2011-02-22, 16:13
  #3349
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det hör väl till saken att de som överlevde gjorde det på märkliga sätt. Skulle man överleva krävdes förstås att man hittade på extraordinära metoder. Att bara bete sig som vanligt innebar ju upptäckt och död.
Eller också var det så att det inte fanns något att ”överleva” eftersom tyskarnas plan gick ut på att deportera, inte döda, men i den antityska propagandans kölvatten kan man krydda sina sagor med vad som helst eftersom en offentlig tvivlare blir föremål för maktens aggression och en vilsen pöbel.
Citat:
Söker man på nätet så står det att dom vistades under golvet under dagtid och när Gestapo rände runt i närheten. Bl a här:
http://www.bitterfreedom.com/press.html
Det fanns en länk som refereras till på Motpol:

http://www.thesurvivorsclub.org/family/support/holocaust-survivor-hosts-family-friends-for-100th-birthday_208

Dagtid borde väl innebära oftare och mer än stundtals va? Precis som din frände Fritz sitter du och hittar på. Och sedan har du mage att kalla mig för lögnare.

Soldater och officerare kom tydligen på dagliga besök till bilmekanikern, vars fru trodde han vänstrade när han gav mat till familjen.
Vilken tur de måste ha haft att tyskarna aldrig tog med sig sina hundar. Månsan, tror du på rödluvan också?
Citat:
Dumma dig inte. Du for med osanning igen och blev som vanligt avslöjad.
Hur skulle du annars kunna få plats på en yta av 2x2 decimeter?
Citera
2011-02-22, 16:14
  #3350
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Min gode Fritz, tråden innehåller en hel del personer som säger saker i stil med; "ja, men det är ju hemskt oavsett antalet döda" osv som ett svar till någon som uppskattat mängden döda judar under kriget.
Ja, vad är det för fel på detta resonemang? Principen i sig är väl illa nog?
Flera miljoner tyska kvinnor våldtogs efter kriget. Och om detta kan man ju säga att det faktum att Sovjetmakten lät detta ske, är hemskt i sig - oavsett antalet offer.
Citat:
Min egen åsikt är sådan att det givetvis är synd när folk dör men att ingen nationalitet eller etnicitet är mer intressant än någon annan när det handlar om dödssiffror.
Ingen av de som finns här nu uttrycker någonting annat.
Citat:
Jag har inte missuppfattat något angående 'tvivel / förnekelse'. Att inte tro på den ortodoxa historiska varianten är de facto att tvivla på den samme, oavsett om det är en svag tvivel som att kanske bara ifrågasätta de här supermänskliga historierna som de flesta överlevare sjunger, eller en stark sådan som bestämt hävdar att det mesta är förbannad lögn.
Om en revisionist skulle säga att han inte kan utesluta att gaskamrarna fanns, skulle han kunna kallas tvivlare, enligt mig.
Citat:
Att samtliga vittnesmål skulle behöva vara felaktiga för att revisionisterna skulle ha rätt tycker jag låter löjligt.
Teoretiskt, om ett enda vittnesmål är sant, så har ju det omvittnade ägt rum, oavsett om alla andra vittnesmål skulle vara falska.
__________________
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-02-22 kl. 16:22.
Citera
2011-02-22, 16:17
  #3351
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, men då tvivlar ju du inte på att det inte har hänt!
Semantikproblem? Eller sitter du och super?

Jag väntar fortfarande ivrigt på den sanna berättelsen om Barry och Beri och en överlevare som är trovärdig när det gäller homocidala gaskammare. Varsågod, ordet är ditt!
Citera
2011-02-22, 16:21
  #3352
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Semantikproblem? Eller sitter du och super?

Jag väntar fortfarande ivrigt på den sanna berättelsen om Barry och Beri och en överlevare som är trovärdig när det gäller homocidala gaskammare. Varsågod, ordet är ditt!
Så nu vill du inte heller kalla dig tvivlare...
Hur ska du ha det?
Eftersom vi har bödlarnas egna redogörelser för folkmordet, så blir inte offrens utsagor lika viktiga som bevisning, så du får kolla upp det där själv.
Citera
2011-02-22, 16:31
  #3353
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Så nu vill du inte heller kalla dig tvivlare...
Hur ska du ha det?
Eftersom vi har bödlarnas egna redogörelser för folkmordet, så blir inte offrens utsagor lika viktiga som bevisning, så du får kolla upp det där själv.
Du kan inte avge ett svar och har med andra ord suttit och hittat på för att det ska passa din agenda?

