2010-05-15, 22:16
  #2869
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Må vi inte glömma Magda Eggens.

Magda Eggens träffade Dr. Mengele.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6404050.ab

"Min älskade lilla syster hade långa blonda flätor ned till midjan, så de tog säkert vara på hennes hår".

Dessa judiska sjuka lögnerna har verkligen inga gränser..

Här skulle jag kunna skriva mera om denna Magda Eggens (som mötte Dr. Mengele) och vad hennes eget (sjuka) folk har gjort Magda..Men jag avstår.

Att denna kvinnan (Magda Eggens) fortfarande tror att tyskarna tog vara på hennes systers hår?!
Det kan man ju bara beklaga.

Det "utvalda folket" ...

Ytterliggare en turnerande gaskammarkandidat som träffat Mengle, så ovanligt. Tre dagar och tre nätter utan mat och vatten. Låter som rena semestern, de flesta judarna brukar åka godsfinka åtminstone en vecka och leva på regnvatten. Eichmann måste ha gjort en miss i tågtidtabellen.

"Hennes historia är en av många – men den tål att berättas, igen och igen. – Det är så viktigt och det är min skyldighet, säger Magda Eggens."

Ja det gäller att övertyga unga människor i tid så inte de elaka nazisterna slår klorna i dem. Tänk så kul det vore att att få närvara på "överlevarnas" årsmöte och få höra alla lögner direkt från källorna. Undrar vad de drar in på lipteatern?

En del påstår att förintelsen skulle vara en hemlighet men Magda, som fick släkten gasad, överlevde och kan berätta. Det ger verkligen ett konfidentiellt intryck. Nazisterna verkade ha svårt att hålla hemligheter och hålla tågtidtabellerna, man kan tro att det handlar om ett u-land i Afrika.
Citera
2010-05-15, 22:34
  #2870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Må vi inte glömma Magda Eggens.

Magda Eggens träffade Dr. Mengele.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6404050.ab

"Min älskade lilla syster hade långa blonda flätor ned till midjan, så de tog säkert vara på hennes hår".

Dessa judiska sjuka lögnerna har verkligen inga gränser..

Här skulle jag kunna skriva mera om denna Magda Eggens (som mötte Dr. Mengele) och vad hennes eget (sjuka) folk har gjort Magda..Men jag avstår.

Att denna kvinnan (Magda Eggens) fortfarande tror att tyskarna tog vara på hennes systers hår?!
Det kan man ju bara beklaga.

Det "utvalda folket" ...


När det bevisligen rakades och insamlades tonvis med hår i de olika koncentrationslägren så är det väl inte så himla långsökt att de skulle kunnat ta vara på hennes systers hår?

Eller menar du att det är absolut omöjligt att de skulle kunnat ha gjort det? Om inte så kanske du skulle vara lite mer försiktig med att håna och påstå saker om vad överlevare vittnar om?


Dr Tinnitus
Citera
2010-05-15, 22:50
  #2871
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
När det bevisligen rakades och insamlades tonvis med hår i de olika koncentrationslägren så är det väl inte så himla långsökt att de skulle kunnat ta vara på hennes systers hår?

Eller menar du att det är absolut omöjligt att de skulle kunnat ha gjort det? Om inte så kanske du skulle vara lite mer försiktig med att håna och påstå saker om vad överlevare vittnar om?


Dr Tinnitus

Jag ser med nöje fram emot att läsa om dina källor hur detta gick till?
Hur dessa "tonvis" med hår insamlades gick till och till vilket syfte?

Jag menar att kvinnan ljuger. Vad menar du då?
__________________
Senast redigerad av Keruac 2010-05-15 kl. 23:28.
Citera
2010-05-16, 00:00
  #2872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Jag ser med nöje fram emot att läsa om dina källor hur detta gick till?
Hur dessa "tonvis" med hår insamlades gick till och till vilket syfte?

Jag menar att kvinnan ljuger. Vad menar du då?



Du är alltså helt omedveten om att man hittade tonvis med hår när lägren befriades som rakats från fångar?

Citat:
They discovered, for example, hundreds of thousands of men's suits, more than 800,000 women's outfits, and more than 14,000 pounds of human hair.

