2018-08-25, 20:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är ju inte motståndare till biologins skillnader eller förklaringar till saker och ting. Men jag har fått uppfattningen att du är det. Eller inte?

Nope det är jag absolut inte. Biologin ger oss förklaringen till varför tex kvinnor tenderar att jobba i vårdyrken kontra männen.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Senast vi diskuterade fanns det enligt dig ingen anledning alls att tänka att kvinnor och män skulle ha olik lätt /svårt att göra vissa saker eller arbeta inom vissa områden. Det var ren och skär lathet, bekvämlighet och "kvinnokortet" som drogs fram.
Har du ändrat dig nu?

Ja absolut. Biologin sätter dock inte stopp om en kvinna vill arbeta i en gruva i Kiruna, köra helikopter bara för att hon har en vagina.

Bara för att biologin kan förklara en sak betyder inte det att det kan vara moraliskt förkastligt.

(FB) Hur hjärntvättade är svenska folket av genusteorier? se vidare i denna tråden där Darwinisten förklarar ypperligt och utförligt om just vikten av att ha biologin i åtanke när man pratar genus.

(FB) Hur hjärntvättade är svenska folket av genusteorier?
(FB) Hur hjärntvättade är svenska folket av genusteorier?
Citera
2018-08-25, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han kanske har blivit en pajas för att någon kallade honom pojke när han var det, kan det vara grunden till hans problem?

Snarare är väl att han inte korrekt fostrad. Att bli politiker och inte har gjort en jägarutbildning i försvarsmakten, bruka förstöra sinnet på en del människor.
Citera
2018-08-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?

Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer?
Gud skapade man och kvinna.
Gud skapade man och kvinna olika, som komplement till varandra.
Gud hade en agenda med detta.

Kulturmarxister förnekar man och kvinna.
Kulturmarxister förnekar att man och kvinna är olika, de förnekar att de kompletterar varandra.
Kulturmarxister har en agenda med detta.

You do the math.
Citera
2018-08-25, 21:39
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det går inte att tvinga barn att leka på ett speciellt vis eller med vissa saker. Låt barn få vara barn och välja själv vad de roas av. Fridolin vill styra barns utveckling, inte ok!
Tvånget är av art sublimt och givetvis främja syfte
Citera
2018-08-25, 21:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Och kvinnors tafstendenser, vad ska vi göra med dem?
Bör vi motverka det?
Jag tycker det.

Nej, det bör vi inte... motverka.
Senast redigerad av Flashsmash 2018-08-25 kl. 21:44.
Citera
2018-08-25, 21:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldTalon
Jag har inte läst hela tråden så det kanske har nämnts. Men jag undrar vad det var för slags dagis herr fridolin(ja, jag vet.. stor bokstav i namn men han är en liten människa)
gick på?

SD until I die with my boots on

Jag har inte ens läst tråden, men frigolit har inte gått i någon problemskola i Rosengård,.
Citera
2018-08-25, 23:58
Medlem
Tur att man har äldre barn som slipper detta skit. Och man slipper som förälder att motarbeta skiten.
Citera
2018-08-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Okeeej, har du läst någon av de ca 15 artiklarna och böckerna som du rapade upp? Vet du alls vad de handlar om och vilka empiriska slutsatser som dragits i dem?

Fridolin har mig veterligen jobbat ett par år som lärare på en folkhögskola. Själv har jag både släkt och vänner i yrket. Är inte lika säker som du på att genuspedagogik för förskolan har ingått i allas utbildning, men ska gärna fråga vid tillfälle.

Jag väntar spänt på forskning som visar att Virtanens, Lars Ohlys m.fl sexuella trakasserier har sin grund i att de tilläts leka krig som småpojkar. Till dess fortsätter jag att tycka att MP (och F!) är flummiga pajasar.

(Har f.ö själv haft barn på dagis. Alla har inte möjlighet att låta bli. Var glad att du tydligen har helt andra resurser än de allra flesta andra.)

Och i Norge har man slutat dela ut bidrag till genusforskning utan de får söka som alla andra
Citera
2018-08-26, 02:36
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jodå det finns forskning. Bland annat:
"En massa forskning"

Problemet med den där forskningen är att den i sammanhanget är relativt gammal. I Sverige har det skett stora förändringar sedan den där forskningen gjordes. Exempelvis det internationella forskningsprojektet Parenting across cultures har redan för flera år sedan visat att Sverige urskilde sig som land genom att vara det enda landet där pojkar var våldsammare än flickor på dagis.

Men forskningen är relevant ändå eftersom det finns rötägg och på vissa håll där det är mycket invandrare på samma dagis och där personalen också är invandrare har utvecklingen gått några decennier bakåt i tiden.
Citera
2018-08-26, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.

Gustav Frigolit är folkhögskolelärare. Det är inte samma sak som att ha en lärarexamen.
Man pluggar totalt ett år på distans för att bli folkhögskolelärare.

Citat:
Till ansökan om utbildningen till folkhögskolelärare (som är distansutbildning på halvfart som omfattar 60 högskolepoäng - man läser på halvtid under fyra terminer)
https://www.framtid.se/yrke/folkhogskolelarare

Han var ute i arbetslivet i några få år och arbetade som journalist för TV 4 samtidigt (?) som han arbetade på folkhögskola och skrev en bok under denna tid.

Tydligen var det tråkigt att arbeta på riktigt så han gick tillbaks till politiken.
Där är pengarna lättförtjänta och man behöver inte prestera eller kunna något för att få betalt.
Uttalanden som detta med metoo män tyder på att vilken idiot som helst kan sitta i riksdagen.

Det är tråkigt att inte folket kommer ihåg sådana här uttalanden när det är val.
Senast redigerad av nilserikkk 2018-08-26 kl. 04:03.
Citera
2018-08-26, 07:45
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det har också varit massor med avslöjande av våldtäkter. Är våldtäkt någonting "smått" i din värld?

Tycker du att det är okej att det skedde på bekostnad av människoliv?

Att du sedan utnyttjar att andra blivit våldtagna för att främja din sekts hat är inget som ger dig pluspoäng!
Citera
2018-08-26, 07:48
Medlem
Fridolin är en komplett idiot utan någonsomhelst talang.
Lek är lek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in