som gör dem extra sårbara ?
Du får misstycka bäst du vill. Ingen tar ifrån dig att du tycker att paret är trevliga även om du ger uttryck för att Glenn "klantat till det lite" eller de faktum att du kallar hennes make för lyx make. Jag misstycker inte dina åsikter. Men om du inbillar dig att det är en bild som alla som känner till paret delar så kommer du bli besviken.
Dock ska jag förtydliga vad jag menade i mitt tidigare inlägg när jag skrev att jag inte hört någon ifrågasätta sanningshalten i anmälan. Det jag menade är att jag inte hört någon nämna bo som att hon falsk anmält som t ex stoppa pressarna förmedlat. Den raden ska ses utifrån bo perspektiv. Inte utifrån GS situation så att det inte missförstås.