Källa:http://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005131

Mer bilder och info om hur man hittat hår i t ex Auschwitz vid krigsslutet.

http://history1900s.about.com/library/holocaust/blauschwitz27.htm

http://history1900s.about.com/library/holocaust/blauschwitz23.htm

http://history1900s.about.com/library/holocaust/blauschwitz32.htm

http://history1900s.about.com/library/holocaust/blauschwitz45.htm

Man kan t o m med se just några hårflätor på vissa bilder.


Dr Tinnitus
Citera
2010-05-22, 22:20
  #2873
Medlem
Romano83s avatar
Nu är jag knappast en undersåte för de förintelseförnekande (tillika idiotiska ) rasmedvetna nationalisterna, och jag är väl övertygad om att förintelsen ägde rum och att judarna varit förtryckta sedan urminnes tid, men, i och med det världsomfattande judeväsendets minst sagt globala media- och samhällsinflytande kan jag inte sluta leka med tanken med att jude-hejdukarna och maktpatriarkatet överdrivit händelsen till sin etnocentriska fördel. Det förvånar mig inte alls om judelobbyisterna diplomatiskt och politiskt broderat ut hela händelsen. Den internationella pro-judaismen, d v s inom lobbyrörelsen, gillar ju som bekant att offerstämpla det judiska folket hit och dit när det passar dem. Genom att således förstora händelsen till sin fördel skulle det ju på sikt gynna folket, vilket det uppenbarligen gjort. Nu tror jag ju knappast att det mesta i historieböckerna, till skillnad från de flesta förintelseförnekare och revisionister, är falsariska påhitt och lögner, men eftersom jag är medveten om judepatriarkatet som existerar kan jag helt enkelt inte förtränga det faktum att det finns en möjlighet att förintelsen inte var så omfattande som det sägs. Och om så fallet, är det sinnessjukt att fakta inte ändras (hur nu det ska gå till) och att generation efter generation får ta del av denna osanning.

En annan sak som är så förbannat ledsamt är ju att denna händelse på något vis anses värre och mer ödesdiger än andra folkmord och krig. Hur länge skall judarna kompenseras?

I rädslan att bli antisemit-stämplad vill jag bara avsluta med följande:

Det förändrar ju dock fortfarande inte de facto att förintelsen, oavsett dess omfattning, var en tragedi. Jag är övertygad om att miljoner judar bokstavligen förintades. Frågan är ju bara hur många miljoner som adderats till summan...?
Citera
2010-05-23, 08:17
  #2874
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romano83
Nu är jag knappast en undersåte för de förintelseförnekande (tillika idiotiska ) rasmedvetna nationalisterna, och jag är väl övertygad om att förintelsen ägde rum och att judarna varit förtryckta sedan urminnes tid, men, i och med det världsomfattande judeväsendets minst sagt globala media- och samhällsinflytande kan jag inte sluta leka med tanken med att jude-hejdukarna och maktpatriarkatet överdrivit händelsen till sin etnocentriska fördel. Det förvånar mig inte alls om judelobbyisterna diplomatiskt och politiskt broderat ut hela händelsen. Den internationella pro-judaismen, d v s inom lobbyrörelsen, gillar ju som bekant att offerstämpla det judiska folket hit och dit när det passar dem. Genom att således förstora händelsen till sin fördel skulle det ju på sikt gynna folket, vilket det uppenbarligen gjort. Nu tror jag ju knappast att det mesta i historieböckerna, till skillnad från de flesta förintelseförnekare och revisionister, är falsariska påhitt och lögner, men eftersom jag är medveten om judepatriarkatet som existerar kan jag helt enkelt inte förtränga det faktum att det finns en möjlighet att förintelsen inte var så omfattande som det sägs. Och om så fallet, är det sinnessjukt att fakta inte ändras (hur nu det ska gå till) och att generation efter generation får ta del av denna osanning.

En annan sak som är så förbannat ledsamt är ju att denna händelse på något vis anses värre och mer ödesdiger än andra folkmord och krig. Hur länge skall judarna kompenseras?

