2012-01-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet
Citera
2012-01-18, 18:30
Medlem
Novums avatar
Citat:

Om du istället för att svära, och faktiskt använde huvudet så vet du att det där är en teori, av många, som är troliga. Ja, han blev whackad. Nej, han blev inte whackad. Om det nu är så uppenbart, varför debatteras det då fortfarande? Det är lämnat öppet för tolkning, det finns inga rätt. Vill du att jag ska understryka det, så du blir gladare? Öppet för tolkning, det finns inga rätt. och en sista gång understruket, bredtext samt kursiverat så det verkligen går in; Öppet för tolkning, det finns inga rätt.

Om du läste runt på internet så skulle du själv se att det finns andra teorier som är minst lika hållbara. Antar att du inte är manusförfattare av serien och då inte vet heller vad som är rätt? Utan bara vad som antyds? Som sagt, Öppet för tolkning, det finns inga rätt.

Slut på bröstmjölk i nappflaskan? Därför du är grinig? Klockan är ju mycket också! Älskar när personer som du blir så personliga över en skitsak egentligen!

Förstått nu, eller ska jag ta det ytterligare en gång?

Citera
2012-01-18, 19:28
Medlem

Citera
2012-01-18, 20:51
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novum
Vad babblar du om?! Hur ska man kunna förstå slutet om det är öppet för tolkning? Det finns ju inga rätt! Att du tycker en viss sak betyder INTE att du förstår slutet. Det är just din egen tolkning av det och därav så har du inte förstått nått alls, du har just bara tolkat det så.

Det är ett slut öppet för tolkning, det finns otaliga teorier. Så enkelt är det.

Det är ju det jag menar! Insikten att det inte finns något bestämt slut.
Många tror att dom bara jävlades med dom när dom klippte och det blev svart.
Det är det jag menar med att inte förstå det!

~Flashborn
Citera
2012-01-18, 22:02
Medlem
Novums avatar
Citat:

Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker. Återigen, har DU läst några andra teorier, eller tar du den som faktiskt bäst stämmer överens med vad du tycker och vägrar lyssna på andra? Om det var så uppenbart slut så hade det inte funnits något att diskutera. Hade det varit uppenbart hade inte folk suttit på forumet som du och jag gör just nu och diskuterat det. Och ja, jag har följt händelserna i serien, och förstår även teorin. Och jag säger inte att det inte stämmer, jag säger att det KAN vara annorlunda. Det är detta du inte förstår. Behöver jag understryka detta ytterligare?

Vill du verkligen ta gudsdiskussionen här? Dummaste argumentet du kunde ta till. Då det blivit debatterat i stort sett så länge människan existerat. Gissa vad, det finns inga svar där heller! Eller menar du att du vet att gud existerar/inte existerar? BEVIS tack! Inte vad du tror/anser/tycker/magkänsla/något annat strunt.

Eller du kanske dött och återuppstått och kan förklara för oss vanliga dödliga hur det ligger till?

Sedan satte du nivån när du började svära, inte jag!

Du får tycka annorlunda än mig, men du får inte mer rätt för det.

Gör oss alla en tjänst och lyd ditt eget nick.
Citera
2012-01-18, 22:03
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Det är ju det jag menar! Insikten att det inte finns något bestämt slut.
Många tror att dom bara jävlades med dom när dom klippte och det blev svart.
Det är det jag menar med att inte förstå det!

~Flashborn

Ah, okej. Då är jag med! Överens t.om!

För att hålla någorlunda topic; är det helt kört för framtida filmer helt och hållet? Inte ens några färska rykten?
Citera
2012-01-19, 06:47
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ah, okej. Då är jag med! Överens t.om!

För att hålla någorlunda topic; är det helt kört för framtida filmer helt och hållet? Inte ens några färska rykten?

Jag har bara läst lösa rykten att Chase dementerat eventuella rykten om filmer.
I ärlighetens namn, hur mycket jag än älskade serien, har jag svårt att se en Sopranos-film i framtiden.
Jag tror den skulle göra mer skada än glädje för oss som följt Tony under så otroligt lång tid.

Angående slutet säger Chase själv "If you look close, it's all there".
Något som återigen styrker vilken teori som helst.
Lustig karl.

~Flashborn
Citera
2012-01-19, 21:21
Medlem
Zaxxons avatar
Har nu sett hela serien och tycker det var en riktigt bra serie. Men, helvete vad jag i slutändan avskydde Tony Soprano. Önskade verkligen att den sociopaten skulle bli likviderad.

Sen, dra åt helvete vad James Gandolfini (Tony) läspar mot slutet! -"That schtripper hascch niscche boobsscch". Skaffa han lösgom/löständer någonstans mellan säsong 3-5? Nä, det låter INTE ballt fastän han säkert tycker det.

De första säsongerna helt lysande, speciellt säsong 2 och 3.
Citera
2012-01-20, 19:13
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Jag har bara läst lösa rykten att Chase dementerat eventuella rykten om filmer.
I ärlighetens namn, hur mycket jag än älskade serien, har jag svårt att se en Sopranos-film i framtiden.
Jag tror den skulle göra mer skada än glädje för oss som följt Tony under så otroligt lång tid.

Angående slutet säger Chase själv "If you look close, it's all there".
Något som återigen styrker vilken teori som helst.
Lustig karl.

~Flashborn

Ja, nu börjar ju skådespelarna bli äldre/dö av också. Så troligtvis hade nog blivit en rätt lam "comeback".

Möjligtvis om den enbart inriktade sig mot Tony, fast vad finns mer att utforska hos han? Säsong 5-6 drog det sista de kunde ur serien. Man bör väl låta den dö med värdighet, men fortfarande är man sugen på att se en till säsong, eller film... Lite mishmash med känslor!

Haha, verkligen.

LOST: "if you look close, its all there"
Donnie Darko: "If you look close, its all there"

Jaja, är väl egentligen inte kul om man får svar på alla frågor.
Citera
2012-01-20, 19:39
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ja, nu börjar ju skådespelarna bli äldre/dö av också. Så troligtvis hade nog blivit en rätt lam "comeback".

Möjligtvis om den enbart inriktade sig mot Tony, fast vad finns mer att utforska hos han? Säsong 5-6 drog det sista de kunde ur serien. Man bör väl låta den dö med värdighet, men fortfarande är man sugen på att se en till säsong, eller film... Lite mishmash med känslor!

Haha, verkligen.

LOST: "if you look close, its all there"
Donnie Darko: "If you look close, its all there"

Jaja, är väl egentligen inte kul om man får svar på alla frågor.

Nej, precis!
Om vi hade fått ett definitivt slut så hade man tänk "Bra serie, vad fan ska jag se nu?"
Men med det slutet som blev kommer man ponera, spekulera och antagligen se om hela serien bara för att få fram lite ledtrådar, nya insikter etc.

Det är ett jävla epos och det är en serie som verkligen inte kan jämföras med något annat jag sett.

Jag hoppas att Sopranos dog med Tony på Holsteins

~Flashborn
Citera
2012-02-05, 00:27
Medlem
En sak jag stör mig på är Silvio är han förlamad i ansiktet eller?
Citera
2012-02-05, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
En sak jag stör mig på är Silvio är han förlamad i ansiktet eller?
Ingen aning, han ser i alla fall ut sådär i verkligheten också, så det är inte någonting de har "lagt till" eller vad man ska säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in