2010-06-29, 10:38
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Själv har jag aldrig sett att du lyckats besvara en enda fråga någonstans. Varför inte visa framfötterna för en gångs skull och ta dig t.ex. till tråden där vi väntar på svar vart alla dessa människor nu tagit vägen...

"Mina damer och herrar, får jag här presnetera Keruac som för först gången ska ..."

Du har som vanligt medvetet förvrängt att tråden handlar om vittnesmål och inte om evakueringar. Presentera ett trovärdigt vittnesmål istället. Ett vittnesmål hämtat ur alla revisionistiska böcker som du läst eller hört talas om på de otaliga förintelseseminarier du bevistat.

"Själv har jag aldrig sett att du lyckats besvara en enda fråga någonstans." Att upphovsmannen själv myntar ett uttryck för sin egen oförmåga torde vara en klassiker.
Citera
2010-06-29, 15:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Du har som vanligt medvetet förvrängt att tråden handlar om vittnesmål och inte om evakueringar. Presentera ett trovärdigt vittnesmål istället. Ett vittnesmål hämtat ur alla revisionistiska böcker som du läst eller hört talas om på de otaliga förintelseseminarier du bevistat.

"Själv har jag aldrig sett att du lyckats besvara en enda fråga någonstans." Att upphovsmannen själv myntar ett uttryck för sin egen oförmåga torde vara en klassiker.

Jag tog mig friheten att nämna mysteriet evakuering när 50% av inlägget jag svarade var OT.

Trovärdiga vittnen från revisionistiska böcker? Menar du allvar? TS här sabbade ju den första "vittnestråden" (som mod nyligen öppnat efter flera års låsning) med mantrat att kombinationen trovärdiga vittnen och förnekelse är en omöjlig kombination.

Vilka vittnet vill du ha? De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger? Det finns nog inget lättare här i livet än att vara en kronisk förnekare.
Citera
2010-06-29, 16:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Vilka vittnet [sic!] vill du ha? De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger? Det finns nog inget lättare här i livet än att vara en kronisk förnekare.
Vad jag har läst och sett så går de allra flesta vittnesmålen (från offersidan s a s) ut på att man deporterades från sina hemländer, hamnade i Auschwitz Birkenau (då det t ex handlar om den ungerska deportationen/Förintelsen) och sedan fick genomgå den beryktade selektionen. En del (ett mindretal) selekterades "rätt" och fick arbeta som slavar med undermålig förplägnad medan de som selekterades "bort" aldrig mera återsågs!

Kan det då finnas någon rimligare förklaring än att de tämligen snabbt avlivades? Oavsett gaskamrar eller ej alltså?

Om nu "revisionismen" vill ha det till att de hamnade i Sibirien eller på Madagaskar istället så är det bara för dem att börja presentera hållbara stöd och evidens för denna vilda spekulation.

Medfångar som funnits i lägret ett tag pratade sedan med de nyanlända om gaskamrar och krematorier och då är det också relativt rimligt att anta att det fanns gaskamrar där. Särskilt då dessa uppgifter stöds av sådana som t o m lyckades överleva eller rymma från sin Sonderkommandotjänst. Och så har vi t ex en del fotografier och dokument.

