2011-12-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
De kanske skriver den nu samtidigt som de fixar serien? det tar tid att skriva manus true story!
Nej, det blir ingen Sopranos film. David Chase har ju dementerat alla rykten.

Det är väl lika bra att låta serien vara då den var så perfekt!
Citera
2011-12-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziti
Nej, det blir ingen Sopranos film. David Chase har ju dementerat alla rykten.

Det är väl lika bra att låta serien vara då den var så perfekt!
men men men...jag villl.
Citera
2011-12-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
men men men...jag villl.

Jag tror det hade varit svårt att göra en film på en serie som består av dialog. Ifall de gör en film så blir det mer action och då känner man inte igen tv-serien. Du hade nog bara blivit besviken.
Citera
2011-12-29, 12:04
Bannlyst
Ganska säker på att en film kommer inom några år. Många luckor öppna och obesvarade, såsom med ryssen i skogen.

Har ni märkt att judinnor på film inte har något emot att bära kors runt halsen? Jag tänker på Meadow Soprano? Detta visar på att judar inte är särskilt religiösa utan mer drivs av andra faktorer i sina maktsträvanden.

Vem tycker ni är sämsta skådespelare i serien? Meadow Soprano säger jag. Även AJ som mer verkar spela sig själv från verkliga livet. Men Meadow är usel.
Citera
2011-12-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analysklubben
Har ni märkt att judinnor på film inte har något emot att bära kors runt halsen? Jag tänker på Meadow Soprano? Detta visar på att judar inte är särskilt religiösa utan mer drivs av andra faktorer i sina maktsträvanden.

Hört talas om moderata judar? Moderata muslimer? Moderata kristna?
Håll judekonspirationssnacket till rätt forum, tomte.
Citera
2012-01-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analysklubben
Ganska säker på att en film kommer inom några år. Många luckor öppna och obesvarade, såsom med ryssen i skogen.

Vem tycker ni är sämsta skådespelare i serien? Meadow Soprano säger jag. Även AJ som mer verkar spela sig själv från verkliga livet. Men Meadow är usel.

Haha ryssen alltså..helt klart ett av de avsnitten i serien jag skrattade mest..i skogen när Paulie och Chris fryser kulorna av sig och käkar frusen ketchup! Och Paulies "sko".."Motherfucker! BANG BANG BANG!"

Hursomhelst, jag skulle inte vilja sen en Sopranosfilm, det är perfekt som det är, slutet, allting är inte besvarat, men varför måste det vara det? Det är just det som är tjusningen, och det som gör att man älskar serien så mycket, man kan tänka på flera händelser hur länge som helst, man får inget svar utan får dra sina egna slutsatser, man släpper aldrig serien, inte jag i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Har blivit helt frälst av denna serien. Är inne på säsong 5 nu, är jag ensam om att tycka att det gick utför efter säsong 3?

Säsong 4 var riktigt dålig och början på 5an har inte varit något att ha heller.

Någon som vet var låten som spelades i slutscenen i S01E06 heter?
Jag håller inte alls med..jag har nog aldrig fått sådan ångest som när jag såg klart sista avsnittet..fy fan vad jag mådde skit i flera dagar. Har aldrig känt så starkt för en serie/film förut. Karaktärerna är på riktigt, det känns inte som om det är skådespeleri, man fäster sig till dem.

Skulle ta för lång tid att sammanfatta alla känslor jag har för denna serien..hursomhelst för att svara på din fråga; jag tycker varenda säsong är fruktansvärt bra, tycker inte alls att det går utför och jag tröttnade aldrig, perfektion rätt igenom hela serien.
Senast redigerad av W.T.P. 2012-01-02 kl. 20:59.
Citera
2012-01-02, 20:56
Medlem
dubbelpost, sorry
Senast redigerad av W.T.P. 2012-01-02 kl. 21:00.
Citera
2012-01-17, 03:39
Medlem
Flashborns avatar
Hur kan man inte förstå slutet?

Briljant serie.
Det enda som lyckats efterlämna en sådan ångest inom mig är en bok, aldrig har bildskärmen lyckats göra detta.

Mållös

2 timmar efter sista avsnittet.

~Flashborn
Citera
2012-01-17, 15:27
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Hur kan man inte förstå slutet?
Det finns alltså en given entydig tolkning av slutet? Förklara!
Citera
2012-01-18, 00:17
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Det finns alltså en given entydig tolkning av slutet? Förklara!

Det finns ju självklart flera alternativ men att inte förstå det däremot.
Min tolkning är det mest logiska enligt mig och när den slog mig var det inte genom logiskt resonemang utan endast av den känsla som byggts upp genom serien och det sista avsnittet.
Efter lite funderingar och en egen teori så googlade jag runt lite.
Vissa tycker som jag, kan länka till en utav dem.

Förlåt att jag skriver så konstigt, vet inte hur man använder spoilers

http://masterofsopranos.wordpress.com/the-sopranos-definitive-explanation-of-the-end/

~Flashborn
Citera
2012-01-18, 17:59
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Det finns ju självklart flera alternativ men att inte förstå det däremot.
Min tolkning är det mest logiska enligt mig och när den slog mig var det inte genom logiskt resonemang utan endast av den känsla som byggts upp genom serien och det sista avsnittet.
Efter lite funderingar och en egen teori så googlade jag runt lite.
Vissa tycker som jag, kan länka till en utav dem.

Förlåt att jag skriver så konstigt, vet inte hur man använder spoilers

http://masterofsopranos.wordpress.com/the-sopranos-definitive-explanation-of-the-end/

~Flashborn

Vad babblar du om?! Hur ska man kunna förstå slutet om det är öppet för tolkning? Det finns ju inga rätt! Att du tycker en viss sak betyder INTE att du förstår slutet. Det är just din egen tolkning av det och därav så har du inte förstått nått alls, du har just bara tolkat det så.

Det är ett slut öppet för tolkning, det finns otaliga teorier. Så enkelt är det.
Citera
2012-01-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novum
Vad babblar du om?! Hur ska man kunna förstå slutet om det är öppet för tolkning? Det finns ju inga rätt! Att du tycker en viss sak betyder INTE att du förstår slutet. Det är just din egen tolkning av det och därav så har du inte förstått nått alls, du har just bara tolkat det så.

Det är ett slut öppet för tolkning, det finns otaliga teorier. Så enkelt är det.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in