I rädslan att bli antisemit-stämplad vill jag bara avsluta med följande:

Det förändrar ju dock fortfarande inte de facto att förintelsen, oavsett dess omfattning, var en tragedi. Jag är övertygad om att miljoner judar bokstavligen förintades. Frågan är ju bara hur många miljoner som adderats till summan...?

Jag tro de flesta är överens om att det finns skröner i förintelsen. Som antalet 6 miljoner, lampskärmar av hud, tvål med mera. Men all skröner har sitt urpsrung ..

Sedan tro jag att händerlserna ändrades av segermakterna litte grann. För allt skulle se värre ut än det var. Allt för sin fördel och detta fall juderna också. De har inte varit sena utnyttja det.

Att det säga att det är inte har hännt, är mig en gåta. Allt för mig säger att det har hännt, även om jag älskar tyskland och dess historia. Men för mycket säger att det har hännt på grund av:

1) Det är alltför en stor operation, för att det skulle varit uppdikterad. Men eligt revisionismen är det uppdiktad
2) All propeganda, om att det är judernas fel och de bör ej finnas mer. Typ "Der ewige Jude" filmen.
Tyskerna hade verkligen blivit hjärntvättad med att hata juderna. Men tydligen, var tyskerna snälla med dem under 2:a världskriget.
3) Framför allt, alla vitttnen både judar och fångvaktare som har upplevt den. Sedan att inte folk kan komma ihåg exakt händelserna är inte konstigt. De har levt i många fall i trauma. Men ALLA vittnen måste ljuga enligt revisionismen. För det har ju inte hännt enligt dem. Så alla vittnen har blivit utsatt för tortyr, varit sinnesjuka,pengagalen med mera.... Vilket man kan läsa lätt i denna tråd.

Denna tråd handlar om hitta ett trovärdigt vittne. Men hitta ett vittne som blir godkännt är ju omöjligt,eftersom alla vittnen blir förnekad. Om 20 år kommer, när alla vittnen är döda. Så kommer det krävas, att man ska skaffa fram ett levande vittne.

Något man har lagt märke till, hur många som förnekar förintelsen stenhårt. I andra sammanhang, spyr de galla över juderna och önskar de princip deras död och undergång.

Är det inte konstigt då? Att i ena sekunden hata juderna och vill deras undergång och död. För i nästa förneka att tyskarna verkligen försökte göra något åt det deras hat, med att göra av med dem. På effektivt och billigt sätt som gasningen är.
Citera
2010-05-23, 16:59
  #2875
Medlem
Pörrs avatar
Tråden handlar om vittnesmål. Teorier om orsaken till andra världskrigets utbrott och bildandet av staten Israel får ni diskutera i andra trådar.

/Moderator
Citera
2010-05-24, 10:37
  #2876
Medlem
Romano83s avatar

Visst kan vittnesuppgifter försvåras i och med svagt och "krigsskadat" minne. Det kan ju uppenbarligen inte vara det lättaste att minnas exakt allt som skett. Men på samma sätt kan det ju vara "lätt" och lite smått berättigat att överdriva sin vittnesuppgift och återberättelse, just för att åstadkomma värsta möjliga skada. Ungefär som en hämndaktion. Man vet vilken skada och förtryck judarna fått mottaga och "kryddar" således lite för att försäkra sig om att Tyskarna minsann inte kommer undan. Det är egentligen det enda jag filosoferar kring... huruvida siffran stämmer eller ej. Att händelsen ägt rum är jag försäkrad om.
Citera
2010-05-24, 14:04
  #2877
Medlem
d00rkeys avatar
@ Romano83:

Jo. Visst är det lätt och också ganska troligt att vittnen (särskilt om det handlar om överlevande) gärna "kryddar" anrättningen så att säga. Och rätt förståeligt därtill.. Men vad har detta egentligen med omfattningen och siffrorna att göra? Ett vittne kan ju inte gärna ha omfattningen av hela katastrofen klar för sig? Särskilt inte om det handlar om överlevande?

Siffran ca 6 miljoner är nog den bästa och närmsta uppskattningen som historikerna har kunnat sluta sig till. Och det handlar inte om ca 6 miljoner gasade utan om ca 6 miljoner judiska (döds-)offer för den nazistiska raspolitiken!

