2014-06-12, 18:09
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Såg nyss Rob the Mob (2014) och i den stötte jag på ett par välbekanta ansikten. Jackie Aprille Sr., Vito Spatafore, Bobby Baccalieri Sr., Salvatore "Mustang Sally" Intile, Reuben "The Cuban" Santiago (som gör sig ovän med Hesh) Salvatore Vitro (som är trädgårdsskötaren) och Alan Sapinsly (som är ägaren av Whitecaps). Det var ganska oväntat men det var samtidigt kul att se dem igen!

Filmen är hursomhelst baserad på Thomas and Rosemarie Uvas raider mot Bonanno- och Gambino-familjernas olika föreningar i början av 90-talet.

Har du sett Corleone (Il Capo Dei Capi) Handlar om Totò Riinas maffiaverksamhet helt ok mini serie 8 delar

http://nyheter24.se/filmtipset/film/corleone.html
Citera
2014-06-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Har du sett Corleone (Il Capo Dei Capi) Handlar om Totò Riinas maffiaverksamhet helt ok mini serie 8 delar

http://nyheter24.se/filmtipset/film/corleone.html
Tack för att du påminde mig! Jag hade precis kollat klart på sista avsnittet då jag fick datorproblem. Det får bli att se de resterande fyra nu i veckorna. Jag gillade den!
Citera
2014-06-17, 21:37
Medlem
Dolanks avatar
För Sopranos fans om ni inte redan sett denna man som gör världens bästa Sopranos imitations!
https://www.youtube.com/watch?v=xhS7V3NB9Mk
Citera
2014-06-17, 21:48
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolank
För Sopranos fans om ni inte redan sett denna man som gör världens bästa Sopranos imitations!
https://www.youtube.com/watch?v=xhS7V3NB9Mk
Imitationer, för helvete. Är det så jävla svårt att hålla sig till ett språk?
Citera
2014-06-17, 23:13
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Imitationer, för helvete. Är det så jävla svårt att hålla sig till ett språk?
Alla språk är lika mycket värda!
Citera
2014-06-17, 23:21
Medlem
ragingcows avatar
Var bergsäker att det var den riktiga Martin Scorsesse som gick till den klubb där Christopher och Brendan gick till, men jag såg sen på imdb att det var nån annan.
Citera
2014-06-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Var bergsäker att det var den riktiga Martin Scorsesse som gick till den klubb där Christopher och Brendan gick till, men jag såg sen på imdb att det var nån annan.
Trodde det jag med tills jag läste ditt inlägg. Undra varför han inte gjorde det lilla gången in till klubben själv. Tur att det är den riktiga Nancy Sinatra iallafall!
Citera
2014-06-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Trodde detsamma! Läste också att det hade skrivit Martin Scorcese i eftertexterna istället för Martin Scorsese.
Citera
2014-06-18, 22:47
Avstängd
Spider-Girls avatar
Hoppar in här!
Besatt av Sopranos sedan första avsnittet sändes i svensk TV. Sett serien om och om igen och bara väntat på långfilmerna (som aldrig kom).
Boxen är en av juvelerna i min filmsamling <3 När mitt yngsta barn föddes för fem år sedan såg jag ett avsnitt varje gång hon låg och sov i min famn. Klämde 72 avsnitt på några veckor.
När James Gandolfini dog grät jag, och har nog inte sörjt färdigt än.
Tycker han var en fantastisk skådis i alla filmer, inte minst "Welcome to the Rileys", men vad han än spelar ser man bara Big T framför sig.
Försöker utan framgång bli lika såld på någon annan TV-serie, börjar ge upp hoppet. Har ni några bra tips?
Citera
2014-06-18, 23:10
Medlem
Dimaks avatar
19 juni imorgon om en timme ett år sen som vår boss Tony Sopranos aka "James Gandolfini "
Citera
2014-06-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Trodde det jag med tills jag läste ditt inlägg. Undra varför han inte gjorde det lilla gången in till klubben själv. Tur att det är den riktiga Nancy Sinatra iallafall!

Hans riktiga son var med i några poker rundor oxå ..
Citera
2014-06-19, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hoppar in här!
Besatt av Sopranos sedan första avsnittet sändes i svensk TV. Sett serien om och om igen och bara väntat på långfilmerna (som aldrig kom).
Boxen är en av juvelerna i min filmsamling <3 När mitt yngsta barn föddes för fem år sedan såg jag ett avsnitt varje gång hon låg och sov i min famn. Klämde 72 avsnitt på några veckor.
När James Gandolfini dog grät jag, och har nog inte sörjt färdigt än.
Tycker han var en fantastisk skådis i alla filmer, inte minst "Welcome to the Rileys", men vad han än spelar ser man bara Big T framför sig.
Försöker utan framgång bli lika såld på någon annan TV-serie, börjar ge upp hoppet. Har ni några bra tips?
Vilka serier har du försökt att se efteråt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
19 juni imorgon om en timme ett år sen som vår boss Tony Sopranos aka "James Gandolfini "
Ett år går fort! Jag och några vänner hade för ett år sedan en dedikerad tillställning i samband med bortgången och det blir samma sak senare idag. Det skall för-firas med nionde avsnittet i säsong fyra; "The Strong, Silent Type" om ett par minuter.

TONY & JUNIOR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in