2011-03-12, 18:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Jag skulle säkert ha kunna säga samma sak icke anonymt för 50 årsedan om jag bara varit född då,för jag har aldrig varit rädd för att säga mina åsikter.

Står du fortfarande fast vid att Rassiner är ett vittne från Auschwitz...?
Citera
2011-03-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Han har ju inte personligen varit i Auschwitz utan i Dora och Buchenwald, men genom sin proffesur kan han säkert göra det.

Så för mycket grus i ögonen har jag inte.
Citera
2011-03-12, 22:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det finns ingen som påstår att ett vittne är ett bevis.
Men en SS-man som var vakt i lägret är naturligtvis oerhört intressant i detta fallet.
Att du mår illa när du hör Suchomel berätta är inget konstigt.

Att blunda när en som var där berättar är en sk strutstaktik.
Man vill inte se (i detta fallet höra) det otäcka.

Att ljuga är än värre så det var för en gångs skull hederligt av dig när du tog tillbaka ljugandet om att Suchomel skulle varit onykter.
Kära Vänlige Viktor jag ljuger väl ändå inte om jag skriver ”en troligen onykter Suchomel”?

Men jag vidhåller att han fabulerar av den enkla anledningen att varken mordvapen eller mordplats undersökts. Ej heller har några kroppar obducerats eller några massgravar kunnat påvisas. Det är på den grunden min åsikt vilar och du måste väl ändå hålla med om att det är ett ganska stabilt fundament att stå på?

Vad tycker du om att Lanzmann lovar Suchomel att inte avslöja hans identitet utan att hålla sitt löfte? Det är väl inte speciellt hederligt?
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-03-12 kl. 22:35.
Citera
2011-03-12, 22:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Lägg ner ditt tramsiga ordmärkeri.

Jag tycker inte att man ens med all ovilja i världen kan påstå att molly62 sagt att ”Rassinier är ett vittne från Auschwitz”:
Citat:
Fransmannen Paul Rassiner är ett vittne.
https://www.flashback.org/sp29267876

Hade vi vistats i Auschwitz-tråden hade jag kunnat ge dig en smula rätt men nu är vi i Vittnesmåls-tråden.
Citera
2011-03-12, 23:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Han har ju inte personligen varit i Auschwitz utan i Dora och Buchenwald, men genom sin proffesur kan han säkert göra det.

Så för mycket grus i ögonen har jag inte.

Alltså var han inget vittne från Auschwitz som du skriver. Lilla lögnerska.
Citera
2011-03-12, 23:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Lägg ner ditt tramsiga ordmärkeri.

Jag tycker inte att man ens med all ovilja i världen kan påstå att molly62 sagt att ”Rassinier är ett vittne från Auschwitz”:

https://www.flashback.org/sp29267876

Hade vi vistats i Auschwitz-tråden hade jag kunnat ge dig en smula rätt men nu är vi i Vittnesmåls-tråden.

Manipulation från din och Molly 62:s sida är ordet, inte "tramsiga ordmärkeri".

Du klipper in Molly 62:s andra inlägg men undvek hennes första. Molly 62:s Inlägg är för övrigt 3449 (som du inte fick med).

Molly 62 för Auschwitz på tal (inlägg 3448). Jag upprepar, Blizzard King: Molly för här Auschwitz på tal, håll i dig:

"Om man läser Germar Rudolfs Frankfurt Auschwitz rättegången så finns det många som vittnar om att de aldrig så några gaskammrar i Auschwitz, men det är ju så galet när folk fortfarande skall tro på den stora lögnen om 6 miljoner osv."

Vänlige Viktor frågar: (inlägg 3449): "Har du en länk till detta?"

Molly 62 svarar med vho-länkar och skriver att (inlägg 3452): "Fransmannen Paul Rassiner är ett vittne."

Jag frågar Molly 62 hur Buschenwald-fången Rassiner kan vara ett vittne angående Auschwitz. Molly 62 svarar aldrig utan försvinner i väg ett tag och kommer tillbaka efter flera dagar och talar om annat. Hon har antagligen lärt sig "tricket" av dig Blizzard King. Vicket trick... Visa oss det en gång till, det är sååå skickligt.
Senast redigerad av farbror Sven 2011-03-12 kl. 23:37.
Citera
2011-03-13, 00:06
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Manipulation från din och Molly 62:s sida är ordet, inte "tramsiga ordmärkeri".

Du klipper in Molly 62:s andra inlägg men undvek hennes första. Molly 62:s Inlägg är för övrigt 3449 (som du inte fick med).

Molly 62 för Auschwitz på tal (inlägg 3448). Jag upprepar, Blizzard King: Molly för här Auschwitz på tal, håll i dig:

"Om man läser Germar Rudolfs Frankfurt Auschwitz rättegången så finns det många som vittnar om att de aldrig så några gaskammrar i Auschwitz, men det är ju så galet när folk fortfarande skall tro på den stora lögnen om 6 miljoner osv."

