2011-03-10, 17:16
  #3469
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det finns väl vad jag vet både och, åt båda håll så att säga.

Orsaken är ju att t ex Auschwitz var ett enormt lägerkomplex där det fanns några gaskammare med tillhörande krematorium. Men då dessa antingen låg lite avsides och/eller att man var diskret med vad man pysslade med i dessa byggnader, så är ju chansen stor att många som var i lägret aldrig såg dessa med egna ögon då de befann sig i andra delar av lägret. Kanske de hörde rykten om dem men inte ens det behöver ha inträffat. Man ska också ha klart för sig att det fanns flera olika klasser av fångar, som hade olika status och privilegier. Vissa hade det relativt bra i lägret och behandlades mycket bättre än de med sämre status.

Samma sak med folk i SS som var stationerad i lägret för att driva det. Många av dessa hade bara administrativa sysslor och var kanske aldrig långt utanför kontorsbyggnaderna, eller hade hade andra ansvarsområden som var långt ifrån gaskammare och krematorieverksamheter. Dessa kan alltså ha undgått att själva se dessa faciliteter med egna ögon och kanske bara hört ryktas om dem.

Sen finns det också både fångar och SS-folk som vittnat om dessa gaskammares existens och vad som föregick i dessa. T ex Oskar Gröning

http://en.wikipedia.org/wiki/Oskar_Gröning
Ja vad hade denne Oskar Gröning för ”ansvarsområde” i Auschwitz? Är han ett trovärdigt ”vittne”? Bevisar hans utsagor existensen av homocidala gaskammare? Frågorna får anses med nej besvarade och saken har utretts grundligt här på Flashback:

https://www.flashback.org/p2355709#p2355709
https://www.flashback.org/p2356197#p2356197
https://www.flashback.org/p27253763#p27253763
https://www.flashback.org/p5838347#p5838347

På CODOH’s forum finns en tråd om Gröning:

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=1624
__________________
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-03-10 kl. 17:26.
Citera
2011-03-10, 17:33
  #3470
Medlem
Ronaldinhos avatar
En kommentar kring ditt cirkelresonemang angående Suchomels vittnessmål kanske vore på sin plats. Annars kan man väl påstå att du dodgar, något du tydligen ville förbjuda för något år sedan.
__________________
Senast redigerad av Ronaldinho 2011-03-10 kl. 17:37.
Citera
2011-03-10, 17:34
  #3471
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamur
Finns det några judiska vittnen som förnekar utrotningsläger eller gaskammare? Och på andra sidan, finns det några tyska soldater som har vittnat om att dom faktiskt funnits?

Ni som är så insatta, kan ni inte lyfta fram dom =)
När det gäller judar så dyker två namn upp, David Cole och Joseph Burg. Just nu har jag inte tid att fördjupa mig i frågan men du kanske kan söka själv på FB?

Cole gjorde efterhandsforskningar av bl.a. Auschwitz och Burg förvägrades begravning på en judisk gravplats pga. sin "förnekelse".
Citera
2011-03-10, 18:03
  #3472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamur
Finns det några judiska vittnen som förnekar utrotningsläger eller gaskammare? Och på andra sidan, finns det några tyska soldater som har vittnat om att dom faktiskt funnits?

Ni som är så insatta, kan ni inte lyfta fram dom =)
Ja, det finns judiska vittnen:

www.ihr.org/jhr/v19/v19n2p58_Swiss.html

Tyska soldater som vittnat att det gasades har jag inget om, men tyskar vittnade ju villt om gasningarna då de torterades till att svara, som ett exempel har vi ju Rudolf Höss. Dessutom lurades han att skriva på ett engelsk språkigt dokument fast han ingen engelska kunde, detta bara för att de skulle få starkare bevis på gaskammar sagorna.
Citera
2011-03-10, 18:45
  #3473
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Tyska soldater som vittnat att det gasades har jag inget om,

Läser du inte trådarna?
Googla på Franz Suchomel och återkom sedan.
Intervjun med honom finns på youtube.

/VV
Citera
2011-03-10, 19:22
  #3474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Läser du inte trådarna?
Googla på Franz Suchomel och återkom sedan.
Intervjun med honom finns på youtube.

