Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...till Dig så får monarkin kosta nästan så mycket den vill för mig. Skälet är enkelt - Sverige bildades kring den monarkiska principen, har alltid varit monarki och skall enligt min mening för eviga tider fortsätta att vara en monarki. Det handlar om att Sverige inte är Sverige monarkin förutan. Vänstern har minterat ner så mycket av det genuina Sverige att jag inte tror att landet långsiktigt överlever utan några viktiga grundbultar kvar.
Sverige har inte bildats runt socialförsäkringssystemet - vi har bildat vårt land runt kungen!
Det är faktiskt Socialdemokraterna som byggt upp det här landet. Inte några konservativa jönsar. De har alltid varit emot allt vad utveckling heter. Kalla det floskler om du vill, men jag kan garantera dig att varje reform, som gjort livet för den fattigare bättre, har Högern dömt ut, men nu gällde det monarkin i det här landet. Du säger att den är värld viket pris som helst. Men de svagaste, begåvningsreserven, sjuka, arbetslösa, och invandrare, de kan vi exportera till något annat land.
Är inte nuvarande kungahus precis vad du beskriver, invandrare, tillhör begåvningsreserven och arbetslösa. Det är en jävla skillnad att ha ett yrke än att ärva en kungatitel.
Dessutom parasiterar de mest av alla på våra skattemedel.