Vänlige Viktor frågar: (inlägg 3449): "Har du en länk till detta?"

Molly 62 svarar med vho-länkar och skriver att (inlägg 3452): "Fransmannen Paul Rassiner är ett vittne."

Jag frågar Molly 62 hur Buschenwald-fången Rassiner kan vara ett vittne angående Auschwitz. Molly 62 svarar aldrig utan försvinner i väg ett tag och kommer tillbaka efter flera dagar och talar om annat. Hon har antagligen lärt sig "tricket" av dig Blizzard King. Vicket trick... Visa oss det en gång till, det är sååå skickligt.
Skillnaden är att jag inte uppfattade att molly62 menade att Rassinier var ett vittne från Auschwitz, vilket du däremot gjorde därför att det i din agenda ingår att försöka beslå dina motdebattörer med lögn - bl.a. genom att märka ord.

Ett trick ni troligen fått lära er på SKMA/Expo.
Citera
2011-03-13, 01:01
Medlem
modo24s avatar
Har säkert postats förut men är för bra för att riskera att missa det om inte. Vi "förnekare" har tydligen medvind på nätet, men nu finns det 10 svar på tal.. Haha, vilken annan historisk händelse måste man plugga in argument för att det faktiskt hände än förintelsen?

http://varldenshistoria.se/2a-vaerldskriget/foernekarna-har-medvind-pa-naetet-0
Citera
2011-03-13, 13:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Skillnaden är att jag inte uppfattade att molly62 menade att Rassinier var ett vittne från Auschwitz, vilket du däremot gjorde därför att det i din agenda ingår att försöka beslå dina motdebattörer med lögn - bl.a. genom att märka ord.

Ett trick ni troligen fått lära er på SKMA/Expo.

Trams. Och sådant kommer man inte långt med bäste BlizzardKing. Att någon bollar med ordet "vittne" i en vittnestråd är inte att märka ord. Det är tvärtom helt avgörande. Läs inläggen 3448- 3452 igen, så ser du att det tveklöst är Auschwitz Molly62 för på tapen och att hon gör Rassiner till ett vittne beträffande Auschwitz. Det kan givetvis vara en lapsus som alla kan göra men Molly62 har inte klargjort detta. Du har samtidigt gjort några patetiska försök att du tolkar och uppfattar det annorlunda (inläggen 3448-3452) och att jag enbart är ute efter att märka ord. Trams.
Citera
2011-03-13, 14:37
Medlem
Citat:
Alltså var han inget vittne från Auschwitz som du skriver. Lilla lögnerska.
Jag menar att han troligtvis i sin forskning, kommit över bevis om att det inte fanns några gaskammrar i Auschwitz. Annars var min egna far ett vittne om att det inte fanns gaskammrar i Birkenau för han red ibland igenom lägret tillsammans med sin far och där fanns inget som han tycker kunde ha varit det, men han skrev inte memoarer och jag är en lögnerska. Hopplöst.
Citera
2011-03-13, 14:44
Medlem
Citat:
Trams. Och sådant kommer man inte långt med bäste BlizzardKing. Att någon bollar med ordet "vittne" i en vittnestråd är inte att märka ord. Det är tvärtom helt avgörande. Läs inläggen 3448- 3452 igen, så ser du att det tveklöst är Auschwitz Molly62 för på tapen och att hon gör Rassiner till ett vittne beträffande Auschwitz. Det kan givetvis vara en lapsus som alla kan göra men Molly62 har inte klargjort detta. Du har samtidigt gjort några patetiska försök att du tolkar och uppfattar det annorlunda (inläggen 3448-3452) och att jag enbart är ute efter att märka ord. Trams.
Dessutom så har människor här på forumet annat att göra än att läsa inlägg efter inlägg så det händer ibland att man hoppar in i en diskussion och glömmer att svara på något som talats om tidigare.
Citera
2011-03-13, 15:51
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag menar att han troligtvis i sin forskning, kommit över bevis om att det inte fanns några gaskammrar i Auschwitz. Annars var min egna far ett vittne om att det inte fanns gaskammrar i Birkenau för han red ibland igenom lägret tillsammans med sin far och där fanns inget som han tycker kunde ha varit det, men han skrev inte memoarer och jag är en lögnerska. Hopplöst.

Men det gör inte Rassinier till ett "vittne" angående Auschwitz som du skrev. Ordet "vittne" är ju för övrigt centralt i den här tråden.

Tack för att du nu har du rett ut felaktigheten. Det var tydligen ett misstag från din sida och ingen medveten lögn, så tar gladeligen tillbaka uttrycket "lögnerska". Alla kan vi skriva fel eller uttrycka oss oklart. Det är ju bara att rätta till så är saken ur världen. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in