Eftersom "bödlarnas egna redogörelser" (efter tortyr och/eller strafflindring) rimmar dåligt med vittnesmålen och frånvaron av autentiska dokument och teknisk bevisning så måste ju en hederlig människa dra slutsatsen att den officiella versionen är falsifierad.
Citera
2011-02-22, 17:19
  #3354
Medlem
Schadenfreudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jodå, men problemet för revisionisterna är ju att samtliga vittnesmål som relaterar till gasningar måste vara falska för att deras tes ska stämma.
Samtliga.
Så här menar du alltså att det handlar om sannolikhet? Det vill säga att så många vittnen kan inte ha fel? Det resonemanget kan man ju applicera på t ex alla som påstår sig ha blivit bortförda av utomjordingar. Alla dessa måste således vara falska för att tesen om att ingen människa blivit bortförd av utomjordingar ska stämma. Men du tar förstås för givet att ingen blivit bortförd, och att de alla ljuger, eller hur?

Saken är ju den att inga bortföranden har kunnat påvisas och därför har deras utsagor inget värde. Samma sak borde rimligen gälla gasningarna, men eftersom judarnas heliga gasningslidande är en dogm som inte får rubbas, så är det inte så.
Citera
2011-02-22, 18:34
  #3355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nu säger du helt plötsligt att Jafa Wallach tillsammans med sin man och två svågrar ”stundtals gömde sig under golvet”, har du några belägg för det?


Söker man på nätet så står det att dom vistades under golvet under dagtid och när Gestapo rände runt i närheten. Bl a här:
http://www.bitterfreedom.com/press.html
https://www.flashback.org/sp29059789

Månsan länkar!!!

Men nåt klippa och klistra blir det inte tal om förstås...

Länken innehåller en video där Rena Bernstein läser högt ur boken, och det går förstås inte att klippa och klistra.

Men hon har också blivit intervjuad.

Citat:
A dialogue with Rena Bernstein
Q&A
By MARK MAHONEY
mahoney@poststar.com
Sunday, April 15, 2007 8:30 AM EDT
http://www.hfcsd.org/ww2/Interviews/RENA%20BERNSTEIN/MEMOIRS%20OF%20A%20HOLOCAUST%20VICTIM.htm

Rena Bernstein:

Citat:
They didn't come out of that hole for two years. It's unbelievable to live that way.

Det otroliga hör till saken....:

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det hör väl till saken att de som överlevde gjorde det på märkliga sätt. Skulle man överleva krävdes förstås att man hittade på extraordinära metoder. Att bara bete sig som vanligt innebar ju upptäckt och död.

....när det vanliga leder till upptäckt och död...

Rena ger detaljer från manuskriptet:

Citat:
You know, I didn't know how really how horrible that confinement was in that cellar, that grave that they had dug under the floorboards in that cellar. how horrible and crowded and airless and the bugs and the lack of water. Unable to wash or change clothes. I didn't really know the details of the horror of their confinement until I read the manuscript.

[...]

Only when the workshop closed at night, that's when their day began. They had a tiny little light bulb so no ray of light shone through.And then they were able to whisper to each other. Life in that hole was horrible. They could not stretch their limbs. They could not change their clothes. In two years, they could not change their clothes. They didn't wash. It was so difficult to get any water to them. There were no faucets in the house. ... They didn't come out of that hole for two years. It's unbelievable to live that way.

Later in the interview, discussing the end of living in the basement]

The bunker at that point was almost demolished at that point because he Russians were fighting right above, right in Lesko. A bomb exploded right in the kitchen of that little house. And the bunker was affected. And there were shrapnel and bullet holes. So finally they came, they crawled out. And they had not used their legs in two years. They crawled out almost naked because their clothes had rotted from the dampness.

And they had not cut their hair or their nails. It's two years with almost no ability to care for themselves. Two years. And their muscles had atrophied. And of course, they had no vitamins all this time because what they survived on was some potatoes or once in a while he (Jozio) was able to go out in the town. ... and get a half a sack of grain. And that was about it. They were extremely weak and debilitated. And it took a long time to rehabilitate.

When they first crawled out, their eyes had not seen daylight in two years. And they were blinded by the darkness. There was so much light in the darkness, they were blinded. As my father said, it was miraculous that they were able to have sight at all and that they were not crippled after such an experience.

Vad gjorde dom på nätterna, när Gestapo inte rände runt i närheten? (se Månsan ovan).

Citat:
The cellar was hidden beneath the floorboards of a workshop owned by a mechanic named Jozef Zwonarz, whom the family called "Jozio." Jozio protected the family from the Gestapo, keeping them hidden and bringing them food, water and information. He kept the secret of their whereabouts to himself, not even telling his wife, who grew jealous of his suspicious activity and almost gave them away numerous times.

Fick dom gömma sig på nätterna också? För Jozets svartsjuka fru ?

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det står ju ingenstans att de satt ihoppressade i utrymmet under den mekaniska verkstaden oavbrutet i 22 månader. Det har inte slagit dig in att de gömde sig under golvet när det var fara på färde, exempelvis när Gestapo var i faggorna? Det fattar väl alla att de inte satt där i två år i sträck.

Detsamma gäller säkert för andra som gömde sig i trånga utrymmen eller i soptunnor. De satt självfallet inte i soptunnan eller i papperskorgen hela tiden.

https://www.flashback.org/sp29049732

Vad ska slå en när man läser Jafa Wallach´s bittra frihet?

