2013-07-02, 20:54
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Det är ju det som gör mycket av serien, Tony ÄTER ju faktiskt, i alla andra filmer och serier petar de bara i maten, känns mer "äkta" på något sätt. Tycker inte det är störande heller, är något jag lade märke till först vid andra eller tredje gången jag såg om serien att de åt mycket, men mat är ju en stor del i amerika, 70% av befolkningen är väl överviktig.
Gandolfini måste tagit efter Kjell Bergqvists "acting-method" för han äter hela tiden i film!
http://www.youtube.com/watch?v=XcMi9Ajiq4U

Men allvarligt talat så sa Chase i sin eulogi:
Citat:
I also feel you're my brother in that we have different tastes, but there are things we both love, which was family, work, people in all their imperfection, food, alcohol, talking, rage, and a desire to bring the whole structure crashing down.
Men vem skulle inte älska mat om man var italienare.
Senast redigerad av EdBlake 2013-07-02 kl. 20:56.
Citera
2013-07-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Bara en fundering som jag har..

Finns det något avsnitt där dom inte äter? Det känns ibland som dom inte gör något annat än äter. Man får verkligen upp aptiten när man ser på Sopranos.

Jo, exakt. Jag tyckte det var skoj att båda av dom var falska. Paulie ville ha en livlina och Johnny ville ha information. Jag tycker Paulie är lite knepig av sig, men det är precis som du säger. En sån gubbe behöver Tony ha i sin närhet. Han är nog den mest viktigaste i serien för Tony att ha omkring sig.
Jag tror faktiskt inte det finns ett sådant avsnitt, inte vad jag har märkt i alla fall. Det avsnittet hade ju i så fall verkligen skiljt sig från mängden.

Håller med, Paulie, Silvio, Bobby och Furio är på något sätt stöttepelarna. De är viktiga för Tony och lojala, i alla fall Silvio, till 99 %, Bobby och Furio.

Citat:
Det är ju det som gör mycket av serien, Tony ÄTER ju faktiskt, i alla andra filmer och serier petar de bara i maten, känns mer "äkta" på något sätt. Tycker inte det är störande heller, är något jag lade märke till först vid andra eller tredje gången jag såg om serien att de åt mycket, men mat är ju en stor del i amerika, 70% av befolkningen är väl överviktig.
Håller med. Man blir ofta hungrig när man ser ett avsnitt och matscenerna spelar en stor roll i det.
Citera
2013-07-02, 21:20
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:

Ja, det känns naturligt. I de flesta filmerna och serierna så ser det nästan dumt ut när de äter. I Sopranos så känns det inte så, vilket jag tycker är unikt. Det bidrar bara positivt till serien. Det passar ju även att de äter så mycket, eftersom de är italienare. De har en väldigt fin matkultur.

Jag måste nästan äta middag själv när jag ser på Sopranos. Annars slutar det bara med att jag måste avbryta mitt i och laga något. Haha.

Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag tror faktiskt inte det finns ett sådant avsnitt, inte vad jag har märkt i alla fall. Det avsnittet hade ju i så fall verkligen skiljt sig från mängden.

Håller med, Paulie, Silvio, Bobby och Furio är på något sätt stöttepelarna. De är viktiga för Tony och lojala, i alla fall Silvio, till 99 %, Bobby och Furio.

Nä, jag tror inte det heller. Det är ju minst tre middagar per avsnitt!

Exakt. Jag håller med dig.
Citera
2013-07-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Bara en fundering som jag har..

Finns det något avsnitt där dom inte äter? Det känns ibland som dom inte gör något annat än äter. Man får verkligen upp aptiten när man ser på Sopranos.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Gandolfini måste tagit efter Kjell Bergqvists "acting-method" för han äter hela tiden i film!
http://www.youtube.com/watch?v=XcMi9Ajiq4U

Men allvarligt talat så sa Chase i sin eulogi:

Men vem skulle inte älska mat om man var italienare.
Ja det har ju inget att göra med att det ska kännas "äkta på något sätt" eller att det är hans grej. Snarare ska det väl vara äkta i den mening att det porträtterar maffian korrekt. Den italienska maffian i USA är känd för att äta middagar hur många gånger som helst per dag.
Citera
2013-07-02, 22:27
Medlem
TaxMonkeys avatar
Har precis börjat se om serien för andra gången, är i mitten av första säsongen. Man inser verkligen hur mycket Gandolfinis skådespel driver serien, tur som fan att de hade en sådan lyckoträff i castingen. Christopher är och förblir det största hatobjektet. Riktigt avskyvärd människa, med väldigt få (om några) förmildrade personlighetsdrag. Dock väldigt välspelad.

