2012-09-08, 20:26
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawio
För mig är den här scenen där Junior sitter fast bland det roligaste jag har sätt!

http://www.youtube.com/watch?v=4wSFEH2okkU
Junior är utan tvekan den bästa karaktären i serien.

Jag gillade också Livia, fattar inte varför så många hatade henne. Synd att hon gick bort efter den andra säsongen.
Citera
2012-09-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Jag gillade också Livia, fattar inte varför så många hatade henne. Synd att hon gick bort efter den andra säsongen.
För att hon var vidrig jävla kärring. När Tony ramlade utanför hennes dörr och tappade ut sin pistol och Livia började skratta så ville jag bara strypa henne! Hon var ond.
Citera
2012-09-09, 11:12
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
För att hon var vidrig jävla kärring. När Tony ramlade utanför hennes dörr och tappade ut sin pistol och Livia började skratta så ville jag bara strypa henne! Hon var ond.
Jag säger inte att hon vad en moralist god människa (tror inte det finns sådana i Sopranos), jag säger att hon var en intressant och välskriven karaktär. Som du säger, en riktig psykopat som gömmer sig bakom en fasad av att vara en gammal skröplig tant.
Citera
2012-09-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Jag säger inte att hon vad en moralist god människa (tror inte det finns sådana i Sopranos), jag säger att hon var en intressant och välskriven karaktär. Som du säger, en riktig psykopat som gömmer sig bakom en fasad av att vara en gammal skröplig tant.
Det är väl istortsett bara Dr. Melfi, men även hon tvekar ju ibland. Ja, en intressant karaktär är hon. Så vidrig och slug, hon kan manipulera vem som helst, och sen låtsas att hon inte har en aning om vad hon har gjort.
Citera
2012-09-09, 13:31
Medlem
Dimaks avatar
Gillade inte Tonys morsa. Sen dog hon det var jävligt skönt, tills jag fick reda på att hon dog IRL ! Men förjävig var hon!
Citera
2012-09-09, 15:20
Medlem
Livia var utan tvekan en av seriens mest underhållande karaktärer.
Citera
2012-09-09, 15:23
Medlem
Dr.Galenikas avatar
När kommer långfilmen? Jag hoppas att det någon gång i framtiden görs en långfilm.
Sopranos är i mitt tycke tidernas tv-serie.
Citera
2012-09-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
När kommer långfilmen? Jag hoppas att det någon gång i framtiden görs en långfilm.
Ja, Sopranos är den bästa tv-serien som någonsin gjorts. Men det kommer inte komma någon långfilm, David Chase vill inte göra någon Sopranos-film, och James Gandolfini vill inte spela Tony igen. Lika bra det då Sopranos inte skulle funka som film, då dom skulle vara tvungen att ta bort mycket av det som gör Sopranos så bra och unikt, bl.a. det vardagliga.

Hade gärna sett en prequel-serie med Johnny Boy och Junior Soprano.
Citera
2012-09-09, 16:15
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Ja, Sopranos är den bästa tv-serien som någonsin gjorts. Men det kommer inte komma någon långfilm, David Chase vill inte göra någon Sopranos-film, och James Gandolfini vill inte spela Tony igen. Lika bra det då Sopranos inte skulle funka som film, då dom skulle vara tvungen att ta bort mycket av det som gör Sopranos så bra och unikt, bl.a. det vardagliga.

Hade gärna sett en prequel-serie med Johnny Boy och Junior Soprano.
ja johnny och Junior ser jävligt bra ut! 50-60 talet fina bilar alla tjejer var snygga.
Citera
2012-09-09, 16:35
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Om de gör en långfilm måste de avslöja om Tony dog i den sista scenen eller inte, och att de lämnade den punkten öppen för spekulation var ett genidrag. Så ingen film, tack!
Citera
2012-09-09, 20:45
Medlem
Grantchesters avatar
Vet inte ifall någon annat har märkt detta men jag finner det iallafall jävligt konstigt;

Nu minns jag inte vilket avsnitt detta är men det är fest i Tonys hus. Jag tror det är när Furio har kommit till Amerika och de har en välkomstfest för han. I några episoder innan har Pussy blivit dödad men nu så när Tony, Paulie och Chris (tror det var de tre) står och pratar vid en spegel i huset så ser man i spegeln i någon sekund Pussys spegelbild. Kan lägga upp en bild här ifall det är någon som inte tror på mig.

Men är de någon annan som sett detta med? Känns jävligt konstigt då jag finner Sopranos oerhört bra och allt verkar vara så noggrann så klantar de till det med detta?!?
Citera
2012-09-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantchester
Vet inte ifall någon annat har märkt detta men jag finner det iallafall jävligt konstigt;

Nu minns jag inte vilket avsnitt detta är men det är fest i Tonys hus. Jag tror det är när Furio har kommit till Amerika och de har en välkomstfest för han. I några episoder innan har Pussy blivit dödad men nu så när Tony, Paulie och Chris (tror det var de tre) står och pratar vid en spegel i huset så ser man i spegeln i någon sekund Pussys spegelbild. Kan lägga upp en bild här ifall det är någon som inte tror på mig.

Men är de någon annan som sett detta med? Känns jävligt konstigt då jag finner Sopranos oerhört bra och allt verkar vara så noggrann så klantar de till det med detta?!?

Driver du? Det är ju övertydligt att det är Tony som ser honom, hans undermedvetna, eller nåt sånt. Tror du seriöst att han som spelar Pussy råkade stå i bakgrunden och hamnade i bild genom en reflektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in