Men för våra vänner "revisionisterna" är allt busenkelt precis som du, farbror Sven, skriver:
Eftersom Förintelsen enligt dem är världens största bluff så är ju alla offervittnen blålögnare och mytomaner, de tyska förövarvittnena är självfallet söndertorterade judelakejer och alla bilder och dokument är såklart förfalskade!?
(Ett av "bevisen" för detta verkar vara att en del vittnen råkar ange vänster istället för höger och liknande saker.)
Tjo! Vad enkel lilla världen skitbrun kan vara!
Senast redigerad av d00rkey 2010-06-29 kl. 16:20.
Citera
2010-06-29, 17:53
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Jag tog mig friheten att nämna mysteriet evakuering när 50% av inlägget jag svarade var OT.
Mitt inlägg står kvar och är väl inte OT på en enda punkt? (svara inte på detta, då hamnar du återigen OT - ta upp mitt påstådda OT med moderatorerna)
Det är ju förintelsetroende som är nästintill konstant OT i denna tråd eftersom de inte ens förstår trådens rubrik, vilket jag försökte förklara i inlägg #2955. De skiljer inte på vittnesmål angående gaskammare och systematisk utrotning av miljontals människor i dessa (som efterfrågas i trådstarten) och vittnesmål angående allmänna lägerförhållanden (som bör diskuteras i andra trådar). Det är ingen som bestrider att folk dog som flugor i lägren.
Här tar vi upp det som inte stämmer överens med kalla, hårda fakta.
Citat:
Vilka vittnet vill du ha? De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger?
De vittnesmål (gällande gaskammare och systematisk utrotning av miljontals människor i dessa) som vi har efterlyst i alla år och som definieras i trådstarten. Tror du också att det finns tusentals sådana vittnesmål?
Och som sagt, att någon talar ut i media eller inför en skolklass, eller skriver en bok om sina minnen, räknas knappast som ett vittnesmål överhuvudtaget... Ett vittnesmål ska givetvis prövas i domstol, och då snackar vi inte om en skamlös skådeprocess (läs Groffes inlägg här).
Vilka rättegångar och hur löd domarna? Finns det rättegångprotokoll?
Citera
2010-06-30, 20:51
Medlem
unsungs avatar
OT raderat, jag råder alla debattörer som vill delta i denna tråd; Läs trådstarten!

// moderator
Citera
2010-06-30, 23:43
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Själv har jag aldrig sett att du lyckats besvara en enda fråga någonstans. Varför inte visa framfötterna för en gångs skull och ta dig t.ex. till tråden där vi väntar på svar vart alla dessa människor nu tagit vägen...

"Mina damer och herrar, får jag här presnetera Keruac som för först gången ska ..."

Detta är verkligen stor humor!
farbror Sven tycker att jag ska visa "framfötterna". För en gångs skull..

Farbror Sven bör istället ge mig ett enda trovärdigt vittnetsmål om "gaskammare!".
Bara ett enda farbror Sven.
Ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare" farbror Sven..
Citera
2010-07-01, 05:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Detta är verkligen stor humor!
farbror Sven tycker att jag ska visa "framfötterna". För en gångs skull..

Farbror Sven bör istället ge mig ett enda trovärdigt vittnetsmål om "gaskammare!".
Bara ett enda farbror Sven.
Ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare" farbror Sven..

Jag har aldrig läst ett enda inlägg av dig i någon tråd där du kommit med relevanta svar. Du intar helt klart FB-revisionsimens jumboplats.

Visa mig ett enda inlägg från vilken tråd som helst där du kommit med relevanta svar. Du ligger på FB-revisionisternas jumboplats.

Jag får jag upprepa frågan jag ställde till Felia:

Vilka vittnet vill du ha? De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger?

Du kan också gå till den tidigare låsta tråden "Trovärdiga vittnesmål från koncentrationslägren". Den tramsades sönder av Ezzelino tills mod tröttnade och stängde den. Och sedan skapades denna av.... ja just det.
Senast redigerad av farbror Sven 2010-07-01 kl. 05:29.
Citera
2010-07-01, 06:49
Medlem
Det måste ha varit en sjuhelvetes tortyr, om den kunnat få alla lägervakter, SS-män och tjänstemän att fortsätta vittna falskt ända in i döden, årtionden efter krigsslutet.
Senast redigerad av CaesarDavid 2010-07-01 kl. 06:51.
Citera
2010-07-01, 11:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Eva besegrade Hitler och t.o.m Mengele.
Av Britta "Möte mellan människor" Svensson.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1859401/jag-vann-over-nazisterna

"Men systern Miriam dog svårt sjuk 1993, vad Eva tror i sviterna från Mengeles experiment".
Oj, ett personangrepp på Svensson. (Du kan trösta dig med att du inte är ensam om att tro att mellanmänskliga aktiviteter bara är mysiga, att "jobba med människor" även kan innebära att man är vakt på ett extremt våldsamt fängelse osv...)
Citera
2010-07-01, 15:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har aldrig läst ett enda inlägg av dig i någon tråd där du kommit med relevanta svar. Du intar helt klart FB-revisionsimens jumboplats.

Visa mig ett enda inlägg från vilken tråd som helst där du kommit med relevanta svar. Du ligger på FB-revisionisternas jumboplats.

