2009-11-04, 18:20
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizdets
Ingen som sagt att systemet idag är bra. Håller helt med om att även här behövs det röras om i grytan ordentligt. Det skall inte behövas 349 ledamöter när man kan halvera detta, minst. Sen skall det införas en oberoende revision som ser över hela denna karusell. Men hellre dessa än något som inte fungerar och parasiterar.

Fast det fungerar ju.
De har demokratisk legitimitet genom det folkliga stödet samt det faktum att folket genom riksdagen har makten att avskaffa monarkin om de skulle vilja.

Dessutom är parasit dåligt ordval då de ger mer än de kostar. Kungahuset är en reklamprodukt kort och gott.
Citera
2009-11-04, 18:43
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
.Dessutom är parasit dåligt ordval då de ger mer än de kostar.
Ingen har lyckats framställa denna kalkyl, du får mer än gärna berätta hur du räknar?
Citera
2009-11-04, 19:02
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Fast det fungerar ju.
De har demokratisk legitimitet genom det folkliga stödet samt det faktum att folket genom riksdagen har makten att avskaffa monarkin om de skulle vilja.

Dessutom är parasit dåligt ordval då de ger mer än de kostar. Kungahuset är en reklamprodukt kort och gott.

Här får alla en släng av sleven,ointelligenta kvinnor, sossar,invandrare,sjuka och arbetslösa, men att kalla de största enskilda bidragstagare för parasiter det får man inte göra.

Med nuvarande regering förstår jag, att de behövs som reklamprodukt, men regeringsmakten går väl inte i arv?
Citera
2009-11-04, 19:07
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Här får alla en släng av sleven,ointelligenta kvinnor, sossar,invandrare,sjuka och arbetslösa, men att kalla de största enskilda bidragstagare för parasiter det får man inte göra.

Med nuvarande regering förstår jag, att de behövs som reklamprodukt, men regeringsmakten går väl inte i arv?

Jag har aldrig kallat ointelligenta kvinnor, sossar, invandrare, sjuka och arbetslösa för parasiter.

edit: dessutom är ju vår drottning invandrare.
Senast redigerad av moderatswing 2009-11-04 kl. 19:10.
Citera
2009-11-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Skilj hovet från staten på samma sätt som kyrkan. Dvs dom som vill vara med och betala kan göra det och vi andra slipper.

Om det är så att du faktiskt skulle vara en person som inbringar pengar till staten genom inkomstskatt, moms osv så kostar kungahuset dig cirka 13 kronor årligen. Jag ska inte vara sån.. det kan ju vara en tuff utgift för dig, vad vet jag.

http://www.royalcourt.se/monarkinhovstaterna/kungligahovstaterna/ekonomi.4.7c4768101a4e8883780001030.html
Citera
2009-11-04, 19:16
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Jag har aldrig kallat ointelligenta kvinnor, sossar, invandrare, sjuka och arbetslösa för parasiter.

edit: dessutom är ju vår drottning invandrare.

Det har jag aldrig påstått och för att vara moderat är du rent av förnuftig,men att påstå att kungahuset ger mer i intäkt än utgift, har jag svårt att smälta.
Citera
2009-11-04, 21:58
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Att bara kasta fram "tyckande" utan att ha förankrat det i fakta är ett framträdande drag hos lågutbildat patrask.
Men eftersom Xallo är en överliggare på Handels, så bör han ju kunna förklara för oss lågutbildade vad du menar med "ovärderlig PR" ?
Handlar det om Prins Phillipans stekande i Danmark?
Citera
2009-11-04, 22:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Tvärtom...

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
"negrer" är du en obildad tölp?

...är jag tillräckligt bildad för att för att våga kalla en spade för en spade och...

Att hitta på täckbenämningar är bara falskt och ett kryperi inför PK-eliten. Kallar Du städare för hygientekniker?

Citat:
Republikanska föreningen har fått en ny ordförande nämligen Peter Althin ( KD)

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=191896

Lite roligt att även KD profiler har insett att monarkin tillhör historieböckerna och skall helst stanna där.

Althin kan man ha många synpunkter på. En sådan är att han har levt i det närmaste ett helt yrkesliv på att hjälpa kriminella att komma undan sina rättmätiga straff. Det ligger inget kristet i det. Han har en mycket tvivelaktig moral, så nu har han hamnat på rätt ställe - den omoraliska republikanska föreningen.
Citera
2009-11-04, 22:49
Moderator
Strix m/94s avatar
I motsats...

Citat:
Ursprungligen postat av pizdets
Som sagt, jag skiter i vad det kostar, de skall bort. de är parasiter. Men du får gärna med dina gelikar tillsammans stå för apanaget och andra fjantiga benämningar på socialbidraget. Vi andra skall inte behöva betala detta. Men det tycker du väl, att vi som inte vill ändå skall tvingas försörja en liten klick inavlade fjollor? Låter nsätan som ett sossesamhälle på pricken, vi arbetar/medelklass skall försörja de sjuka och svaga, i detta fallet inavlade ärthjärnor.

...till Dig så får monarkin kosta nästan så mycket den vill för mig. Skälet är enkelt - Sverige bildades kring den monarkiska principen, har alltid varit monarki och skall enligt min mening för eviga tider fortsätta att vara en monarki. Det handlar om att Sverige inte är Sverige monarkin förutan. Vänstern har minterat ner så mycket av det genuina Sverige att jag inte tror att landet långsiktigt överlever utan några viktiga grundbultar kvar.

Sverige har inte bildats runt socialförsäkringssystemet - vi har bildat vårt land runt kungen!
Citera
2009-11-04, 22:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Eller...

Citat:
Eller varför inte skilja riksdagen från staten?
Ni som vill betala riksdagsledamöternas löner kan göra det och vi andra slipper.

...skattesystemet? Eller folket? Kan jag slippa ha något att göra med alla under begåvningssnittet då? Kan man deportera alla under begåvningssnittet till Norge som kommer ju alla i Sverige att vara över snittet.
Citera
2009-11-04, 22:52
Moderator
Strix m/94s avatar
På vilket...

Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

...sätt är kungen bidragstagare om inte socialsekreteraren, genuskonsulenten eller flyktinghandläggaren är bidragstagare?
Citera
2009-11-04, 23:02
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...till Dig så får monarkin kosta nästan så mycket den vill för mig. Skälet är enkelt - Sverige bildades kring den monarkiska principen, har alltid varit monarki och skall enligt min mening för eviga tider fortsätta att vara en monarki. Det handlar om att Sverige inte är Sverige monarkin förutan. Vänstern har minterat ner så mycket av det genuina Sverige att jag inte tror att landet långsiktigt överlever utan några viktiga grundbultar kvar.

Sverige har inte bildats runt socialförsäkringssystemet - vi har bildat vårt land runt kungen!

Det är faktiskt Socialdemokraterna som byggt upp det här landet. Inte några konservativa jönsar. De har alltid varit emot allt vad utveckling heter. Kalla det floskler om du vill, men jag kan garantera dig att varje reform, som gjort livet för den fattigare bättre, har Högern dömt ut, men nu gällde det monarkin i det här landet. Du säger att den är värld viket pris som helst. Men de svagaste, begåvningsreserven, sjuka, arbetslösa, och invandrare, de kan vi exportera till något annat land.
Är inte nuvarande kungahus precis vad du beskriver, invandrare, tillhör begåvningsreserven och arbetslösa. Det är en jävla skillnad att ha ett yrke än att ärva en kungatitel.
Dessutom parasiterar de mest av alla på våra skattemedel.
Senast redigerad av Powergirl 2009-11-04 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in