2010-07-02, 02:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Hej alla glada!

Gör ett litet inhopp i debatten.

Doorkey: Jag tycker hela tankekonstruktionen är skrattretande när man tänker på logiken:

Så gott som dagligen kommer tåglaster med fångar som sorteras vid ankomst för avrättning eller slavarbete på premisserna om de är arbetsdugliga/starka eller gamla/sjuka/skröpliga.

Vid samma tid ligger fången Anne Frank sjuk i tyfus under en längre tid och får behandling på Auschwitz sjukhus. Varför tar man inte Anne, och alla andra sjuka som ligger och får behandling och ställer dessa i gamla/sjuka/skröpliga-kön istället för att de ligger och kostar pengar och resurser i sjukhuset?
Antagligen för att de dagliga tåglasterna med fångar för sortering sedan länge hade upphört.
Anna Frank dog i Bergen-Belsen i mars -45, bara några veckor före Tredje rikets kapitulation.
Citera
2010-07-02, 02:11
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Antagligen för att de dagliga tåglasterna med fångar för sortering sedan länge hade upphört.
Anna Frank dog i Bergen-Belsen i mars -45, bara några veckor före Tredje rikets kapitulation.

Varför gav man henne inte aktiv dödshjälp? Varför vårda sjuka judar när resurserna var minst sagt ringa...
Citera
2010-07-02, 02:22
Medlem
Citat:

Hon skickades till Auschwitz -44, mitt under pågående gaskammarförintelse. Otto Frank för väl för övrigt också tyfussjuk, men lyckades bli räddad av läkarna i Auschwitz?
Citera
2010-07-02, 17:41
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Hej alla glada!

Gör ett litet inhopp i debatten.

Doorkey: Jag tycker hela tankekonstruktionen är skrattretande när man tänker på logiken:

Så gott som dagligen kommer tåglaster med fångar som sorteras vid ankomst för avrättning eller slavarbete på premisserna om de är arbetsdugliga/starka eller gamla/sjuka/skröpliga.

Vid samma tid ligger fången Anne Frank sjuk i tyfus under en längre tid och får behandling på Auschwitz sjukhus. Varför tar man inte Anne, och alla andra sjuka som ligger och får behandling och ställer dessa i gamla/sjuka/skröpliga-kön istället för att de ligger och kostar pengar och resurser i sjukhuset?
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg:
Citat:
Ett av "bevisen" för detta verkar vara att en del vittnen råkar ange vänster istället för höger och liknande saker.
[fetning i efterhand]
så hänger "revisionister" gärna upp sig på detaljer! Att Anne Frank vårdades istället för att mördas hindrar inte att andra mördades och att det fanns ett mordprogram. Jag kan samtidigt upplysa om att t ex Imre Kertez (stavning?) fick vård istället för Zyklon B. (Förmodligen finns det till och med några fler.)

Varför i så fall? Ja, vem vet. De kanske ansågs behövliga inom en viss del av krigsproduktionen? De kanske helt enkelt bara hade en jävla tur? Nazisterna kanske inte var helt 100% logiska i alla lägen? Det kanske till och med fanns en del hyggliga nazister!?
Citera
2010-07-02, 21:46
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att vittnena ska bli "godkända av förnekarna" stöter också på patrull. I tråden "Trovärdiga ögonvittnen från koncentratiosnläger" Har Ezzelino bestämt att det inte finns några vittnen eftersom förintelsen inte ägt rum... Ett eko från sandlådan.

Du (farbror Sven) är bara ett jäkla skämt.

Så det är alltså p.g.a av Ezzelino som du inte kan ge mig ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare"?

Din dumhet är verkligen bottenlös.
Men fortsätt för all del att dela med dig av din oändliga källa av klokhet!

Ge mig bara ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare"..
Citera
2010-07-03, 00:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Du (farbror Sven) är bara ett jäkla skämt.

Så det är alltså p.g.a av Ezzelino som du inte kan ge mig ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare"?

Din dumhet är verkligen bottenlös.
Men fortsätt för all del att dela med dig av din oändliga källa av klokhet!

Ge mig bara ett enda trovärdigt vittnesmål om "gaskammare"..