Jag får jag upprepa frågan jag ställde till Felia:

Du kan också gå till den tidigare låsta tråden "Trovärdiga vittnesmål från koncentrationslägren". Den tramsades sönder av Ezzelino tills mod tröttnade och stängde den. Och sedan skapades denna av.... ja just det.

Glöm inte nämn det måste vara vittnen som måste bli godkännd av "förnekarna" tanke på :
blackie_lawless utalande
Citat:
Ett vittnesmål ska givetvis prövas i domstol, och då snackar vi inte om en skamlös skådeprocess (läs Groffes inlägg här).
Vilka rättegångar och hur löd domarna? Finns det rättegångprotokoll?

Har alltid trott ett vittnesmål är en person som vittnar en sak/händelse och kan intyga det det är sanningsenligt.
Inte vet jag vilka rättegångar det skulle vara i så fall. Eftersom alla "De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger"
Är det inte litte svårt hitta ett vittne då?
Citera
2010-07-01, 16:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Glöm inte nämn det måste vara vittnen som måste bli godkännd av "förnekarna" tanke på :
blackie_lawless utalande

Har alltid trott ett vittnesmål är en person som vittnar en sak/händelse och kan intyga det det är sanningsenligt.
Inte vet jag vilka rättegångar det skulle vara i så fall. Eftersom alla "De nazistiska som alla torterats till bekännelse eller de judiska som givevis alla ljuger"
Är det inte litte svårt hitta ett vittne då?

Att vittnena ska bli "godkända av förnekarna" stöter också på patrull. I tråden "Trovärdiga ögonvittnen från koncentratiosnläger" Har Ezzelino bestämt att det inte finns några vittnen eftersom förintelsen inte ägt rum... Ett eko från sandlådan.
Citera
2010-07-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vad jag har läst och sett så går de allra flesta vittnesmålen (från offersidan s a s) ut på att man deporterades från sina hemländer, hamnade i Auschwitz Birkenau (då det t ex handlar om den ungerska deportationen/Förintelsen) och sedan fick genomgå den beryktade selektionen. En del (ett mindretal) selekterades "rätt" och fick arbeta som slavar med undermålig förplägnad medan de som selekterades "bort" aldrig mera återsågs!

Kan det då finnas någon rimligare förklaring än att de tämligen snabbt avlivades? Oavsett gaskamrar eller ej alltså?

Om nu "revisionismen" vill ha det till att de hamnade i Sibirien eller på Madagaskar istället så är det bara för dem att börja presentera hållbara stöd och evidens för denna vilda spekulation.

Medfångar som funnits i lägret ett tag pratade sedan med de nyanlända om gaskamrar och krematorier och då är det också relativt rimligt att anta att det fanns gaskamrar där. Särskilt då dessa uppgifter stöds av sådana som t o m lyckades överleva eller rymma från sin Sonderkommandotjänst. Och så har vi t ex en del fotografier och dokument.

Men för våra vänner "revisionisterna" är allt busenkelt precis som du, farbror Sven, skriver:
Eftersom Förintelsen enligt dem är världens största bluff så är ju alla offervittnen blålögnare och mytomaner, de tyska förövarvittnena är självfallet söndertorterade judelakejer och alla bilder och dokument är såklart förfalskade!?
(Ett av "bevisen" för detta verkar vara att en del vittnen råkar ange vänster istället för höger och liknande saker.)
Tjo! Vad enkel lilla världen skitbrun kan vara!

Hej alla glada!

Gör ett litet inhopp i debatten.

Doorkey: Jag tycker hela tankekonstruktionen är skrattretande när man tänker på logiken:

Så gott som dagligen kommer tåglaster med fångar som sorteras vid ankomst för avrättning eller slavarbete på premisserna om de är arbetsdugliga/starka eller gamla/sjuka/skröpliga.

Vid samma tid ligger fången Anne Frank sjuk i tyfus under en längre tid och får behandling på Auschwitz sjukhus. Varför tar man inte Anne, och alla andra sjuka som ligger och får behandling och ställer dessa i gamla/sjuka/skröpliga-kön istället för att de ligger och kostar pengar och resurser i sjukhuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in