Citat:
Ursprungligen postat av snuskpelle
Ja, jag är företagare, inte någon som suger staten (medborgarna) på stålar.Så visst är jag produktiv.
Bolagisera kungahuset, då köper jag det, men inte att det drivs runt med statliga medel! Sälj ut det till högstbjudande om det nu är en så lysande affär!
Vad är det för fel på republik? Verkar inte vara mer instabilt än monarki direkt! Hur många kungadömen har inte gått under???

Stabilitet, jovisst! Men om du vill suga kungens kuk, var så god!
...så Du har en kebabkiosk - väldigt samhällsnyttigt!
Bolagisera kungahuset? Är Du verkligen företagare? Inser Du inte skillnaden mellan statlig verksamhet och privat näringsverkamhet? Hur klarar Du bokföringen?
Det stora felet med republik är att presidenten inte representerar hela folket, utan bara den del som politiskt stödjer honom. En kung, som inte är vald av en politisk grupp, kan representera hela folket.
Ett flertal kungadömen har gått under och resultatet har efter detta enbart varit dåligt. Se t ex Ryssland, Tyskland, Italien, Egypten, Frankrike. Italien är fö det mig veterligt enda land där monarkin avskaffats på demokratisk väg, och där råder allt annat än stabilitet.
Nå, upp till bevis. Hur vill Du att Republiken Sverige skall se ut konstitutionellt? Hur skall presidenten utses, vilka politiska uppgifter skall han ha, hur skall förhållandet se ut till riksdagen respektive regeringen? Ett program tack!
Du bör fö inte använda sexuella tillmälen - det skrämmer bort kunderna.