2010-03-16, 17:31
Moderator
Tystnads avatar
Problemet som jag ser det är att dem som utfärdar böterna omedelbart borde "klampat" hjulen alternativt bogserat bort fordonet omgående.
Då hade kungafamiljen tvingats lösa ut bilarna eller stå där med skammen och vänta på att klampen tas bort efter böterna betalats.
Enda sätter dom lär sig följa trafikreglerna.
Citera
2010-03-16, 17:31
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rygh
That makes no sense!

När har kungen eller någon i kungafamiljen sagt sig vara mer värda än andra?

1) Du vet att kungafamiljen står utanför lagen? Är inte det att vara mer värd än andra så vet jag inte vad som skulle kunna vara det.
2) En person som i princip kräver att bli tilltalad "ers majestät" har alldeles för höga tankar om sig själv.

Går alldeles utmärkt att avsky hela kungahuset, faktum är att ju mer jag tänker på det desto mer ilska känner jag mot det.
Citera
2010-03-16, 17:32
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Jag tycker att det är mycket bra att man under ett valår diskuterar monarkin mer ingående. Läste att Mona Sahlin planerar att skänka en bröllopspresent från socialdemokraterna vilket är ganska fantastiskt. Jag tycker att fler borde kräva att Mona Sahlin ändrar sossarnas partimanifest eller börjar att stå för vad som faktiskt finns skrivet där om kungen. Hon leder ett parti som vars ena grundpelare är att avskaffa demokratin men kan av populistiska skäl inte stå för det, kungen borde avkräva ett svar från landets främsta hycklare.

Att se Mona Sahlin på nobelfesten, på bröllopet med present eller vart som helst där kungafamiljen framträder är bara vidrigt. Kungen borde se till att ingen socialdemokrat är välkommen på kungens tillställningar förens man vågar stå för sitt partimanifest alternativt ändrar det.

Mona Sahlin slickar vilken röv som helst så länge det gynnar henne, t.o.m. den röv som enligt hennes främsta styrande dokument ska avskaffas. Att inte någon passar på att granska socialdemokraternas partimanifest ett valår när vi har kungabröllop är mycket märkligt, Alliansen skulle kunna plocka massor av billiga poäng mot Mona.
Det vore ju verkligen snyggt om kungen började blanda sig i partipolitiken och kom med "krav på svar" från Mona Sahlin, bara för att hennes parti vill avveckla denna patetiska inrättning som kungafamiljen är.

Jag hatar säkert Mona lika mkt som er, men jag hatar kungahuset också. Fullständigt förkastliga fenomen båda två.
Citera
2010-03-16, 17:32
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-Percy
De hoppas bilda opinion i samband med bröllopet
Tror nog att sådana här förslag ger motsatt effekt. Vi i Sverige är på tok för konservativa för att vilja göra oss av med detta.
Citera
2010-03-16, 17:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag tycker att det är mycket bra att man under ett valår diskuterar monarkin mer ingående. Läste att Mona Sahlin planerar att skänka en bröllopspresent från socialdemokraterna vilket är ganska fantastiskt. Jag tycker att fler borde kräva att Mona Sahlin ändrar sossarnas partimanifest
Då får man väl gå med i SAP?
Citat:
eller börjar att stå för vad som faktiskt finns skrivet där om kungen. Hon leder ett parti som vars ena grundpelare är att avskaffa demokratin men kan av populistiska skäl inte stå för det, kungen borde avkräva ett svar från landets främsta hycklare.
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Problemet som jag ser det är att dem som utfärdar böterna omedelbart borde "klampat" hjulen alternativt bogserat bort fordonet omgående.
Då hade kungafamiljen tvingats lösa ut bilarna eller stå där med skammen och vänta på att klampen tas bort efter böterna betalats.
Synd bara att man inte klampar speciellt mycket i Sverige.

Till skillnad från Amsterdam där man klampar hela tiden.
Citera
2010-03-16, 17:37
Medlem
FrasseFloyds avatar
En mysig gammal tråd på ungefär samma tema: https://www.flashback.org/t762733.
Citera
2010-03-16, 17:39
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Japp, verkligen. Tids nog kommer nog folk att inse det gammalmodiga, odemokratiska, löjliga med en kungafamilj, men tills dess får vi försöka skratta åt eländet så gott det går. Det här är ju dock ganska små förseelser som fårskalle Svensson säkert har överseende med - annat blir det den dagen när kungen på fyllan knivmördar hela sin familj och går fri pga sin immunitet. Då får vi nog se lite fler och kraftigare kritiska röster mot monarkin.
Citera
2010-03-16, 17:39
Medlem
Verkar som att media jobbar som galna just nu för att bli av med monarkin. Jag förutspår att den kommer att lyckas kunde judar få invandrare att svärma in i stora hjordar över hela västvärlden kan de nog även med lätthet avsätta monarkin.

"En älg (37.7 %)"
"Zlatan (7.8 %)"

"Totalt har 16188 personer röstat."

Jorden går nog under 2012 i dumhet och okunnighet.
Citera
2010-03-16, 17:41
Medlem
tältpinnes avatar
Löjligt, jag vill ha en tusenlapp med vickan som bänkpressar med danne som passare.
Citera
2010-03-16, 17:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
1) Du vet att kungafamiljen står utanför lagen? Är inte det att vara mer värd än andra så vet jag inte vad som skulle kunna vara det.
2) En person som i princip kräver att bli tilltalad "ers majestät" har alldeles för höga tankar om sig själv.

Går alldeles utmärkt att avsky hela kungahuset, faktum är att ju mer jag tänker på det desto mer ilska känner jag mot det.

Jag betraktar människor som tror att alla människor är lika såsom varandes idiotiska. Människor är olika och olika värda, något annat är ju bara dumheter. Talmannen tilltalas "Herr talman", men inte för att Per Westerberg är förmer än andra riksdagsledamöter, utan för att hålla talmansämbetet i aktning. På samma sätt tilltalas konungen "Ers majestät" därför att det tillkommer befattningen.

vad mycket dumheter den där Bror Rexhed och hans Du-reform har lurat i populaset.
Citera
2010-03-16, 17:42
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
1. Kungafamiljen står inte över lagen.
2. Kungen har åtalsimmunitet av rent praktiska skäl. Precis som diplomater. Tror sig diplomater också vara mer värda än andra?
3. Kungens åtalsimmunitet är inte absolut.

Du skriver:
Citat:
Har överhuvudtaget svårt för människor som tror sig vara mer värda än andra.
Jag frågar återigen:
När har någon medlem i kungafamiljen sagt sig vara mer värda än någon annan?

Citat:
När har kungen eller drottningen krävt detta?

Citat:
Då måste du gå till dig själv och reda ut problemet, istället för att häva ur dig lögner framför ett kletigt tangentbord.
Citera
2010-03-16, 17:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Om jag ska gå med på att avskaffar Kungahuset vill jag ha något i gengäld. Då väljer jag att avskaffa alla bidragssnyltare som invandrat sedan Bernadottarna äntrade tronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in