Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Du uttalar dig om statschefens roll vid exportaffarer och om vi skall kunna bedoma vilket varde dina uttalanden har ar det forstas av intresse att veta om du har nagra erfarenheter av eller personliga insikter i storre exportafferr i samband med statsbesok. Na, har du nagot i den vagen att komma med eller satt du bara hemma och hittade pa?
Ah.. Dags att fjanta till sig på allvar?
Du tycker det är dags för en red herring eftersom du inte kan argumentera på annat sätt? Menar du att t.ex. Reinfeldt ska ha personliga erfarenheter av läkarutbildningen i Sverige för att kunna diskutera saken? Fårskalle.
Men OK, om du börjar:
Du vill inte ha republik i Sverige. Eftersom du kräver personliga erfarenheter, vad har du själv för erfarenhet av republik i Sverige?
Du påstår att exporten är bättre med kungen än vad den skulle vara med en president. Vad har du för personlig erfarenhet av att det skulle vara så?
När du redovisar dina erfarenheter så ska jag fundera på att redovisa mina. Annars duger det bra med sedvanlig källhänvisning, t.ex. en jämförelse som stöder ditt påstående att monarkier gör bättre utlandsaffärer än republiker (reality-checken som jag föreslog förut alltså).