2009-11-03, 16:32
Medlem
cp-apas avatar
Det är förödmjukande att en halvsenil idiot som Knugen har en högre ställning i samhället än vad jag har. Vad har han gjort? Vad är hans kompetens och merit förutom att han har rätt signatur?

Avskaffa monarkin.
Citera
2009-11-03, 18:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Inget...

Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Det är förödmjukande att en halvsenil idiot som Knugen har en högre ställning i samhället än vad jag har. Vad har han gjort? Vad är hans kompetens och merit förutom att han har rätt signatur?

Avskaffa monarkin.

...antyder att Du bör ha någon särskilt hög ställning i samhället. Förödmjukande för dugligt folk hade väl varit om en sådan som Du hade haft en hög ställning. Då hade man ju kunnat tro att vi levde i ett socialdemokratiskt land, fast vänta nu... hur är det egentligen? Socialdemokraterna som är kända för sina begåvade och meriterade företrädare...
Citera
2009-11-03, 20:35
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Det är förödmjukande att en halvsenil idiot som Knugen har en högre ställning i samhället än vad jag har. Vad har han gjort?
Han har ärvt ett ämbete som uppenbarligen överstiger hans förståndsmässiga förutsättningar med himmelsvida hästlängder. Det är absolut inte fel att ha en kung -En kompetent Kung (med stort K). När vi får en inspiratör och vältalig vägvisare vid tronen, så kommer också de högre klasserna att acceptera monarkin. Men i dagsläget är det kungliga kognitiva materialet för tunt, och han bärs fram på kryckor av högkompetenta medarbetare. Kungen i sin nuvarande skepnad är endast proletärernas och tjänstehjonens lilla husgud. - En marionettdocka !
Citera
2009-11-03, 21:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Det tror...

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Han har ärvt ett ämbete som uppenbarligen överstiger hans förståndsmässiga förutsättningar med himmelsvida hästlängder. Det är absolut inte fel att ha en kung -En kompetent Kung (med stort K). När vi får en inspiratör och vältalig vägvisare vid tronen, så kommer också de högre klasserna att acceptera monarkin. Men i dagsläget är det kungliga kognitiva materialet för tunt, och han bärs fram på kryckor av högkompetenta medarbetare. Kungen i sin nuvarande skepnad är endast proletärernas och tjänstehjonens lilla husgud. - En marionettdocka !

...jag är att underskatta kungen alldeles väldigt. Han har säkert sina begränsningar, men jag tycker att han gör ett bra jobb. Inget tyder heller på att Victoria kommer att göra det sämre.
Citera
2009-11-03, 21:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inget tyder heller på att Victoria kommer att göra det sämre.
Där kan jag hålla med dig. Victoria har fler hästar hemma i stallet en farsgubben sin, så med henne som drottning blir det nog kul att vara royalist igen.
Citera
2009-11-04, 09:27
Awaiting Email Confirmation
pizdetss avatar
Prinsen har slösat upp minst 100k på fest i Kph

Vår lilla fjolla har slösat bort våra skattepengar på dyra luxuösa fester i Kph skriver Sexpressen och Aftonhoran idag.

När skall folket i detta land vakna och mogna? Klart fan att hela monarkin i denna banamonarki skall bort och detta kvickt. Vem är det som stöder skiten? Är det gamla kärringar eller vad?

de skriver bl a, att prinsen festade ordentligt och de dansade i sofforna som bara den. Är detta spännande? Hade de haft knullkalas så kanse, men sitta och dra helrör och dansa på borden är ju lika intressant som att titta på en repris av gårdagens nyheter.
Senast redigerad av pizdets 2009-11-04 kl. 09:32.
Citera
2009-11-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizdets
Vår lilla fjolla har slösat bort våra skattepengar på dyra luxuösa fester i Kph skriver Sexpressen och Aftonhoran idag.

När skall folket i detta land vakna och mogna? Klart fan att hela monarkin i denna banamonarki skall bort och detta kvickt. Vem är det som stöder skiten? Är det gamla kärringar eller vad?

de skriver bl a, att prinsen festade ordentligt och de dansade i sofforna som bara den. Är detta spännande? Hade de haft knullkalas så kanse, men sitta och dra helrör och dansa på borden är ju lika intressant som att titta på en repris av gårdagens nyheter.

Ta bort skiten.
Kungahuset är en skam.
Citera
2009-11-04, 10:28
Medlem
xallos avatar
Citat:

Jävla trams! De var 20 personer som var i sällskap vilket ger vid handen att notan för prinsen torde varit kring 5.000:- Dock finner jag det mycket svårt att tro att han skulle ha behövt betala en krona själv, just för att republikanska mongoloider som du inte skall få vatten på er kvarn.

Kungahuset är bra skit!
Citera
2009-11-04, 10:51
Awaiting Email Confirmation
pizdetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jävla trams! De var 20 personer som var i sällskap vilket ger vid handen att notan för prinsen torde varit kring 5.000:- Dock finner jag det mycket svårt att tro att han skulle ha behövt betala en krona själv, just för att republikanska mongoloider som du inte skall få vatten på er kvarn.

Kungahuset är bra skit!

Bra. Då kan du fortsätta betala tjockhuvud ur egen ficka för inavelnissarna, liksom annat som vi påtvingas i denna låtsasdemokrati, typ TV-licensen.

Vi andra skall kunna befiras från detta trams i enlighet med de demokratiska principerna. Vill du tro på sagor och betala för fjollorna, varsågod och gör det då. Kräv inte att andra skall vara lika pantade som dig.

sen sluta med ditt tjafs om monarkister och republikaner. Det handlar om sunt förnuft och medvetenhet. Något som du tycks sakna i din sagovärld.
Citera
2009-11-04, 11:03
Medlem
xallos avatar
Citat:
Bra. Då kan du fortsätta betala tjockhuvud ur egen ficka för inavelnissarna, liksom annat som vi påtvingas i denna låtsasdemokrati, typ TV-licensen.

Vi andra skall kunna befiras från detta trams i enlighet med de demokratiska principerna. Vill du tro på sagor och betala för fjollorna, varsågod och gör det då. Kräv inte att andra skall vara lika pantade som dig.

sen sluta med ditt tjafs om monarkister och republikaner. Det handlar om sunt förnuft och medvetenhet. Något som du tycks sakna i din sagovärld.

Jag har råd med 5 kr om året till deras apanage, de kostar mindre på skattsedeln varje år än hembygdsföreningar och annat skit och till skillnad från dessa så gör de ovärderlig PR för Sverige.
Du kanske skall dra huvudet ur anus och läsa på lite om vilka de faktiska kostnaderna för monarkin är kontra intäkterna innan du anklagar andra för att leva i en sagovärld?
Med tanke på att 70% av svenskarna är för monarkin så skulle jag nog vilja påstå att det faller inom de "demokratiska principerna".
Citera
2009-11-04, 12:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Väl...

Citat:
Ursprungligen postat av xallo

Kungahuset är bra skit!

...talat! Förmodligen vet kungahuset hur en slipsten skall dragas, även i dessa sammanhang.
Citera
2009-11-04, 12:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag får...

Citat:

...varje år betala mycket mer än så till korrupta negrer i Afrika, så någon ärttvisa får det llt lov att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in