2013-07-02, 02:11
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag kan också nämna; Gloria, då för samma skäl som ovan. Jag tycker hursomhelst att scenen där hon kastar en köttbit i nacken på Tony är skitroligt varje gång. Men Gloria är ganska mycket värre än Irina eftersom hon försöker manipulera och utpressa Tony på sätt som bara en riktigt sjuk människa gör och till skillnad från Irina är det inte bara snack. Glorias och Patsys möte är kungligt.
Tittade just på säsong 3 avsnitt 12 där Tony konfronterar Gloria på hennes jobb. Han trycker upp henne hårdhänt med en hand runt halsen. Nu när jag såg scenen igen så ser man att det är helt uppenbart att Gandolfini knappt rör hennes hals, det är ett stort mellanrum mellan handen och halsen. Nästan överdrivet försiktig.

Gloria spelas av undersköna AnnaBella Sciorra för övrigt.
Citera
2013-07-02, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Tittade just på säsong 3 avsnitt 12 där Tony konfronterar Gloria på hennes jobb. Han trycker upp henne hårdhänt med en hand runt halsen. Nu när jag såg scenen igen så ser man att det är helt uppenbart att Gandolfini knappt rör hennes hals, det är ett stort mellanrum mellan handen och halsen. Nästan överdrivet försiktig.

Gloria spelas av undersköna AnnaBella Sciorra för övrigt.
Noterade också det men vem vet, näst sista scenen med Gloria kanske spelades in före och den var betydligt tuffare. Besående nackskador kanske, haha.
Citera
2013-07-02, 08:37
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Vet vad du menar med Janice och visst bidrar hon till en del roliga saker, det kan jag inte förneka.

Absolut. Underhållande karaktär, men fy att ha en sån person i sin närhet. För inte tala om att ha en sådan syster.

Citat:
Tycker Dr. Melfi känns som en ärlig person som verkligen vill hjälpa Tony. Hon möter mycket motstånd från sin familj, vänner och kollegor eftersom hon väljer att ha kvar Tony men jag gillar henne. Hon har en ganska neutral position, hon verkar genuin. Gillar scenen när Tony fantiserar om att han befinner sig i hennes rum när Melfi pratar med Glorias röst.

Jag tycker också att hon är bra. Då brukar jag inte gilla psykologer i övrigt. En sak jag stör mig på är att hon inte sa till Tony om våldtäkten.

Förövrigt så gillar jag Johnny Sack och Paulie Walnuts relation. De äter middag och umgås som om de vore vänner, men allt är bara ett spel för galleriet. Paulies reaktion är underbar när han fattar att Johnny inte har sagt ett smack om honom till bossen. Det kändes ju nästan som om Paulie skulle gå över till den andra familjen ett tag. Det var ju iallafall en livlina som han trodde hade.
Citera
2013-07-02, 09:23
Medlem
ragingcows avatar
Nån mer än mig som tycker att Steve Buscemi inte passade i rollen som Tony Blundetto? han kändes inte trovärdig som en italiensk-amerikansk maffiasnubbe han hade passat att spela nån misslyckad pundare eller speltorsk som blev skyldig de pengar.
Citera
2013-07-02, 10:06
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nån mer än mig som tycker att Steve Buscemi inte passade i rollen som Tony Blundetto? han kändes inte trovärdig som en italiensk-amerikansk maffiasnubbe han hade passat att spela nån misslyckad pundare eller speltorsk som blev skyldig de pengar.
Nu var han ju faktiskt ganska misslyckad och långt ifrån Hollywood-schablonbilden av hur en maffiamedlem ska vara. Nä, jag tyckte han och hans rollkaraktär var bra! Jag störde mig dock lite grann på att han redan innan sitt intåg var superkändis. De andra skådisarna i serien hade man ju knappt sett innan de gjorde The Sopranos, vilket bidrog till förträffligheten.
Citera
2013-07-02, 10:58
Medlem
Citat:

Jag tycker att Steve Buscemi passar perfekt som Tony B.
Han känns väldigt annorlunda mot dom andra i Tonys crew, klipsk, rolig, snabbtänkt, smart och lite konstig, men endå kall och hård och fullt respekterad av alla.

