2010-06-26, 23:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Smått komiskt och talande att du väljer att placera dig själv på en Lilla Aktuellt-nivå.

Varför är de flesta vittnen trovärdiga?
Och vilka är dessa vittnen du talar om?
Du kanske också håller hårt fast vid myten att det finns tusentals vittnesmål om homicidala gaskammare? Om så är fallet, var har du fått detta ifrån?

Varför är de flesta vittnen trovärdiga? För det mesta som de har sagt har bekräftats i böcker,tidningar,filmer,dokumentärer..... Vilket har tagits upp i andra trådar. Där många grejor har inte fått en rimlig förklaring, på att de inte har hännt.

Och vilka är dessa vittnen du talar om? Förutom denna damen på videon jag länkade. Så har du andra videosnuttar i denna tråd. Med liknande historier, ingen av dem länkade videorna har fått förklaring varför de ljuger. Leopold Engleitner,Rav Steinsaltz,Earl Greif är en många vittnen..... som ger sin historia...
Från tyska sidan har du Böck,Hofman,Hössler med flera som berättar sin historia. Många av dessa nazister uppträdde som vittnen och var inte anklagade för några brott. Varför skulle de känna sig tvingade att ställa upp på detta? Alltså offer och brottslingar pratar om samma händelse. Konstigt!

Du kanske också håller hårt fast vid myten att det finns tusentals vittnesmål om homicidala gaskammare? Om så är fallet, var har du fått detta ifrån Konstig fråga.... du, om någon har läst dessa trådar i flashback. Då förstår man det har hännt... för jag inte fått tillräckliga starka bevis på det inte har hännt, även om jag har läst böcker om de olika teorierna.
Citera
2010-06-27, 00:24
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
det är du som påstår att tyskarna förövade ett gaskammarmassmord på miljoner judar. Det är du som är skyldig att lägga fram bevis som stödjer detta påstående.
Nej det är du och dina polare som emotsäger en vedertagen sanning. Nu påstår jag inte att du ratar alla vittnen, du har t.ex inte som Felia påstått att "inte ett enda vittne är trovärdigt". På samma sätt som det skulle vara enkelt för mig att länka till en massa vittnesmål skulle det vara väldigt enkelt för dig att citera några av dessa vittnesmål som du anser har en större trovärdighet. Är det så att du inte hittar några sådana vittnesmål ser jag ingen som helst anledning att lägga ner någon tid och kraft på dig. Då är du lika förlorad som flertalet andra härinne.
Senast redigerad av 21Nyheterna 2010-06-27 kl. 00:38.
Citera
2010-06-27, 10:05
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför är de flesta vittnen trovärdiga? För det mesta som de har sagt har bekräftats i böcker,tidningar,filmer,dokumentärer..... Vilket har tagits upp i andra trådar. Där många grejor har inte fått en rimlig förklaring, på att de inte har hännt.

Och vilka är dessa vittnen du talar om? Förutom denna damen på videon jag länkade. Så har du andra videosnuttar i denna tråd. Med liknande historier, ingen av dem länkade videorna har fått förklaring varför de ljuger. Leopold Engleitner,Rav Steinsaltz,Earl Greif är en många vittnen..... som ger sin historia...
Från tyska sidan har du Böck,Hofman,Hössler med flera som berättar sin historia. Många av dessa nazister uppträdde som vittnen och var inte anklagade för några brott. Varför skulle de känna sig tvingade att ställa upp på detta? Alltså offer och brottslingar pratar om samma händelse. Konstigt!

Du kanske också håller hårt fast vid myten att det finns tusentals vittnesmål om homicidala gaskammare? Om så är fallet, var har du fått detta ifrån Konstig fråga.... du, om någon har läst dessa trådar i flashback. Då förstår man det har hännt... för jag inte fått tillräckliga starka bevis på det inte har hännt, även om jag har läst böcker om de olika teorierna.
Vi pratar alltså om Förintelsen här, dvs den påstådda systematiska utrotningen av miljontals människor huvudsakligen genom industriell massgasning. Här finns knappast några trovärdiga vittnesmål.

Däremot finns det trovärdiga vittnesmål när det gäller de usla levnadsförhållandena, epidemierna, de vansinniga arbetsförhållandena, den brutala behandlingen av fångar osv - men det är inte topic vare sig i denna tråd eller på detta delforum. Det är inte vad förintelserevisionismen handlar om.
Var inte rädd för att klicka på länken nedan:
http://germarrudolf.com/Denial.html

Ögonvittnen till gasningar består av en ytterst begränsad grupp av lägerfångar. Några tusentals sådana vittnesmål existerar inte.
Citera
2010-06-28, 22:04
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Vi pratar alltså om Förintelsen här, dvs den påstådda systematiska utrotningen av miljontals människor huvudsakligen genom industriell massgasning. Här finns knappast några trovärdiga vittnesmål.

Däremot finns det trovärdiga vittnesmål när det gäller de usla levnadsförhållandena, epidemierna, de vansinniga arbetsförhållandena, den brutala behandlingen av fångar osv - men det är inte topic vare sig i denna tråd eller på detta delforum. Det är inte vad förintelserevisionismen handlar om.
Var inte rädd för att klicka på länken nedan:
http://germarrudolf.com/Denial.html

Ögonvittnen till gasningar består av en ytterst begränsad grupp av lägerfångar. Några tusentals sådana vittnesmål existerar inte.

Egentligen är det rätt enkelt. Om man gasas, skjuts eller på annat sätt tas av daga, är det svårare att vittna. Dödligheten i tyfus ligger på 15-30% så det finns förhållandevis många som kan vittna om det.

