2018-12-09, 10:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hon hade sinnesnärvaro att sätta på inspelningsfunktionen på mobilen. Jag undrar varför hon inte istället ropade på hjälp. Eller helt enkelt stack därifrån? Nej , då väljer hon att stanna kvar och spela in. Hm. Undrar varför..

Det jag återkommer till när jag tänker på de fall jag läst om sedan samtyckeslagens inträde i somras är hur mycket undfallenhet som kan accepteras. Här får jag uppfattningen om en genant situation, hon vill inte genera eller väcka någon. Men varför inte vid sitt första obehag sätta sig i köket efter röket? Om man är rädd för sitt anseende, liv och lem. Istället för att sätta på inspelning på telefonen och gå tillbaka till sovrummet.
Citera
2018-12-09, 10:23
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Hon hade sinnesnärvaro att sätta på inspelningsfunktionen på mobilen. Jag undrar varför hon inte istället ropade på hjälp. Eller helt enkelt stack därifrån? Nej , då väljer hon att stanna kvar och spela in. Hm. Undrar varför..
Inte alls enkelt att svara på.
Hon har ju uttryckt att hon kände det jobbigt att typ"svärta ner" MA.
Chefs position, MA har haft ett helvete tidigare Med TB och nu är hon så upp över öronen
lycklig/förälskad, lyckan har vänt.

Jag kan också tycka att ett avgrunds vrål på hjälp hade passat bättre än att dra på inspelnings funktionen på luren hennes, hade passat bättre om det inte funnits baktankar/motiv. Ifrån båda parter...
Citera
2018-12-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag kan också tycka att ett avgrunds vrål på hjälp hade passat bättre än att dra på inspelnings funktionen på luren hennes, hade passat bättre om det inte funnits baktankar/motiv. Ifrån båda parter...

Funderar på frozen, ingen aning vad vetenskapen säger om det, men har viss egen erfarenhet, en som försökte strypa mig, en person gick emellan, min reaktion blev extremt passiv, snarare depressiv, utifrån egen erfarenhet kan jag förstå frozen
Citera
2018-12-09, 10:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det kanske kunde varit intressan om det funnits ett tillstymmelse till agerande från hennes sida som kunde triggat GS. Om hon varit lite fräck under kvällen eller något men det enda som finns är att hon var festsminkad och att hon vid något tidigare tillfälle under arbetet skojsamt frågat om vem som fått ligga.

GS hänvisar inte till något sådant utan han fick som han uttrycker det ett infall.
Det var väl GS som hade frågat vilka som hade fått ligga på jobbet?
Citera
2018-12-09, 10:56
Medlem
Caracallass avatar
Ursäkta en kanske dum fråga , vem var den fjärde personen på bjudningen , som var krasslig den kvällen. Jag har helt missat identiteten på honom/henne
Citera
2018-12-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det kanske kunde varit intressan om det funnits ett tillstymmelse till agerande från hennes sida som kunde triggat GS. Om hon varit lite fräck under kvällen eller något men det enda som finns är att hon var festsminkad och att hon vid något tidigare tillfälle under arbetet skojsamt frågat om vem som fått ligga.

GS hänvisar inte till något sådant utan han fick som han uttrycker det ett infall.

Festsminkad enligt Monika ja, i förhör. Vad vet vi igentligen om det om det nu skulle ha någon betydelse. Det var Kåtbocken Glenn som enl Monika är så skojsig och brukar skoja med personalen typ - vilka har fått ligga inatt.

Citat:
Ursprungligen postat av panboy
Vi hör inte tonfallet i det hon säger. Det kommer de göra i rättssalen när det spelas upp. När man bara läser konversationen är det lätt att få fel intryck. Vi vet t.ex inte om hon avslappnat stönade och skrattade, eller om hon nervöst skrattade till medan hon var skakis och rädd. Hon kan ha blivit chockad och inte vetat om hon vågade säga ifrån på skarpen till en man med inflytelse över hennes liv och gift med hennes chef. Hon önskar kanske efteråt att hon gjort det men i stunden och chocken valt att inte göra det. Men hon sa nej. Jag tycker att en man måste ta ett nej som ett nej. Har man fått två nej är det tvärslut med tjat som gäller.
klok reflektion, jag håller helt med.
Citera
2018-12-09, 11:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursäkta en kanske dum fråga , vem var den fjärde personen på bjudningen , som var krasslig den kvällen. Jag har helt missat identiteten på honom/henne
Glenns son var i lägenheten, antar att han var den fjärde personen till bords.
Citera
2018-12-09, 11:10
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Glenns son var i lägenheten, antar att han var den fjärde personen till bords.
Tack, var han i lgh på natten?
Citera
2018-12-09, 11:11
Medlem
Citat:

Monikas son, den stackarn. Han verkar för övrigt klok. I förhör är han kort och babblar inte lika mycket. Han märkte för övrigt inget märkligt under den lilla stund han var med under kvällen. Sen gick han och la sig för att vakna av att polisen stormar in och skriker att han ska ligga kvar och inte röra mobilen.
Citera
2018-12-09, 11:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Tack, var han i lgh på natten?
Ja, så har jag uppfattat det.
Citera
2018-12-09, 11:44
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var väl GS som hade frågat vilka som hade fått ligga på jobbet?
Nej, det var BO
Citera
2018-12-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, så har jag uppfattat det.

Det var väl Monikas son som var i lght hela kvällen /natten. Dock tydligen sjuk, så gick och la sig tidigare. Minns jag rätt från FUP och hans vittnande så hade han inte i princip druckit ngt, eller hört ngt från nattens händelser. Däremot skrivit i någonstans på ngt medie att MA var rätt berusad. Han verkar alltså varit vid sina sinnens fulla bruk tills dess han gick och la sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in