Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
att den redan drar in mer pengar än den tar betyder alltså att man inte kan röra den trots att man inte vet vad pengarna går till.
vill minnas att man försökt få ut hovets bokföring, men att de sagt nej.
Vad menar Du med detta? Hovets bokföring är inte offentlig, men den är reviderad. Vissa offentliga utgiftsposter måste vara litet mindre tillgängliga än andra.
Citat:
igentligen för dumt för att komentera. Sverige måste alltså vara en monarki i all framtid för att det bildats som det.
Enkelt uttryck: Ja.
Citat:
alltså erkänner du att texten betyder vafan so helst och inte är någon redovisning?
Den redovisar det som den avser redovisa.
Citat:
att du har en felaktig syn på vad en republikan är påverkar inte mig.
Det gör ju å andra sidan sett inga rationella argument, tycks det.
Citat:
och med att den redovisas på ett fullt godtagbart sätt menar du att det inte redovisas alls. Du kan argumentera att den inte ska behöva redovisas, vilket jag tycker är helt fel, men att påstå att den faktiskt redovisas gör dig till antingen ett troll eller en idiot.
Vilket Du vill.
Den redovisas uppenbarligen på ett för våra folkvalda fullt acceptabelt sätt. Att Du personligen inte får reda på allt Du önskar, väger därvid tämligen lätt.
Citat:
upprepning är den sanne ordbajsarens vapen. kan du inte åtminståne sluta med att lägga tyngd på att monarkin är hundratals år gammal, det är pinsamt.
Vad finner Du mest pinsamt? Att jag upprepar en uppenbar sanning, eller det faktum att monarkin är hundratals år gammal?
Det kom en bön från hela Sveriges småskollärarkår: Lär Dig stava och börja meningar med versal, innan Du orsakar masshjärtinfarkt.