2008-01-14, 23:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Lite tråkiga intervjuer i den norska dokumentären, ett sionistiskt beställningsarbete (signerat Hambro, Levin & Reisel) enligt trött gammal snyftig mall. Som om inga andra lidanden fanns än de judiska, inga som riktigt räknas i alla fall. Paltiel och Steinmann berättade en del fånigheter som man måste vara bra slut i huvudet för att tro på.
Steinmanns uppgifter om att av 186 tillsammans med honom i december 1942 till Auschwitz deporterade norska judiska män endast 25 levde i mars 1943 skulle, möjligen, kunna vara riktig - de var inte vana vid kroppsarbete och dog då av de farsoter som periodvis hemsökte lägret.
Citera
2008-01-14, 23:52
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Lite tråkiga intervjuer i den norska dokumentären, ett sionistiskt beställningsarbete (signerat Hambro, Levin & Reisel) enligt trött gammal snyftig mall. Som om inga andra lidanden fanns än de judiska, inga som riktigt räknas i alla fall. Paltiel och Steinmann berättade en del fånigheter som man måste vara bra slut i huvudet för att tro på.
Steinmanns uppgifter om att av 186 tillsammans med honom i december 1942 till Auschwitz deporterade norska judiska män endast 25 levde i mars 1943 skulle, möjligen, kunna vara riktig - de var inte vana vid kroppsarbete och dog då av de farsoter som periodvis hemsökte lägret.
Tråkiga intervjuer?? Nå, allt ligger nog i betraktarens öga i så fall.. Själv fann jag mig (som vanligt) rätt fängslad över både deras livsöden och över hur pass redigt och väl de berättade om dem.

Nu handlade programmet heller icke om de skånska böndernas vedermödor under danskt (eller svenskt) styre under 1600-talet.. Ej heller om palestiniernas till synes fruktlösa kamp mot Israels terroraktioner.. Varför skulle man då blanda in andra människors (eller folks) lidanden och tragiska livsöden??

Sen skulle det väl, för debattklimatets skull, vara bra om du kunde precisera vilka slags "fånigheter" som delgavs i programmet, vilka "man måste vara bra slut i huvudet för att tro på."??

Slutligen.. Kroppsarbete eller ej! Eller vana därvid? Det måste väl ändå ni "förnekare" kunna hålla med om att betydligt fler människor strök med under nazistiskt förvar än ur den övriga befolkningen? Tysk, polsk eller vilken som helst?
Citera
2008-01-15, 00:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Slutligen.. Kroppsarbete eller ej! Eller vana därvid? Det måste väl ändå ni "förnekare" kunna hålla med om att betydligt fler människor strök med under nazistiskt förvar än ur den övriga befolkningen? Tysk, polsk eller vilken som helst?
Skojar du? Förnekarna kan ställa sig och hugga ved eller räfsa löv ett par timmar. Sedan äta en näringsrik lunch och dra slutsatsen att alla klarar fysiskt arbete.

Det är bara det att vem som helst skulle förr eller senare duka under av arbete 10-12 h oavbrutet om dagen i usla kläder och med usel mat.
Citera
2008-01-15, 01:11
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Skojar du? Förnekarna kan ställa sig och hugga ved eller räfsa löv ett par timmar. Sedan äta en näringsrik lunch och dra slutsatsen att alla klarar fysiskt arbete.

Det är bara det att vem som helst skulle förr eller senare duka under av arbete 10-12 h oavbrutet om dagen i usla kläder och med usel mat.
Öööh.. Det är ju just det jag liksom menade i mitt tidigare inlägg.. Fångar (oavsett religiös bekännelse) dog som flugor medan befolkningen runt omkring (särskilt i Tyskland) levde i högönsklig välmåga!
Citera
2008-01-15, 17:13
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Öööh.. Det är ju just det jag liksom menade i mitt tidigare inlägg.. Fångar (oavsett religiös bekännelse) dog som flugor medan befolkningen runt omkring (särskilt i Tyskland) levde i högönsklig välmåga!
Nämenvaf..? Har du inte lärt dig nånting? Auschwitzfångarna levde också i högönsklig välmåga, med näringsrik kost och teater och allt sånt. Skärpning!
Citera
2008-01-15, 22:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Nämenvaf..? Har du inte lärt dig nånting? Auschwitzfångarna levde också i högönsklig välmåga, med näringsrik kost och teater och allt sånt. Skärpning!
Ja, det hände ju att polacker smög in till Auschwitz för att snatta mat från de överfyllda bufféborden.
Citera
2008-01-16, 00:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Well.. Jag viker ner mig.. Jag har ju hört att de till och med hade en bordell att förlusta sig i efter arbetsdagens slut.

Jaa.. Stackars tyskar som, i jämförelse, fick utstå de allierades terrorbombningar.. Medan de internerade judarna skyddades från dylika obehagligheter!
Citera
2008-01-21, 18:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Här en ovanligt förnuftig och modig prof.emeritus som förstått att de absurda "vittnesmålen" inte på något vis räcker för att bevisa existensen av homicidala gaskammare under kriget. Tabloiden har givetvis gjort en tendentiös skitartikel om det, men vad förväntar man sig av Aftonbladets Oisin Cantwell?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article125630.ab

http://www.hagglundsforlag.se/forfattaredok/Adelskogh/En%20tom%20sack.htm
Citera
2008-01-21, 23:38
Medlem
Budikates avatar
Citat:

Det är märkligt att du alltid uttrycker dig som om du själv var på plats och såg precis allt som hände och INTE hände.
Vad i h-e vet du egentligen ?
Du säger att du inte är rasist/nazist/antisemit. Du gör då verkligen allt för att folk ska tro att du är antisemit.
Citera
2008-01-21, 23:56
Bannlyst
Citat:
Här en ovanligt förnuftig och modig prof.emeritus som förstått att de absurda "vittnesmålen" inte på något vis räcker för att bevisa existensen av homicidala gaskammare under kriget. Tabloiden har givetvis gjort en tendentiös skitartikel om det, men vad förväntar man sig av Aftonbladets Oisin Cantwell?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article125630.ab

http://www.hagglundsforlag.se/forfattaredok/Adelskogh/En%20tom%20sack.htm

Hur kommer det sig att förintelseförnekare alltid hänvisar till galningar, enstörningar eller psyksjuka? Antar att ni flockar er kring de som delar era egenheter.
Citera
2008-01-23, 04:55
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indischer Get
Hur kommer det sig att förintelseförnekare alltid hänvisar till galningar, enstörningar eller psyksjuka? Antar att ni flockar er kring de som delar era egenheter.

Har du inget vettigt att saga som beror tradens topic sa kan du vara sa vanlig att halla klaffen grabben.

Om Englund eller Adelskogh ar galningar, enstoringar eller tomtar angar mig inte namnvart. Det intressanta ar forstas vad de sager och skriver. Och jag tror inte man ar direkt ointelligent om man natt den akademiska position Englund natt.Om jag vill skaffa mig en uppfattning om en kontroversiell person gar jag iaf inte pa en skittabloid som Aftonbladet som kalla (fragan ar forstas om andra media ar sa mycket battre i det har fallet).

Man kan f.o. notera Aftonhorans ignorans/lognaktighet/chutzpa nar de som "bildbevis" for sin fetischerade "Forintelse" anfor ett foto av en hog tyfusdoda Dachau-fangar med bildtexten "ihjälgasade fångar i koncentrationslägret Dachau, fotograferade i maj 1945. Kropparna slängdes i högar i väntan på kremering". Forutom att "gaskammaren" i Dachau ar ett rent skamt (i sjalva verket ett genuint duschrum som saknar mojligheter till inforsel av Zyklon B) som under flera decennier sades vara en "gaskammare, aldrig anvand" (fram till Kogon m.fl:s forsok i borjan av 80-talet att ateruppliva Dachau-gasningarna i "experimentell skala" (varfor tyskarna skulle ha agnat sig at gasningsexperiment 1944 nar de enligt det ortodoxa narrativet skall ha gasat ca 3 miljoner judar fram tills dess ter sig mindre forstaeligt)) sa skulle, om bildtexten talade sanning, jankarna som befriade lagret (efter att med sina bombmattor under foregaende manader ha bidragit till att tiofaldiga mortaliteten i detta och andra kz) ha haft tillgang till lik fran gasade, och med hjalp av rattsmedicinare ha sakrat starka bevis for de formenta gasningarna. Nagra obduktionsrapporter av ihjalgasade kz-fangar existerar dock inte.

Tro fan for att individer som oppet anfaktar revisionistiska argument loper risk att bli "enstoringar". Att infor allmanheten visa skepsis infor och kritiskt undersoka den europeiska judenhetens ode under WWII leder i vart sjuka samhalle av idag lika sakert till socialt sjalvmord som att vara oppet pedofil.

I Sovjetunionen sinnessjukforklarades ju dissidenter och sparrades in pa mentalsjukhus. I bl.a. Tyskland har roster hojts for att sinnesundersoka de som atalas for "fornekelse". Det vore ju forstas en bekvam form av censur for makthavarna.

Och "galning" och "psyksjuk" ar man forstas i dina och andra fromt troendes ogon om man betvivlar den ortodoxa Forintelse-storyn. Och om inte galning sa ar man forstas en "slug satanisk lognare", sasom Faurisson utmalades i svensk press 92/93. Med andra ord moment 22.

Att det bland de ledande Shoah-propagandisterna finns gott om illroda karaktarer och rent av en och annan omskuren bolsjevik med erfarenhet av att utdela nackskott (Yitzhak Arad) ar forstas ingen hemlighet. Men det primara ar forstas vad de skrivit om "Shoah" och varfor det inte haller for saklig kritisk granskning.

Lat oss nu aterga till topic.

Sag att "Sonderkommando"-vittnet Shlomo Venezia nyligen fatt sitt "unika vittnesmal" utgivet av Bonniers. For den som laser italienska har Carlo Mattogno skrivit en utforlig kritik av Venezias bok, vilken finns tillganglig for nerladdning har:

http://www.vho.org/aaargh/fran/livres8/CMVENEZIA.pdf
Senast redigerad av General Nogi 2008-01-23 kl. 05:18.
Citera
2008-01-23, 06:18
Medlem
General Nogis avatar
Av nagon anledning kan jag inte redigera dett inlagg jag postade for bara nagra minuter sedan (Fb:s interna urverk tycks ha flippat ur??).

Ville tillagga att en intervju med Englund dar denne sakligt svarar pa mer eller mindre dumma fragor fran studenttidningen Lundagards reporter finns att lasa har:

http://nordiskaforlaget.se/artiklar/artikel.asp?aID=21

Citat:
Frågan om förintelseföreställningens uppkomst och utbredande utgör ett omfattande idéhistoriskt komplex, som ännu till stor del väntar på en professionell utredning.

Lundagard valde att inte publicera intervjun och ersatte den med en forutsagbar diatrib mot de ondskefulla fornekarna av var tids "Gud", d.v.s. de sex miljoner gaskammarmartyrerna.

Mod far garna sammanfoga detta inlagg med mitt narmast foregaende.

/Mvh Nogi
Senast redigerad av General Nogi 2008-01-23 kl. 06:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in