Synd att Livia försvinner efter andra säsongen, intressant karaktärer det där. Riktig fullblodspsykopat som gömmer sig i en gammal tants kropp.
Citera
2013-07-02, 23:41
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Synd att Livia försvinner efter andra säsongen, intressant karaktärer det där. Riktig fullblodspsykopat som gömmer sig i en gammal tants kropp.
De hade väl planerat att ha med henne mycket längre, ganska coolt hur de löst det med CG i sista avsnittet hon var med i.
Citera
2013-07-03, 01:37
Medlem
Citat:
De hade väl planerat att ha med henne mycket längre, ganska coolt hur de löst det med CG i sista avsnittet hon var med i.
Det har du rätt i, hon avled en dag innan sin 72:a födelsedag. Hon skulle egentligen ha vittnat i en uppkommande rättegång mot Tony efter incidenten på flygplatsen.
Citera
2013-07-03, 01:49
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Det har du rätt i, hon avled en dag innan sin 72:a födelsedag. Hon skulle egentligen ha vittnat i en uppkommande rättegång mot Tony efter incidenten på flygplatsen.
Ok, fan den scenen hade varit guld att få se!
Citera
2013-07-03, 10:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ok, fan den scenen hade varit guld att få se!

Hela säsong tre skulle väl handla om det, fbi bygger ett rico-åtal med hjälp av Livia och Tony försöker stoppa henne från att hjälpa dem.
Citera
2013-07-04, 02:10
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Haha jag såg nyss avsnittet när Janice ska gå på ett möte för att tygla sitt arga humör. (Säsong 5, avsnitt 10) Det är så klockrent i slutet när de äter middag och Tony bara knäcker henne totalt. "Keep poking the bear". Tony ser så jävla belåten ut när han går därifrån också, som om vill att se syster ska misslyckas. Klockrent.

Ahh.. syskonkärlek.
Citera
2013-07-04, 02:24
Medlem
Är inne på sjätte avsnittet i första säsongen och tänkte se det sjunde innan jag går och lägger mig. Är det bara jag som tycker det är så skrattretande när Corrado alltid ser så belåten ut efter att han har fått högsta positionen.

Jag älskar när Corrado, Tony, Johnny Sacks och Hesh har en sit down gällande taxeringen av Hesh. Corrado sitter där och ser mallig ut och tror att han är den som bestämmer när det redan i förväg är förberett. Corrado är en tuff snubbe - "you lookin' for a fucking smack in the mouth?" - men han är svag för komplimanger.
Citera
2013-07-04, 03:48
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Är inne på sjätte avsnittet i första säsongen och tänkte se det sjunde innan jag går och lägger mig. Är det bara jag som tycker det är så skrattretande när Corrado alltid ser så belåten ut efter att han har fått högsta positionen.

Det känns som det är enda gången han är glad. Alltså när han är omedveten om hur det egentligen står till. Jag tycker han gör rollen så förbannat bra. Efter alla dessa års slit så får han äntligen bli "boss", men makten stiger verkligen honom över huvudet.

"He doesn't even pass the salt."

Citat:
Jag älskar när Corrado, Tony, Johnny Sacks och Hesh har en sit down gällande taxeringen av Hesh. Corrado sitter där och ser mallig ut och tror att han är den som bestämmer när det redan i förväg är förberett. Corrado är en tuff snubbe - "you lookin' for a fucking smack in the mouth?" - men han är svag för komplimanger.

Grym scen!

"What'd I tell ya? Hold onto your cock when you negotiate with these desert people"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in