Citat:
From the Publisher . . .
This tale of a Holocaust survivor is so genuine, so sincere, and so rich in psychological and factual detail that it will be read by millions with tears and heartache. If Anne Frank had had a chance to describe what happened to her and her family after their arrest, her Diary: Part II would have resembled Jafa Wallach’s BITTER FREEDOM.
—Igor Yefimov, Hermitage Publishers

Det som ska slå en är det som penetrerar sinnet? De fem personerna som satt på fyra gånger sex fot i två år under ett golv i en källare går att greppa all at once...

Citat:
"A number like 6 million doesn't penetrate the mind. It's too big to grasp all at once. The idea of the destruction of so many is beyond our ordinary understanding."

-- Jafa Wallach, author and Holocaust survivor
http://www.hfcsd.org/ww2/Interviews/RENA%20BERNSTEIN/MEMOIRS%20OF%20A%20HOLOCAUST%20VICTIM.htm

...i motsats till de ofattbara sex miljonerna...

Fast SAMMANTAGET fattar allt, när bevisen fattas:

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Revissarna vill ha bevis! Men tyvärr; någon direkt "smoking gun" finns kanske inte. Det som finns är dock tonvis med dokumentation och vittnesuppgifter som (SAMMANTAGET) pekar i en enda rimlig riktning! En enda... Ingen annan... Sen kan man väl alltid tvivla! Givetvis! Hela denna förintelsehistoria är ju på sätt och vis alldeles "obegriplig"...
https://www.flashback.org/sp5674464


Då fattar man vad alla fattar:

Citat:
Det fattar väl alla att de inte satt där i två år i sträck.

Citat:
Det som finns är dock tonvis med dokumentation och vittnesuppgifter som[...]
..osv

forts följer
Citera
2011-02-22, 18:48
  #3356
Medlem
forts

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Att någon av de mest spektakulära överlevnadshistorierna skulle vara lite överdriven för effekt kan inte heller tänkas...
Jodå, men problemet för revisionisterna är ju att samtliga vittnesmål som relaterar till gasningar måste vara falska för att deras tes ska stämma.
Samtliga.
https://www.flashback.org/sp29058852


Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det finns ju inga överlevnadshistorier med relation till gaskammare som är trovärdiga. I så fall kanske du kan påvisa ett?

https://www.flashback.org/sp29059342

Parafras:

Jodå, men problemet för exterministerna är ju att ett vittnesmål som relaterar till gasningar måste vara sant för att deras tes ska stämma.
Ett.



Trådstart för...

Var tog de vägen? (De försvunna judarna)

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Själv kan jag inte förstå hur någon kan ifrågasätta att denna fruktansvärda händelse ägt rum! Det finns så många bevis för att det hände, det finns överlevande som kan berätta om allt fasansfullt som skedde.
https://www.flashback.org/t622484

Fast....(från överlevaren igen) :

Citat:
"A number like 6 million doesn't penetrate the mind. It's too big to grasp all at once. The idea of the destruction of so many is beyond our ordinary understanding."

-- Jafa Wallach, author and Holocaust survivor

http://www.hfcsd.org/ww2/Interviews/...T%20VICTIM.htm

Hur kan man ifrågasätta det slående?


Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
En annan sak som är slående med denna förintelse eller det mekaniserade massmord som det beskrevs är det svala intresse segermakterna hade att ta reda på hur det gick till.

Inte alls.
Hur det gick till är uppenbart for alla som inte är fall för psyket.

/VV


https://www.flashback.org/sp6985392

Citat:
Ursprungligen postat av Rena Bernstein:

... They didn't come out of that hole for two years. It's unbelievable to live that way.

Vad är det man ska förstå?

Vittnesmålen eller helheten?

Måste man förstå vittnesmålen för att förstå helheten? Eller tvärtom?

Lönar det sig att läsa tråden?


Citera
2011-02-22, 20:52
  #3357
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
efter tortyr och/eller strafflindring
Om du kunde belägga detta så skulle du revolutionera den gängse synen på WWII.
Men det kan du ju inte förstås.
Citera
2011-02-22, 20:54
  #3358
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Så här menar du alltså att det handlar om sannolikhet? Det vill säga att så många vittnen kan inte ha fel?
Det var inte det jag menade. (Men ju fler vittnen desto högre sannolikhet, naturligtvis.)
Och ditt försök till analogi fungerar inte. Det finns inga bevis för utomjordingar, men det är fullt möjligt att ha ihjäl människor.
Citera
2011-02-22, 21:25
  #3359
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Om du kunde belägga detta så skulle du revolutionera den gängse synen på WWII.
Men det kan du ju inte förstås.
Det är belagt.
Men det strider mot din agenda därför kan du inte acceptera det.
Citera
2011-02-22, 21:30
  #3360
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är belagt.
Länk?
Det är en hel del personer det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in