2018-11-01, 19:05
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nu ska du få möjlighet att berätta vilka dessa celbra gästkockar som dragplåster är,
med käll hänvisning Tack!

Sen det här med tågbiljett, egentligen för enfaldigt att ens kommentera...
Tror du på fullt allvar att det hör till ovanligheterna att en arbetsgivare
betalar flyg,tåg eller färjebiljett? Eller mil ersättning för nyttjande av sin egen bil?
Det måste vara världsUnikt att MAs företag varit så generösa med att betala 300-400 kr
eller ännu mindre med MTR Express för en tågbiljett mellan Glenneborg och Tjockholm!

Verkligen gentilt av MA , en del av den kostnaden kan företaget dessutom få återbetald.
Men det känns fantastiskt att veta att denna hyperskarpa världs kändis KOCK slipper att lifta
när hon ska ta sig till sin tillfälliga arbetsplats...

https://cafe-monika-ahlberg.business.site/posts/5543373214954013849?hl=sv
Citera
2018-11-01, 19:12
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
https://cafe-monika-ahlberg.business.site/posts/5543373214954013849?hl=sv
Det var EN, imponerande!
"MA har ofta olika gästkockar inbjudna då och då"
Ofta och då och då...

Tack för den värdefulla informationen.
Citera
2018-11-01, 19:42
Medlem
Men varför håller ni på och diskuterar i all oändlighet vem som är i solglansen av vem?
Det är solklart :-) att det är MA som är den framgångsrika både ekonomiskt, karriärsmässigt och nätverksmässigt i sammanhanget.
Citera
2018-11-01, 19:43
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nja, vi har ju samtyckeslagen att ta hänsyn till. GS sa väl inget till BO om att ha sex enligt sin berättelse i förhöret och inledde inte heller något förspel med kyssar utan dök rakt ner på fittan mitt i natten med mun och fingrar om jag inte minns fel.

Någon som kommer ihåg skeendet enligt GS egen utsago får gärna rätta mig. Jag kan ha missuppfattat det hela. Men som sagt var samtyckeslagen kan ställa till det hela.
Jag tänker mer att om vi bortser från det enda vi känner till, nämligen MGM-s inledande polisförhör, och ser till konkreta bevis, så talar statistiken emot BO (fällande dom).
Skulle inspelningen vara av tveksam kvalitet ser jag det svårt att få MGM fälld.
Citera
2018-11-01, 19:49
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Jag tänker mer att om vi bortser från det enda vi känner till, nämligen MGM-s inledande polisförhör, och ser till konkreta bevis, så talar statistiken emot BO (fällande dom).
Skulle inspelningen vara av tveksam kvalitet ser jag det svårt att få MGM fälld.
Om man bara skulle ta fasta på mgm:s redogörelse i alla mål blir nog inte många dömda.
Citera
2018-11-01, 19:53
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Om man bara skulle ta fasta på mgm:s redogörelse i alla mål blir nog inte många dömda.
MGM har lämnat sin version och så har även MA. Bortse ifrån det för där är det med största sannolikhet ord mot ord. Vad återstår? Teknisk bevisning i målet i form av en ljudinspelning och kanske några fler omständigheter som kan användas som indicier.
Jag tror fortfarande att om inte ljudinspelningen är tydlig eller om det går att ifrågasätta vad som hörs och när det är inspelat så räcker det inte för en fällande dom.
Citera
2018-11-01, 19:58
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
MGM har lämnat sin version och så har även MA. Bortse ifrån det för där är det med största sannolikhet ord mot ord. Vad återstår? Teknisk bevisning i målet i form av en ljudinspelning och kanske några fler omständigheter som kan användas som indicier.
Jag tror fortfarande att om inte ljudinspelningen är tydlig eller om det går att ifrågasätta vad som hörs och när det är inspelat så räcker det inte för en fällande dom.
Men den nya samtyckeslagen är tydlig:

”Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta. Det ska inte längre krävas att gärningsmannen har använt sig av våld eller hot, eller utnyttjat offrets särskilt utsatta situation”
Citera
2018-11-01, 20:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Leif GW tog väl upp statistiken nyligen. Han sa att 9 av 10 anmälningar om våldtäkt inte leder till åtal och att det var i princip riskfritt att våldta. Fällande domar är förstås lägre. Baserat på den statistiken ligger MGM bra till i det här fallet. Går det att sätta något tvivel i ljudinspelningen, till exempel att det är dålig kvalitet och det blir fråga om tolkning och i vilken situation något sas, så lutar det åt friande dom.

Fast det är ny lagstiftning nu så Leif GW statistik kanske blir en aningen malplacerad då många fler kommer att fällas pga oaktsamhet. Vi vet egentligen inte vad som ligger till grund för utredningen mer än deras versioner om vad som hänt plus en ljudinspelning. Rutinerna är dock undersökningar och spåranalyser, förhör, vittne så det återstår en del.
Senast redigerad av Moosky 2018-11-01 kl. 20:37.
Citera
2018-11-01, 20:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det som talar emot är väl omhäktningen med samma höga misstankegrad och fulla restriktioner?
De flesta våldtäktsanmälningarna handlar väl om att personerna i fråga haft något slags intimt samröre innan den ene går för långt mot den andres vilja.

I detta fall har ju vad som sagts GS gått in till en sovandes person. Den friheten han tar sig där är inte till hans fördel.

Detta har ju inte direkt med ditt inlägg att göra. Råkade bli dig jag citerade.
Citera
2018-11-01, 20:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja hon ville väl få lite hjälp av MA och dessutom få chansen att träffa lite kändisar
Alla är inte lika imponerade av kändisar eller ett "glamöröst" liv som du verkar vara.
Citera
2018-11-01, 21:34
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Men den nya samtyckeslagen är tydlig:

”Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta. Det ska inte längre krävas att gärningsmannen har använt sig av våld eller hot, eller utnyttjat offrets särskilt utsatta situation”
Visst det är inga problem med det, men jag pratar om den juridiska delen. Det ska bevisas att hon inte samtyckte.
Citera
2018-11-01, 21:36
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast det är ny lagstiftning nu så Leif GW statistik kanske blir en aningen malplacerad då många fler kommer att fällas pga oaktsamhet. Vi vet egentligen inte vad som ligger till grund för utredningen mer än deras versioner om vad som hänt plus en ljudinspelning. Rutinerna är dock undersökningar och spåranalyser, förhör, vittne så det återstår en del.
Så kan det vara, men det blir nog inte enklare att bevisa oaktsamhet än "ren" våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in