Antalet vittnen säger med andra ord inget om saningshalten. Vad det gäller gasningar, avrättningar osv så får vi vad det gäller vittnen i huvudsak lita till förövarna. Och de erkänner.
Citera
2010-06-28, 22:08
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Egentligen är det rätt enkelt. Om man gasas, skjuts eller på annat sätt tas av daga, är det svårare att vittna. Dödligheten i tyfus ligger på 15-30% så det finns förhållandevis många som kan vittna om det.

Antalet vittnen säger med andra ord inget om saningshalten. Vad det gäller gasningar, avrättningar osv så får vi vad det gäller vittnen i huvudsak lita till förövarna. Och de erkänner.

Sen finns det massor av vittnen att judarna (och andra) fördes till förintelseläger, inget om att de i någon omfattning fördes vidare. Slutsatsen blir att de förintades, vilket också stöds av annan bevisning.
Citera
2010-06-28, 23:16
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Sen finns det massor av vittnen att judarna (och andra) fördes till förintelseläger, inget om att de i någon omfattning fördes vidare. Slutsatsen blir att de förintades, vilket också stöds av annan bevisning.

Men redovisa då för tusan denna bevisningen!
Att de (dom utvalda) blev "förintade" i "gaskammare".
Ge mig ett enda trovärdigt vittnesmål om detta med "gaskammare"!

"vilket också stöds av annan bevisning".
Senast redigerad av Keruac 2010-06-28 kl. 23:23.
Citera
2010-06-28, 23:54
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Men redovisa då för tusan denna bevisningen!
Att de (dom utvalda) blev "förintade" i "gaskammare".
Ge mig ett enda trovärdigt vittnesmål om detta med "gaskammare"!

"vilket också stöds av annan bevisning".

är det nån idé att finlänka?

http://www.bundesarchiv.de/benutzung/zeitbezug/nationalsozialismus/index.html.de

Men kort sagt, man har konstaterat att ett extremt stort antal judar, dvs i pricip alla, har förflyttats för att därefter inte mer avhöras i livet. Resorna har varit lite olika, en del som Anne Frank trodde de var säkra i Nederländerna efter att ha förlorat sina medborgeliga rättigheter i Tyskland. Något som dock sket sig efter den tyska invasionen, andra blev kvar och gick samma öde tillmötes på andra vägar.

Den som bemödar sig om lite tysk bygdeforskning konstaterar snabbt att flertalet tyska städer har räknat hur många judar som fanns det före andra världskriget, vart tvångsdeporterades de? och .. tja hur utifrån histioriska fakta dog de?

Precis som de norska deporterade judarna har flertalet, i princip 100% inte avhörts sedan deportationen.

men som sagt, klicka vidare...
Citera
2010-06-29, 00:19
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
är det nån idé att finlänka?

http://www.bundesarchiv.de/benutzung/zeitbezug/nationalsozialismus/index.html.de

Men kort sagt, man har konstaterat att ett extremt stort antal judar, dvs i pricip alla, har förflyttats för att därefter inte mer avhöras i livet. Resorna har varit lite olika, en del som Anne Frank trodde de var säkra i Nederländerna efter att ha förlorat sina medborgeliga rättigheter i Tyskland. Något som dock sket sig efter den tyska invasionen, andra blev kvar och gick samma öde tillmötes på andra vägar.

Den som bemödar sig om lite tysk bygdeforskning konstaterar snabbt att flertalet tyska städer har räknat hur många judar som fanns det före andra världskriget, vart tvångsdeporterades de? och .. tja hur utifrån histioriska fakta dog de?

Precis som de norska deporterade judarna har flertalet, i princip 100% inte avhörts sedan deportationen.

men som sagt, klicka vidare...

Ett totalt icke svar!
Att sen blanda in Anne Frank!

Ett enda trovärdigt vittnesmål om "Förintelsen" och "gaskammare" är allt vad jag begär.
Citera
2010-06-29, 00:39
Medlem
Keruacs avatar
Eva besegrade Hitler och t.o.m Mengele.
Av Britta "Möte mellan människor" Svensson.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1859401/jag-vann-over-nazisterna

"Men systern Miriam dog svårt sjuk 1993, vad Eva tror i sviterna från Mengeles experiment".
Senast redigerad av Keruac 2010-06-29 kl. 01:05.
Citera
2010-06-29, 00:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Eva besegrade Hitler och t.o.m Mengele.
Av Britta "möte mellan människor" Svensson.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1859401/jag-vann-over-nazisterna

"Men systern Miriam dog svårt sjuk 1993, vad Eva tror i sviterna från Mengeles experiment".
Varför kör du samma artikel igen?
Citera
2010-06-29, 00:56
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför kör du samma artikel igen?

För att somliga saker måste tydligen köras gång på gång på gång..Så folk vaknar upp!
Dumheten är (tyvärr) ibland oändlig!

Var är alla dessa trovärdiga "Vittnesmål" om "gaskammare"?
Du som "troende" borde inte vara svaret svarslös..
Citera
2010-06-29, 03:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
För att somliga saker måste tydligen köras gång på gång på gång..Så folk vaknar upp!
Dumheten är (tyvärr) ibland oändlig!

Var är alla dessa trovärdiga "Vittnesmål" om "gaskammare"?
Du som "troende" borde inte vara svaret svarslös..

Själv har jag aldrig sett att du lyckats besvara en enda fråga någonstans. Varför inte visa framfötterna för en gångs skull och ta dig t.ex. till tråden där vi väntar på svar vart alla dessa människor nu tagit vägen...

"Mina damer och herrar, får jag här presnetera Keruac som för först gången ska ..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in