2006-02-12, 19:27
Medlem
Ezzelinos avatar
De Förintelsetroende har kanske lust att upplysa tvivlare om vilka "vittnen" till
"gaskammare" och "judeutrotning" man i första hand bör konsultera för att få sig "den sanna historien" till livs? Inga dokumentära eller tekniska bevis för någon "Förintelse" existerar som bekant, man måste följaktligen lita på "vittnesbörd" från några av de "hjältar och martyrer" (Yad Vashems formulering) som de tyska demonerna och deras slaviska gojimlydfolk inte lyckades "förinta" trots att de så ivrigt och ihärdigt försökte.
Vilka "överlevare" är mest trovärdiga vad gäller "gaskammarna"? Länka gärna till "vittnesmålen" eller redovisa vilka böcker en tvivlande gudlös hedning bör införskaffa.
Citera
2006-02-14, 11:25
Medlem
General Nogis avatar
Nu är jag ju inte Shoah-troende men det kanske passar att i inledningen till denna tråd hänvisa till Jürgen Grafs bok Auschwitz: Tätergeständnisse und Augenzeugen des Holocaust som finns att läsa (på tyska) här:

http://www.vho.org/D/atuadh/

Thesis & Dissertations Press kommer också (möligen under 2006) att ge ut boken ‘Eyewitnesses’ for the Holocaust av Jürgen Graf och Germar Rudolf. Antagligen rör det sig om en uppdaterad och utvidgad version av ovan nämnda bok.

Kom igen nu alla Shoah-fans! Visa oss era tyngsta vittnesmål!
Citera
2006-02-14, 16:28
Medlem
quarks avatar
Jag föreslår moderatorn att istället öppna tråden Trovärdiga ögonvittnen från koncentrationslägren.
Citera
2006-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Jag föreslår moderatorn att istället öppna tråden Trovärdiga ögonvittnen från koncentrationslägren.
Den tråden är ganska tramsig det skulle vara bättre att i denna tråd få reda på vilka vittnen ni förintelsekramare rekomenderar. Jag blev rekomenderad "historikern" Browning i en annan tråd. Så jag läste om honom. Jag tycker att man ska ha ett öppet sinne. Du måste väl i alla fall tro på någon. Jag tycker att det är en rak fråga som förtjänar ett rakt svar. Kom med ett vittne som du tror på, någon måste du väl i alla fall lita på.
Citera
2006-02-14, 20:23
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Den tråden är ganska tramsig det skulle vara bättre att i denna tråd få reda på vilka vittnen ni förintelsekramare rekomenderar. Jag blev rekomenderad "historikern" Browning i en annan tråd. Så jag läste om honom. Jag tycker att man ska ha ett öppet sinne. Du måste väl i alla fall tro på någon. Jag tycker att det är en rak fråga som förtjänar ett rakt svar. Kom med ett vittne som du tror på, någon måste du väl i alla fall lita på.
När du tilltalar mig med "ni förintelsekramare" är det förstås ingen rak fråga.

Se tråden som jag hänvisade till, att jag började med att nämna Höss.
Med länk till ljudupptagingar av hans vittnesmål: http://stevenlehrer.com/rudolf_hoess.htm

Jag vill också upprepa ett inlägg därifrån:

Revisionisterna försöker göra allt för att tillintetgöra alla vittnesmål om förintelsen, särskilt om gasningarna. Det är förstås hopplöst. Det förklarar ju inte vad som hänt alla saknade, till exempel alla de namngivna 24 906 judar och 351 zigenare som transporterats från Malines (Mechelen) till Auschwitz. Bara ungefär ett tusental överlevde kriget. Två-tredje del försvann i Auschwitz på dagen de kom dit, som om det vore ett svart hål.

Men det är avslöjande att se på vilket sätt vittnesmål avfärdas. Förövernas vittnesmål (Höss till exempel) avfärdas för att vittnesmålets innehåll skulle bero på tortyr. Förövaren blir ett offer, någon som det är synd om. Stackars lille Rudolf.

Men de judiska överlevandes vittnesmål avfärdas på ett helt annat sätt. Deras hela person ska förlöjligas. Deras berättelser återges med alla glåpord och antisemitiska tillmälen och stereotypen som nazisterna också har använt. Det insinueras att de berättar för pengar, eller motiverat av hat, eller för att de är kommunister. De får hela arsenalet över sig. Även Irving gör det, när han ger tal för högerextrema grupper, för att roa dem. Sådant betalar säkert bra.