/VV
Det är ju hans berättelser som ligger till grund för propaganda filmen shoah, eller i varje fall delar av den och historier om att 140 - 150 personer +16- 17 barberare skulle rymmas i ett utrymme på 4 x 4 meter tror inte jag på och dessutom tycker jag att Franz Suchomel bara rentvår sitt egna skinn med att berätta historier som fienden vill höra.
Min farfar var dödsdömnd redan före han blev haffad och ville han säga så som det var så blev han torterad tills ha ljög, sedan blev det bättre då han visste han skulle ljuga. Franz Suchomel är en feg stackare som inte vågade stå på sig från början.
Citera
2011-03-10, 20:20
  #3475
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Läser du inte trådarna?
Googla på Franz Suchomel och återkom sedan.
Intervjun med honom finns på youtube.
Ja, om man godtar svammel och fabler från en troligen onykter Suchomel så är det väl inget som hindrar att man gillar det. Men det är märkligt att människor som inte bryr sig om att dokumentära och tekniska bevis saknas för homocidala gaskammare tar Franz munväder på allvar.

Från samma bok jag citerat tidigare:
Citat:
Kvinnorna fick vänta i slangen.
De hörde motorerna till gaskamrarna.
Och kanske också skriken och bönerna.

Då kom dödsångesten.
Och när människan blir ett rov för dödsångesten,
slappnar hon av,
hon tömmer sig,
antingen framför sig eller bakom sig…
Och därför hände det ofta att man hittade
Fem-sex rader exkrementer
Där kvinnorna hade stått och väntat.

Stående…

Nejdå, de kunde krypa ihop,
eller till och med stående…
Egentligen såg jag dem aldrig ”göra ifrån sig”,
Jag såg bara exkrementerna.

Bara kvinnorna

Ja. Inte männen.
Männen störtade genom slangen. De sprang.
Kvinnorna fick stå där
Tills det blev en gaskammare ledig.
Och männen?
Nej. De ”tvingades” fram först, med piskslag,
Jaha.
Förstår ni?
Alltid först?
Männen gick alltid först.
Utan att behöva vänta?
Man lät dem aldrig vänta. Nej, nej! Nej.
Hur gammal var stackaren när Lanzmann plågade honom?
Citera
2011-03-10, 22:54
  #3476
Medlem
Ronaldinhos avatar
Om man är en riktigt dålig debattör hänvisar man gång efter gång till samma logiska felslut samtidigt som man ignorerar varje invändning mot samma felsut. Kan du skärpa dig?
Citera
2011-03-10, 23:21
  #3477
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ja, om man godtar svammel och fabler från en troligen onykter Suchomel så är det väl inget som hindrar att man gillar det. Men det är märkligt att människor som inte bryr sig om att dokumentära och tekniska bevis saknas för homocidala gaskammare tar Franz munväder på allvar.


Svammel och fabler är det du som står för.
Att han skulle vara onykter finns det naturligtvis ingenting som talar för.

Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Franz Suchomel är en feg stackare som inte vågade stå på sig från början.

Sade en som sitter och svammlar anonymt på nätet 50 år senare.

/VV
Citera
2011-03-10, 23:38
  #3478
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Svammel och fabler är det du som står för.
Att han skulle vara onykter finns det naturligtvis ingenting som talar för.

Sade en som sitter och svammlar anonymt på nätet 50 år senare.
Det är ju inte omöjligt att du har rätt när det gäller nykterheten men ännu mindre talar för att Suchomels svammel och fabuleringar skulle vara bevis för gaskammare.
Citera
2011-03-11, 00:58
  #3479
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är ju inte omöjligt att du har rätt när det gäller nykterheten men ännu mindre talar för att Suchomels svammel och fabuleringar skulle vara bevis för gaskammare.

Det finns ingen som påstår att ett vittne är ett bevis.
Men en SS-man som var vakt i lägret är naturligtvis oerhört intressant i detta fallet.
Att du mår illa när du hör Suchomel berätta är inget konstigt.

Att blunda när en som var där berättar är en sk strutstaktik.
Man vill inte se (i detta fallet höra) det otäcka.

Att ljuga är än värre så det var för en gångs skull hederligt av dig när du tog tillbaka ljugandet om att Suchomel skulle varit onykter.

/VV
Citera
2011-03-12, 11:11
  #3480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Sade en som sitter och svammlar anonymt på nätet 50 år senare.

/VV
Jag skulle säkert ha kunna säga samma sak icke anonymt för 50 årsedan om jag bara varit född då,för jag har aldrig varit rädd för att säga mina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in