Citat:
Ursprungligen postat av analysklubben
Ganska säker på att en film kommer inom några år. Många luckor öppna och obesvarade, såsom med ryssen i skogen.
Har ni märkt att judinnor på film inte har något emot att bära kors runt halsen? Jag tänker på Meadow Soprano? Detta visar på att judar inte är särskilt religiösa utan mer drivs av andra faktorer i sina maktsträvanden.
Vem tycker ni är sämsta skådespelare i serien? Meadow Soprano säger jag. Även AJ som mer verkar spela sig själv från verkliga livet. Men Meadow är usel.
Haha ryssen alltså..helt klart ett av de avsnitten i serien jag skrattade mest..i skogen när Paulie och Chris fryser kulorna av sig och käkar frusen ketchup! Och Paulies "sko".."Motherfucker! BANG BANG BANG!"
Hursomhelst, jag skulle inte vilja sen en Sopranosfilm, det är perfekt som det är, slutet, allting är inte besvarat, men varför måste det vara det? Det är just det som är tjusningen, och det som gör att man älskar serien så mycket, man kan tänka på flera händelser hur länge som helst, man får inget svar utan får dra sina egna slutsatser, man släpper aldrig serien, inte jag i alla fall!
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Har blivit helt frälst av denna serien. Är inne på säsong 5 nu, är jag ensam om att tycka att det gick utför efter säsong 3?
Säsong 4 var riktigt dålig och början på 5an har inte varit något att ha heller.
Någon som vet var låten som spelades i slutscenen i S01E06 heter?
Jag håller inte alls med..jag har nog aldrig fått sådan ångest som när jag såg klart sista avsnittet..fy fan vad jag mådde skit i flera dagar. Har aldrig känt så starkt för en serie/film förut. Karaktärerna är på riktigt, det känns inte som om det är skådespeleri, man fäster sig till dem.
Skulle ta för lång tid att sammanfatta alla känslor jag har för denna serien..hursomhelst för att svara på din fråga; jag tycker varenda säsong är fruktansvärt bra, tycker inte alls att det går utför och jag tröttnade aldrig, perfektion rätt igenom hela serien.