Edit: Skönt med en här förresten som åtminstone inte förnekar hela den historiska händelsen! /edit


Som svar på ett tidigare påstående om att:
Citat:
Ursprungligen postat av Romano83
[...] eftersom jag är medveten om judepatriarkatet som existerar kan jag helt enkelt inte förtränga det faktum att det finns en möjlighet att förintelsen inte var så omfattande som det sägs. Och om så fallet, är det sinnessjukt att fakta inte ändras (hur nu det ska gå till) och att generation efter generation får ta del av denna osanning.
[...]
Du är väl medveten om att dödstalen vad det gäller Auschwitz skrevs ner rätt markant (från ca 3 miljoner om jag minns rätt till lite drygt en miljon) i samband med att kommunismen imploderade i Östeuropa!? Och eftersom "det världsomfattande judeväsendets minst sagt globala media- och samhällsinflytande" [min kursivering] nu är så omfattande så hade de väl åtminstone ett finger med i spelet i denna.. revidering.. av den då rådande historieskrivningen?
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2010-05-24 kl. 14:06.
Citera
2010-05-24, 18:09
  #2878
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
@ Romano83:

Jo. Visst är det lätt och också ganska troligt att vittnen (särskilt om det handlar om överlevande) gärna "kryddar" anrättningen så att säga. Och rätt förståeligt därtill.. Men vad har detta egentligen med omfattningen och siffrorna att göra? Ett vittne kan ju inte gärna ha omfattningen av hela katastrofen klar för sig? Särskilt inte om det handlar om överlevande?

Siffran ca 6 miljoner är nog den bästa och närmsta uppskattningen som historikerna har kunnat sluta sig till. Och det handlar inte om ca 6 miljoner gasade utan om ca 6 miljoner judiska (döds-)offer för den nazistiska raspolitiken!

Edit: Skönt med en här förresten som åtminstone inte förnekar hela den historiska händelsen! /edit


Som svar på ett tidigare påstående om att:

Du är väl medveten om att dödstalen vad det gäller Auschwitz skrevs ner rätt markant (från ca 3 miljoner om jag minns rätt till lite drygt en miljon) i samband med att kommunismen imploderade i Östeuropa!? Och eftersom "det världsomfattande judeväsendets minst sagt globala media- och samhällsinflytande" [min kursivering] nu är så omfattande så hade de väl åtminstone ett finger med i spelet i denna.. revidering.. av den då rådande historieskrivningen?

Så kul att du hittat någon du kan försöka dupera! Nu när du uppenbarligen inte ens läst ett enda av dessa miljontals vittnesmål som alla överlevt både det ena och det andra kan du få berätta för mig hur det kommer sig att det fortfarande är sex miljoner döda judar när Auschwitz reviderat ner sitt dödstal till blott en dryg miljon? Är det någon form av innestående ränta för att "krydda anrättningen"?
Citera
2010-05-24, 20:34
  #2879
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Så kul att du hittat någon du kan försöka dupera! Nu när du uppenbarligen inte ens läst ett enda av dessa miljontals vittnesmål som alla överlevt både det ena och det andra kan du få berätta för mig hur det kommer sig att det fortfarande är sex miljoner döda judar när Auschwitz reviderat ner sitt dödstal till blott en dryg miljon? Är det någon form av innestående ränta för att "krydda anrättningen"?


Vad har du fått "miljontals" vittnesmål ifrån?

För övrigt kan uttrycket "blott en miljon" bara komma från en revisionist....
Citera
2010-05-24, 22:56
  #2880
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad har du fått "miljontals" vittnesmål ifrån?

För övrigt kan uttrycket "blott en miljon" bara komma från en revisionist....

Nu är jag av den uppfattningen att inga miljoner judar dött och då finns det gott om vittnesmål från överlevande, flera miljoner. Jag har fortfarande inte fått svar på den matematiska uträkningen gällande revideringen av dödsoffer i Auschwitz och att slutsumman ändock är sex miljoner. Du kanske kan räta ut den problematiken i en tråd där detta är topic eller kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in