Visst finns det några andra vittnen som revisionisterna hatar/föraktar. Till exempel Gerstein, en man vars personlighet inte alltid var helt i jämnvikt (kanske av natur, kanske pga samvetskval). Riktiga historiker ska ta med alla källor de kan fa, men revisionisterna avfärdar honom rakt av. Ändå gör de det utan alla epitet och smädelser som ösas över de överlevande offren.
Citera
2006-02-14, 21:03
Medlem
Jaha du Kvark, är du en "charm" eller "strange"? Av alla tusentals Judiska förintelsevittnen så är det alltså Höss du litar på mest. Det måste jag säga var överraskande.
Citera
2006-02-15, 02:07
Medlem
SS-Unterscharführer Richard Boeck beskriver gasningsoperation i Auschwitz under Frankfurt-rättegången på 60-talet:

Citat:
"I simply cannot describe how these people screamed. That lasted about eight or ten minutes and then everything was quiet. A short while later, some inmates opened the door and you could still see a blue fog hanging over the giant tangle of corpses. The corpses were cramped together in such a way that you could not tell to whom the individual appendages and body parts belonged. For example, I noticed that one of the victims had stuck his index finger several centimeters into the eye-socket of another. This gives you a sense of how indescribably terrible the death throes of this person must have been. I felt so ill that I almost vomited."

The visceral physicality of this description is immediately striking. These victims are no mere statistics; they suffered terribly in acute, bodily ways. This description makes it plain that killing people with gas was not, at its point of application, a bureaucratic operation conducted with cold detachment but an excrutiatingly brutal form of murder

Pendas, Devin O. "The Frankfurt Auschwitz Trial, 1963-1965," New York:
Cambridge University Press, 2006. s 112-113

Citera
2006-02-15, 10:32
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Se tråden som jag hänvisade till, att jag började med att nämna Höss.
Med länk till ljudupptagingar av hans vittnesmål: http://stevenlehrer.com/rudolf_hoess.htm

Min bäste Quark.

Höss bekännelse/r/ innehåller en del högst kuriösa utsagor. Eftersom jag vet hur mycket du tycker om att dodga frågor skall jag i denna post bara ställa dig en fråga:

Höss uppger i sin "bekännelse" antalet döda i Auschwitz t.o.m. slutet av 1943 till 3 miljoner. Detta återspeglar ovedersägligen den till och med 90-talet i öst officiellt gällande Auschwitzdödssiffran på 4 miljoner.

Som jag ser det är siffran "3 miljoner" i Höss bekännelse ett otvetydigt bevis för att Höss "förhörsledare" lade ord i munnen på sin fånge.

Men du kanske är av en annan åsikt i den här frågan?
Lägerkommendanten Höss kanske trodde att han och hans underlydande tagit kål på 3 miljoner under sin tid i lägret, istället för den nu av alla ortodoxa historiker accepterade offersiffran på 1-1,5 miljoner?

PS. Om du inte har lust att svara på den här frågan förstår jag dig. Den etablerade historikern Martin Broszat kände ju sig tydligen så besvärad av de här siffrorna i Höss "bekännelse" att han helt sonika tog bort dem i sin egen utgåva av "Das Höss-Geständnis"!
Citera
2006-02-15, 11:02
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Den etablerade historikern Martin Broszat kände ju sig tydligen så besvärad av de här siffrorna i Höss "bekännelse" att han helt sonika tog bort dem i sin egen utgåva av "Das Höss-Geständnis"!
Jag har här den svenska översättningen av Kommandant i Auschwitz, som beror på Broszats utgåva (1958). Där kan man på sida 165 se en lista med en summa lite över en miljon. Höss fortsätter:
Citat:
Siffrorna från de mindre aktionerna kommer jag inte längre ihåg, de var emellertid obetydliga i jämförelse med de ovan anförda. Jag anser att siffran 2,5 miljoner är alldeles för hög. Även i Auschwitz fanns det gränser för avlivningsmöjligheterna.
Citera
2006-02-15, 11:28
Medlem
General Nogis avatar
Fan, du får förlåta mig gamle subatomäre vän, men jag råkade - av misstag! - krafsa ner ytterligare några frågor angående Höss-"bekännelsen" med hjälp av mina svarta och förvridna klohänder! Här kommer de:

1) Höss påstår sig ha fått ordern om att döda judarna i Auschwitz i juni 1941. Han påstår sig ha initierat gasningarna direkt därefter. Den etablerade historieskrivningen av idag menar dock att ordern bör ha kommit under hösten 1941 och att gasningarna skall ha påbörjats tidigt under 1942. Hur går det här ihop? Skall vi anta att Höss tog fel på mer än ett halvår vad gäller igångsättandet av de homicidala gasningarna?

2) Höss påstår också att man under kremeringar i förbränningsgropar samlade upp ackumulerat mänskligt fett och använde det som bränsle. Anser du ett sådant förfarande praktiskt möjligt?

