2010-06-01, 19:45
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Det ser mer och mer ut som att bröllopet blir en flopp.
Kungen kommer men drottningen har inte svarat på inbjudan. Enligt rykten som går.
Citera
2010-06-01, 19:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag är rojalist på helt konstitutionella grunder. Det är bra med en icke-vald statschef eftersom det inte leder till någon polarisering mellan dem som valt och inte valt honom/henne. Kungligheterna som privatpersoner och deras eventuella betydelse som varumärken är jag mindre intresserad av.
Sansat och klokt ställningstagande. Instämmer.

Det ni vill säga; ni accepterar statschefen villkorslöst.
Citera
2010-06-01, 19:52
Medlem
Citat:
Jag är rojalist på helt konstitutionella grunder. Det är bra med en icke-vald statschef eftersom det inte leder till någon polarisering mellan dem som valt och inte valt honom/henne. Kungligheterna som privatpersoner och deras eventuella betydelse som varumärken är jag mindre intresserad av.

vad ska man ha honom till om inte som ett varumärke? titta på?
Citera
2010-06-01, 20:07
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Det är bra med en icke-vald statschef eftersom det inte leder till någon polarisering mellan dem som valt och inte valt honom/henne.
Men vi har en de facto polarisering mellan kungen och folket. Kungen anses stå över och vara förmer än gemene man. Han lever lyxliv, bor på slott och har betjänter. Aldrig har han upplevt hur det är att vara en vanlig medborgare i vårt samhälle; hela sin levnad har han tillbringat i en bubbla.
Citera
2010-06-01, 20:23
Medlem
Peace-Bomb1s avatar
Ja för fan den där jävla kungen bara glassar o drar in cash!!

Kan nån säga vad han/kungahuset gjort för viktiga saker för sverige ????
Citera
2010-06-02, 23:43
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Han räknar genom att betrakta tidningsartiklar om det svenska kungahuset som betald annonsplats, vilket värde sedan multipliceras med en godtycklig faktor, sju brukar vara vanlig.

Det finns dock ingen empirisk grund för detta sätt att räkna.

Förresten, vart tog din referens till hans artikel vägen?
Vilken referens? Jag har både länkat och bett er läsa artiklarna så pass många gånger att du får ursäkta om jag inte inkluderar alla länkar i alla inlägg jag skriver.
Citera
2010-06-03, 00:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Du är verkligen en sann master debater. Säg någonting tillräckligt många gånger så tror folk på det. ja försöker inte vara häftig, ja vet bara inte vad ja ska svara på sådana inlägg som dina. Vi vet båda två att du försvarat aftonbladets propaganda med allt du har utan att bry dig det minsta om de giltliga källorna. Det finns inte någon annan förklaring än att källkritik är ett ord helt utan mening för dig. Det rätta att göra vore nog att lägga till dig på ignorlistan, men du är allderles för undehållande för det
Så i stället för att visa att du har grund för dina anklagelser så fortsätter du? Pajasfasoner.

Det enda inlägget där jag överhuvudtaget nämner någonting som jag skulle kunna tro har någonting med en Aftonbladetartikel att göra är https://www.flashback.org/p23379265#p23379265 där jag bara förklarar för dig att även större beslut kan knuffas åt endera hållet beroende på vem man sitter bredvid på en middag.

I övrigt har jag gång på gång bett dig läsa länkarna som postats i tråden, och ger dig till och med ett inlägg med en liten sammanställning. Men du vidhåller alltså att jag inte gjort annat än hänvisat till Aftonbladet?

Är det så att du blandar ihop mig med någon annan? Annars får du gärna, som jag bad dig tidigare, berätta vilka 20 sidor du tänker på. Eller åtminstone bara lyckas vaska fram ett enda inlägg av mig där jag "försvarat aftonbladets propaganda med allt [jag] har".
Citera
2010-06-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Så i stället för att visa att du har grund för dina anklagelser så fortsätter du? Pajasfasoner.

Det enda inlägget där jag överhuvudtaget nämner någonting som jag skulle kunna tro har någonting med en Aftonbladetartikel att göra är https://www.flashback.org/p23379265#p23379265 där jag bara förklarar för dig att även större beslut kan knuffas åt endera hållet beroende på vem man sitter bredvid på en middag.

I övrigt har jag gång på gång bett dig läsa länkarna som postats i tråden, och ger dig till och med ett inlägg med en liten sammanställning. Men du vidhåller alltså att jag inte gjort annat än hänvisat till Aftonbladet?

Är det så att du blandar ihop mig med någon annan? Annars får du gärna, som jag bad dig tidigare, berätta vilka 20 sidor du tänker på. Eller åtminstone bara lyckas vaska fram ett enda inlägg av mig där jag "försvarat aftonbladets propaganda med allt [jag] har".
vilket jag svarade på här. Du tror verkligen att det var silvia som slöt dealen med sitt kunniga utalande"ska du inte slå till"
https://www.flashback.org/sp23383694
var jag menar var att tråden (innan den blev ihopslagen) var 20 sidor lång innan gp artiklen kom på tal och då var det jag som attackerade kungahuset som förde den på tal, inte du som försvarade dem. Den enda förklaringen jag ser är att du ansåg att källorna var lika giltliga och därmed bevisar att du helt saknar källkritiskt tänkande. förklara gärna annars hur du tänkte.
Citera
2010-06-03, 15:44
Medlem
Sen kan väll nån säga vad som är så bra med att ha en opartisk mongolid kung om mna bortser från det ekonomiska. Ja ser det mer som en spott i ansiktet på arbetare, en påminnelse om att de är mindre värda än andra helt utan anlending.
Citera
2010-06-03, 18:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Den här artikeln är typisk:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7174014.ab

Argumentationen för att behålla kungahuset är så ytterligt torftig, att jag hoppas så många som möjligt läser den.
Citera
2010-06-03, 18:13
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Återigen, varför måste valet stå mellan en kung eller en president - varför ha en statschef öht? Företag som vill göra affärer i utlandet får väl fan själva anstränga sig lite och söka samarbetspartners utan att kungen ska med och skaka tass.
Citera
2010-06-03, 18:50
Medlem
Hur många stater saknar statschef?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här