Citat:
Ursprungligen postat av Indischer Get
Hur kommer det sig att förintelseförnekare alltid hänvisar till galningar, enstörningar eller psyksjuka? Antar att ni flockar er kring de som delar era egenheter.
Har du inget vettigt att saga som beror tradens topic sa kan du vara sa vanlig att halla klaffen grabben.
Om Englund eller Adelskogh ar galningar, enstoringar eller tomtar angar mig inte namnvart. Det intressanta ar forstas vad de sager och skriver. Och jag tror inte man ar direkt ointelligent om man natt den akademiska position Englund natt.Om jag vill skaffa mig en uppfattning om en kontroversiell person gar jag iaf inte pa en skittabloid som Aftonbladet som kalla (fragan ar forstas om andra media ar sa mycket battre i det har fallet).
Man kan f.o. notera Aftonhorans ignorans/lognaktighet/chutzpa nar de som "bildbevis" for sin fetischerade "Forintelse" anfor ett foto av en hog tyfusdoda Dachau-fangar med bildtexten "ihjälgasade fångar i koncentrationslägret Dachau, fotograferade i maj 1945. Kropparna slängdes i högar i väntan på kremering". Forutom att "gaskammaren" i Dachau ar ett rent skamt (i sjalva verket ett genuint duschrum som saknar mojligheter till inforsel av Zyklon B) som under flera decennier sades vara en "gaskammare, aldrig anvand" (fram till Kogon m.fl:s forsok i borjan av 80-talet att ateruppliva Dachau-gasningarna i "experimentell skala" (varfor tyskarna skulle ha agnat sig at gasningsexperiment 1944 nar de enligt det ortodoxa narrativet skall ha gasat ca 3 miljoner judar fram tills dess ter sig mindre forstaeligt)) sa skulle, om bildtexten talade sanning, jankarna som befriade lagret (efter att med sina bombmattor under foregaende manader ha bidragit till att tiofaldiga mortaliteten i detta och andra kz) ha haft tillgang till lik fran gasade, och med hjalp av rattsmedicinare ha sakrat starka bevis for de formenta gasningarna. Nagra obduktionsrapporter av ihjalgasade kz-fangar existerar dock inte.
Tro fan for att individer som oppet anfaktar revisionistiska argument loper risk att bli "enstoringar". Att infor allmanheten visa skepsis infor och kritiskt undersoka den europeiska judenhetens ode under WWII leder i vart sjuka samhalle av idag lika sakert till socialt sjalvmord som att vara oppet pedofil.
I Sovjetunionen sinnessjukforklarades ju dissidenter och sparrades in pa mentalsjukhus. I bl.a. Tyskland har roster hojts for att sinnesundersoka de som atalas for "fornekelse". Det vore ju forstas en bekvam form av censur for makthavarna.
Och "galning" och "psyksjuk" ar man forstas i dina och andra fromt troendes ogon om man betvivlar den ortodoxa Forintelse-storyn. Och om inte galning sa ar man forstas en "slug satanisk lognare", sasom Faurisson utmalades i svensk press 92/93. Med andra ord moment 22.
Att det bland de ledande Shoah-propagandisterna finns gott om illroda karaktarer och rent av en och annan omskuren bolsjevik med erfarenhet av att utdela nackskott (Yitzhak Arad) ar forstas ingen hemlighet. Men det primara ar forstas vad de skrivit om "Shoah" och varfor det inte haller for saklig kritisk granskning.
Lat oss nu aterga till topic.
Sag att "Sonderkommando"-vittnet Shlomo Venezia nyligen fatt sitt "unika vittnesmal" utgivet av Bonniers. For den som laser italienska har Carlo Mattogno skrivit en utforlig kritik av Venezias bok, vilken finns tillganglig for nerladdning har:
http://www.vho.org/aaargh/fran/livres8/CMVENEZIA.pdf