3) Höss påstår att Sonderkommandomedlemmarna gick in och arbetade utan gasmasker (eftersom han skriver att de åt medan de arbetade) i gaskamrarna. Gaskamrarnas dörrar öppnades enligt Höss en halvtimme efter det att Zyklon B introducerats. Samtidigt som dörrarna öppnades sattes ventilationen igång. M.a.o. arbetade enligt Höss Sonderkommandona inuti gaskamrarna utan gasmasker, parallellt med ventileringen. Är denna utsaga ö.h.t. rimlig?

Höss bekräftade i förhör (2 april 1946) att gasmasker inte användes:

Citat:
Q But was not it quite dangerous work for these inmates to go into these chamber and work among the bodies and among the gas fumes?

A No.

Q Did they carry gas masks?

A They had some, but they did not need them, as nothing ever happened.

(Källa: John Mendelsohn (red) The Holocaust, Vol.12, Garland, New York 1982, p.113, interrogation of R. Höss, April 2, 1946)

I sitt svar till frågan "Did they carry gas masks?" negerar Höss förvisso inte direkt frågan med ett "No". På frågan om Sonderkommando bar gasmasker svarar han att de hade några. Utifrån det skulle man kunna dra slutsatsen att Sonderkommando enligt Höss fått sig gasmasker tilldelade. Använde de då också dessa masker? Höss säger att de inte behövde dem, efter som ingenting någonsin hände dvs ingen förgiftning någonsin inträffade. Hur kunde man veta detta, ifall det varit så att Sonderkommando hade som rutin att använda gaskammare under sitt arbete i gaskamrarna? Hur kunde man veta att de inte behövde dem, om man inte också låtit dem arbeta i gaskamrarna utan gasmasker på sig?

4) Höss påstår att Blobel försökte undanröja lik genom att spränga dem i luften med dynamit(!). Är det öht rimligt att anta någon - särskilt en militär - ens skulle komma på tanken till detta?

5) Höss påstår vidare att utomhuskremeringar ägde rum i diken inledningsvis med restolja och senare med metanol som bränslen. Metanol avdunstar lätt och brinner med mycket låg värme (har du haft en leksaksångmaskin vet du säkert det), vilket leder till att endast den yta som metanolet är kontakt med förbränns. Är kremeringar med metanol som bränsle ö.h.t. rimliga?

återkommer med fler...
Citera
2006-02-15, 11:46
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Jag har här den svenska översättningen av Kommandant i Auschwitz, som beror på Broszats utgåva (1958). Där kan man på sida 165 se en lista med en summa lite över en miljon. Höss fortsätter:

I den tyska översättningen(!) av Höss bekännelse signerad av Höss i Nürnberg den 5 april 1946 läser vi:

Citat:
Seit 1934 hatte ich unausgesetzt in der Verwaltung von Konzentrationslagern zu tun und tat Dienst in Dachau bis 1938,- dann als Adjutant in Sachsenhausen von 1938 bis zum 1. Mai 1940, zu welcher Zeit ich zum Kommandanten von Auschwitz ernannt wurde. Ich befehligte Ausschwitz bis zum 1. Dezember 1943 und schätze, dass mindestens 2500'000 Opfer dort durch Vergasung und Verbrennen hingerichtet und ausgerottet wurden; mindestens eine weitere halbe Million starben dort durch Hunger und Krankheit, was eine Gesamtzahl von ungefähr 3000'000 Toten ausmacht.

(..."Jag hade befälet över Auschwitz fram till den 1 december 1943 och uppskattar att åtminstone 2 500 000 offer där avrättades genom giftgas och förbrändes. Åtminstone ytterligare en halv miljon dog där till följd av hunger och sjukdom, vilket innebär en total siffra om cirka 3 000 000 döda.")

(http://www.vho.org/D/atuadh/II7.html)

(Höss om tidpunkten för den påstådda utrotningsordern:

Citat:
Die «Endlösung» der jüdischen Frage bedeutete die vollständige Ausrottung aller Juden in Europa. Ich hatte den Befehl, Ausrottungserleichterungen in Auschwitz im Juni 1941 zu schaffen.
(ibid.)

och beträffande när gasningarna skall ha satts igång:

Citat:
Massenhinrichtungen durch Vergasung begannen im Lauf des Sommers 1941 und dauerten bis zum Herbst 1944.

(Ibid.) )

8) Hur kommer det sig att Höss här talar om 3 miljoner döda under hans tid som kommendant, om det inte var så att hans "förhörsledare" lade orden i munnen (eller rättare sagt pennan) på honom?
Citera
2006-02-15, 12:00
Medlem
quarks avatar
Nogi kommer med en massa frågor om detaljer. Även om Höss har tagit fel på ett år eller en annan detalj någonstans, förringar det inte värdet av hans vittnesmål som högsta chef för Auschwitz.

Jag behöver inte gräva ner mig i Nogi's lista. Jag har visat att Nogi är opålitlig, att han kommer med falska påståenden om Broszats textutgåva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in