Vem som helst kan ju läsa dina och mina inlägg här på forumet och lätt dra slutsatsen vem som är ett jäkla skämt.
Citera
2010-07-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg:

så hänger "revisionister" gärna upp sig på detaljer! Att Anne Frank vårdades istället för att mördas hindrar inte att andra mördades och att det fanns ett mordprogram. Jag kan samtidigt upplysa om att t ex Imre Kertez (stavning?) fick vård istället för Zyklon B. (Förmodligen finns det till och med några fler.)

Varför i så fall? Ja, vem vet. De kanske ansågs behövliga inom en viss del av krigsproduktionen? De kanske helt enkelt bara hade en jävla tur? Nazisterna kanske inte var helt 100% logiska i alla lägen? Det kanske till och med fanns en del hyggliga nazister!?

Men du, det finns ju ingen logik i att man mördar människor pga sin arbetsoduglighet samtidigt som man vårdar andra på ett sjukhus i samma läger där de ligger för att de inte kan arbeta. Det här är ju ingen liten detalj direkt som tyskarna i så fall hanterade ologiskt...

På samma sätt är det ologiskt att fångar på vintern arbetade klädda i långrockar, stövlar, handskar, öronmuffar och mössor för att ta ett exempel.
Senast redigerad av bagge1 2010-07-03 kl. 00:58.
Citera
2010-07-03, 01:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Hon skickades till Auschwitz -44, mitt under pågående gaskammarförintelse. Otto Frank för väl för övrigt också tyfussjuk, men lyckades bli räddad av läkarna i Auschwitz?
Av stollen som startade den klassiska tråden "En gasning med Zyklon-B, filmad och dokumenterad" kanske vi inte kan vänta oss alltför mycket.

I augusti -44 när Anne Frank infångades kapitulerade eller tillintetgjordes de tyska förbanden en masse på västfronten. Kriget var förlorat. Bara 30 mil från Amsterdam bad de tidigare hyllade SS-generalerna förtvivlat om nåd. Alla med den minsta inblick i andra världskrigets slutskede vet att tyskarnas verksamhet vid denna tidpunkt helt ändrat karaktär.
Citera
2010-07-03, 01:50
Medlem
felias avatar
Citat:
Av stollen som startade den klassiska tråden "En gasning med Zyklon-B, filmad och dokumenterad" kanske vi inte kan vänta oss alltför mycket.

I augusti -44 när Anne Frank infångades kapitulerade eller tillintetgjordes de tyska förbanden en masse på västfronten. Kriget var förlorat. Bara 30 mil från Amsterdam bad de tidigare hyllade SS-generalerna förtvivlat om nåd. Alla med den minsta inblick i andra världskrigets slutskede vet att tyskarnas verksamhet vid denna tidpunkt helt ändrat karaktär.

Är det för mycket begärt att du svarar på frågorna i ämnet än att du svävar ut på västfronten?
Citera
2010-07-03, 10:40
Medlem
unsungs avatar
OT raderat!
Det finns en hel tråd dedikerad Mietek Grocher där dennes förhavanden diskuteras.
Vidare trams kommer beivras!

Inlägg om Auschwitz flyttade hit.

// moderator
Senast redigerad av unsung 2010-07-03 kl. 11:44.
Citera
2010-07-04, 18:53
Medlem
Citat:

Du kanske har något att komma med som har med debatten att göra och inte bara personangrepp?
Citera
2010-07-04, 20:02
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vittnesmålet stämmer överens med hundratals andra.
Hundratals vittnesmål berättar om gasningarna.
https://www.flashback.org/sp19251479
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
För du anser väl inte att alla tusentals vittnen som lämnat vittnesmål SAMTLIGA har hittat på sina historier?
https://www.flashback.org/sp23903658
Hundratals? Tusentals? Vad gäller egentligen?

EDIT: För tydlighetens skull så citerar jag mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Däremot finns det trovärdiga vittnesmål när det gäller de usla levnadsförhållandena, epidemierna, de vansinniga arbetsförhållandena, den brutala behandlingen av fångar osv - men det är inte topic vare sig i denna tråd eller på detta delforum. Det är inte vad förintelserevisionismen handlar om.
https://www.flashback.org/sp23926303
Senast redigerad av blackie_lawless 2010-07-04 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in