Som Junior säger "hes always been a fucking wierdo if you ask me"
Jag gillar den karaktären skarpt

Gillar scenen där det "lagliga" livet blir för mycket för honom och han helt plötsligt snear på koreanen Kim
http://www.youtube.com/watch?v=n2YgYGWVCyo
Citera
2013-07-02, 13:04
Medlem
Dimaks avatar
Bara jag som gillar avsnittet när Carmels far fyller 75 år? Hugh tror jag han hette (Han är död IRL idag)Och de har en fest för honom och alla är som en lycklig familj.
Citera
2013-07-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag tycker också att hon är bra. Då brukar jag inte gilla psykologer i övrigt. En sak jag stör mig på är att hon inte sa till Tony om våldtäkten.
Det trodde man nästan att hon skulle göra första gången man såg avsnittet. Första gången jag såg det fjärde avsnittet i säsong 6 (The Fleshy Part of the Thigh) så trodde jag att det var samma person som anklagades för att ha stulit Tonys pengar men det var det tyvärr inte.

Citat:
Förövrigt så gillar jag Johnny Sack och Paulie Walnuts relation. De äter middag och umgås som om de vore vänner, men allt är bara ett spel för galleriet. Paulies reaktion är underbar när han fattar att Johnny inte har sagt ett smack om honom till bossen. Det kändes ju nästan som om Paulie skulle gå över till den andra familjen ett tag. Det var ju iallafall en livlina som han trodde hade.
Jag minns scenen så väl, Paulie blev ju bara info-mjölkad, tyvärr. Jag trodde han skulle gå apeshit. Dock hade det ju sin fördel för Tony och resten av gänget, en sådan snubbe som Paulie vill man inte bli av med - det är något som till och med Tony inser i det femtonde avsnittet i säsong 6 (Remember When), tacka gud för det.
Citera
2013-07-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Bara jag som gillar avsnittet när Carmels far fyller 75 år? Hugh tror jag han hette (Han är död IRL idag)Och de har en fest för honom och alla är som en lycklig familj.
Håller med, riktigt bra avsnitt som förövrigt skrevs av Michael Imperioli som spelar Christopher.

Citera
2013-07-02, 17:30
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Han var ingen "big-time mobster" när han åkte in och 10-15 år på kåken kan påverka alla olika. Han ska liksom inte vara någon Furio.

Skrattade högt åt dialogen mellan carmelas familj ovan!

Citat:
Vetskapen att hon hade kunnat få killen mördad var tillräckligt för henne. Där ligger en stor skillnad mellan en citizen och en gangster.
Senast redigerad av EdBlake 2013-07-02 kl. 17:37.
Citera
2013-07-02, 20:17
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Bara en fundering som jag har..

Finns det något avsnitt där dom inte äter? Det känns ibland som dom inte gör något annat än äter. Man får verkligen upp aptiten när man ser på Sopranos.

Citat:
Jag minns scenen så väl, Paulie blev ju bara info-mjölkad, tyvärr. Jag trodde han skulle gå apeshit. Dock hade det ju sin fördel för Tony och resten av gänget, en sådan snubbe som Paulie vill man inte bli av med - det är något som till och med Tony inser i det femtonde avsnittet i säsong 6 (Remember When), tacka gud för det.

Jo, exakt. Jag tyckte det var skoj att båda av dom var falska. Paulie ville ha en livlina och Johnny ville ha information. Jag tycker Paulie är lite knepig av sig, men det är precis som du säger. En sån gubbe behöver Tony ha i sin närhet. Han är nog den mest viktigaste i serien för Tony att ha omkring sig.

Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Vetskapen att hon hade kunnat få killen mördad var tillräckligt för henne. Där ligger en stor skillnad mellan en citizen och en gangster.

Ja, jag vet.. Jag blir ändå sur över det när jag tänker på det.
Citera
2013-07-02, 20:42
Medlem
Citat:
Bara en fundering som jag har..

Finns det något avsnitt där dom inte äter? Det känns ibland som dom inte gör något annat än äter. Man får verkligen upp aptiten när man ser på Sopranos.
.

Det är ju det som gör mycket av serien, Tony ÄTER ju faktiskt, i alla andra filmer och serier petar de bara i maten, känns mer "äkta" på något sätt. Tycker inte det är störande heller, är något jag lade märke till först vid andra eller tredje gången jag såg om serien att de åt mycket, men mat är ju en stor del i amerika, 70% av befolkningen är väl överviktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in