Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag har råd med 5 kr om året till deras apanage, de kostar mindre på skattsedeln varje år än hembygdsföreningar och annat skit och till skillnad från dessa så gör de ovärderlig PR för Sverige.
Du kanske skall dra huvudet ur anus och läsa på lite om vilka de faktiska kostnaderna för monarkin är kontra intäkterna innan du anklagar andra för att leva i en sagovärld?
Med tanke på att 70% av svenskarna är för monarkin så skulle jag nog vilja påstå att det faller inom de "demokratiska principerna".
Dina siffor är säkerligen förvanskade i din desperata subjektiva framställning av monarkin. Sen skiter jag i om det kostar 5 kr eller 5 miljoner. Det skall vara 0 kr, om inte så, i alla fall en avbetalningsplan/skadeståndersättning på alla pengar dessa rövhål snott från svenska folket i alla år. Vi har stora fordringar på dessa människor som lever långt över sin tillgångar.
Kanske anmäla lille mes Carl_philip till Lyxfällan, då han lever på pengar som inte är hans egna.
Seriöst, dags för folkomröstning och avsättning av dessa. De skall vara glada att vi lever i moderna tider där allt går fredligt till.